Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ubezpieczenie - Jakie uprawnienia potrzebne do wycena kosztów naprawy?

29 Sie 2012 00:32 6135 5
  • Poziom 15  
    Witam!

    Sprawa wygląda tak, że dostałem od szefa zlecenie diagnozy i wyceny naprawy dwóch pralek jednego właściciela, które rzekomo przestały działać po uderzeniu pioruna w okolicy. Po oględzinach faktycznie moduły wyglądały jakby ktoś do nich petard nakładł. Mam przedstawić dokument dla ubezpieczyciela stanowiący o tym, że pralki uległy uszkodzeniu w skutek uderzeniu pioruna (przepięcia w sieci), a posiadam jedynie uprawnienia SEP E do 1kV i zastanawiam się, czy na pewno tylko te uprawnienia mi wystarczą? Jeśli tak, to jak mniej więcej wygląda taki dokument? Co musi być zawarte (od A-Z)? Rozumiem, że skoro jeszcze nie dorobiłem się pieczątki to muszę nr mojej legitymacji SEP gdzieś tam umieścić. Wszelkie informacja związane z tym tematem będą przydatne.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Stachu0204 napisał:
    a posiadam jedynie uprawnienia SEP E do 1kV i zastanawiam się, czy na pewno tylko te uprawnienia mi wystarczą?

    Uprawnień od uderzeń pioruna raczej nie ma a przepięcia w sieci mogą powstać również z innych przyczyn. Jeżeli jesteś serwisantem AGD a nie pracownikiem ZE to nie potwierdzasz uderzenia pioruna (na jakiej podstawie?) tylko nie wykluczasz takiej możliwości.
  • Poziom 15  
    Sporządzasz protokół szkody oraz kosztorys naprawy.
    Trudno domniemywać, czy szkoda powstała wskutek uderzenia pioruna - do tego potrzebny jest rzeczoznawca najlepiej z PAN.
    Proponuje wpisać w protokół szkody - awaria nastąpiła wskutek przepięcia w sieci.
    W związku z tym, że dokumenty będą przedstawione dla ubezpieczyciela, to pod tymi dokumentami powinien podpisać się szef firmy i przystawić swoja pieczątkę.
    Likwidator ubezpieczeniowy nie musi brać pod uwagę Twojej opinii zawartej w protokóle. Może on podać inną przyczynę szkody - wówczas właścicielowi pozostaje odwołanie i ewentualna droga sądowa.
    Dla Waszej firmy to prosta sprawa, gdyż ograniczacie się tylko do tych 2 dokumentów, więc na Twoim miejscu nie komplikowałbym sprawy.
  • Poziom 15  
    Ja w swojej firmie praktykuję tak:
    1.W zleceniu w zgłoszeniu usterek przez klienta dodatkowo wpisuję "uszkodzenia podczas wyładowań atmosferycznych w czasie burzy" lub np." podczas przepięcia w czasie awarii elektrycznej".
    Kiedyś jakiś likwidator podważał "uszkodzenie przez wyładowania atmosferyczne", do tego potrzebna ekspertyza specjalisty jak kolega powyżej opisał.
    2.W rachunku-ekspertyzie opisuję co jest uszkodzone, jak się da reanimować z gwarancją że będzie ok! to naprawiamy. w przeciwnym wypadku piszę że koszt naprawy "duży w stosunku do wartości urządzenia-naprawa nieopłacalna"- klient otrzyma faktyczną, aktualną wartość sprzętu, jak napiszemy brak części-klient otrzyma przewidywaną wartość (część) naprawy.
  • Poziom 15  
    Znalazłem kilka wzorów Protokołów Szkody, natomiast wszystkie odnoszą się do usług transportowych. Rozumiem, że muszą podać:
    -nr protokołu (ustalam go ja sam? ),
    -datę sporządzenia protokołu (datę moich oględzin?),
    -miejsce,
    -dane klienta
    -przyczynę sporządzania protokołu,
    -opis sprzętu (jak dokładny),
    -opis uszkodzenia (wystarczy "uszkodzenie modułu sterującego"),
    -oraz jego przyczynę tak?
    Pieczątka, podpis mojego szefa i podpis Klienta tak?
    I tyle? Mogę w jednym protokole zawrzeć 2 sprzęty?

    Co do kosztorysu naprawy, wystarczy jeśli napiszę, że "duży w stosunku do wartości urządzenia-naprawa nieopłacalna", czy jednak muszę to wypunktować po kolei co i ile?
  • Poziom 15  
    Najlepiej sporządzić dwa protokóły po jednym na każdy sprzęt i dokonać szczegółowego opisu.
    To samo dotyczy kosztorysu.
    W posumowaniu - "w stosunku do wartości urządzenia-naprawa nieopłacalna"
    Koniec kropka. Powodzenia.