Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v70 98r - Słabe hamulce

28 Sie 2012 22:35 3627 6
  • Poziom 12  
    Witam.
    Drodzy forumowicze mam problem z hamulcami w Volvie v70 2.5 tdi *98r. a dokładnie to ojciec. Czytałem, że Volva nie mają za ostrych hamulców, ale łudzę się, że mnie to nie dotyczy:). Generalnie hamować hamują tylko trzeba troszkę mocniej dreptać, ale porównując Volva hamowanie bo Passata b5 fl, czy BMW3 lub nawet Carismy I to bez dwóch zdań Volvo ma najsłabsze.
    Zająłem się już tym defektem i opisze co już zrobiłem:
    1. Wyczyściłem pompę podciśnienia (vacum) wyczytałem, że zbiera się tam olej i był ale nie dużo.
    2. Zmierzyłem podciśnienie pompa pompuje 0,8 bara. Moim zdaniem bardzo dobrze w moim pasie daje 0.6.
    3. Zbadałem szczelność wężyków i zaworka które idą do serva i wnioskuje, że serwo na moje oko też jest szczelne bo utrzymuje próżnie po odczekaniu paru godzin pozostawione w bezczynności.
    4. Serwo mam zdemontowane aktualnie wraz z pompa ABS-u i pompą amulcową.
    5. Jestem na etapie wymiany przednich tarcz i zarazem czyszczenia gruntownie wszystkich zaciskówi wymianie płynu hamulcowego.

    Tak więc zobaczę co się bedzie działo jeszcze po wymianie tych tarcz i przeczyszczeniu zacisków.
    Pewien mechanik wcześniej zasugerował mi, żeby sprawdzić pompę ABS-u na komputerze jakby okazało się, że vacum jest sprawne i zaciski.

    Czy taka ewentualność jest możliwa? a jeśli tak to czy diagnoza komputerowa to wychwyci? i jeszcze jedno pytanko czy też może to być wina pompy hamulcowej mimo, że jest szczelna (nie widać przecieków po demontażu z serwa)?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    kucharz_86 napisał:
    i jeszcze jedno pytanko czy też może to być wina pompy hamulcowej mimo, że jest szczelna (nie widać przecieków po demontażu z serwa)?

    Pozdrawiam.


    Moze to byc wina pompy hamulcowej. Kiedys mialem dokladnie podobny przypadek. Po wymianie pompy hamulce byly jak brzytwa ;)

    A napisz jak sie zachowywal pedal hamulca? Dalo sie go "napompowac" ?
  • Poziom 12  
    pompę da się napompować tak żeby był twardy zacząłem przeczyszczać cylinderki i okazało się że nie za dobrze działały zwłaszcza tylne nom ale zobaczymy jeszcze jak złożę.
  • Poziom 18  
    Sprawdź przewody gumowe do zacisków.
    Miałem przypadek że dwa nowe przewody wyjęte z woreczków były niedrożne bo na odcinku gdzie sa zaciśnięte w stalowej końcówce wdała się korozja.
    Od tego czasu mam wiertła od fi 1.7 do 2.3 co 0.1 i sprawdzam a przy okazji porównuję czy oba mają tę samą średnicę otworu, trafiają się spore różnice.
    A jak klocki? Dobór klocków do tarcz też ma znaczenie.
    U siebie zakładam TRW czyli dawnego Lukasa, tarcze i klocki.
    Kiedyś w sobotę w sklepie nie było klocków Lukasa i kupiłem naiwnie Fomar.
    Słabo hamowały, szybko się wytarły a do tego popękały i zaczeły odklejać się od mocowania.
  • Poziom 12  
    Witam.
    przewody mam raczej drożne bo mam jeszcze oryginalne ale jeszcze dla profilaktyki gdy mam już cały układ wydarty to sprawdzę może i coś w tym być a klocki i tarcze to też raczej preferuje w tych lepszych i miedzy innymi w TRW i akurat tylny komplet mam cały z TRW i teraz też wymieniam cały przód w TRW.
    No nic teraz jestem w delegacji to jak wrócę to będę dalej działał.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Trochę późno już, ale muszę podzielić się wiadomościami mianowicie:
    po sprawdzeniu pompy podciśnienia, a wcześniej ją przeczyściłem okazało się, że pompa rewelacyjnie robi podciśnienie. Zaznaczę, że specjalnie kupiłem vacometr do tego celu nie był drogi podajże nie całe 70 zł. Potem wziąłem się za przeczyszczenie wszystkich zacisków hamulcowych. Okazało się, że były w nie za ciekawym stanie ciężko pracowały.
    Więc zacząłem je czyścić i muszę powiedzieć, że nie byłem zadowolony z ich pracy po przeczyszczeniu, próbowałem ich pracę na zredukowanym powietrzu z kompresora. Tak więc zacząłem szperać po internecie i wyczytałem, że jest specjalny silikonowy smar do cylinderków hamulcowych. Zakupiłem go i zarazem zestawy naprawcze do zacisków zabrałem się ponownie do powtórnego przeczyszczenia wszystkich zacisków ku zdziwieniu doznałem szoku jak cylinderki pracowały po użyciu tego smaru. Po złożeniu i odpowietrzeniu układu zauważyłem już odrazu różnicę pomimo, że były wymieniane przednie tarcze i tylne klocki. Podzielę się jeszcze później wiadomościami jak wszystko chula po dotarciu się wszystkiego.

    Pozdraiwam.
  • Poziom 12  
    Witam.

    Tak jak wspominałem w wcześniejszym poście zdaje relacje co i jak mianowicie, hamulce są o niebo lepsze jak wcześniej. Wystarczyło się tylko przyłożyć do dobrego przeczyszczenia zacisków no i oczywiście użycie tego smaru do cylinderków. Wynik jest piorunujący jestem zadowolony z rezultatu:). Teraz tylko walę głową w stół, że w ziołem się za to od d..y strony:D, no ale nauka kosztuje.

    Także dziękuję za pomoc wszystkim.

    Pozdrawiam.