Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra g - astra g nie odpala brak iskry nie dziala pompa

29 Sie 2012 10:17 7212 3
  • Poziom 2  
    Witam, razem z moja astra przezylysmy wypadek. Lekko wgnieciona blacha, miska oleju do wymiany. Do naprawy blachy zdjalem deske rozdzielcza i tak byly do wymiany poduszki powietrzne. Po zalozeniu miski silnik odpalil bez problemu. Zaznacze jeszcze ze jest to astra g 1,6 16V benzyna + gaz. I potem gdy wszystko bylo juz zrobione, znaczy blacha mista i wszystkie inne szczegoly. Wsiadam do auta przekrecam zaplon i na liczniku nic sie nie pokazuj, zadna kontrolka nie pali. DOdatkowo nie dzialaja elektrycZne szyby. Dodatkowo auto nie odpala. Znaczy kreci rozrusznik ale nie ma iskry i pompa paliwa nie podaje. Mam alarm proxima ale wydaje sie jakby rozlaczal. Prosze o pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Sprawdź podłączenie licznika oraz czy jest na nim +. Był ruszany sterownik silnika ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Po pierwsze - czy są błędy i Sprawdzenie bezpieczników.
    Następnie. Za brak iskry i zasilania na pompie może odpowiadać:
    - immo - sprawdź czy nie ma błędu "immobiliser-błędny kod immobilisera" i czy kość jest w kluczyku
    - czujnik wału korbowego - na techu podczas kręcenia rozrusznikiem należy zobaczyć wartość jaką pokazuje (wyświetlanie danych - prędkość obrotowa silnika). Dość często pokazuje zero. Wymieniamy czujnik i po kłopocie. Możesz jeszcze zmierzyć rezystancję tego czujnika (znajduje się on chyba gdzieś z przodu na dole niedaleko filtra oleju). Powinna wynosić około 1,2 - 3,2 k oma
    Istnieje również przekaźnik pompy paliwa. Można go sprawdzić odpinając białą wtyczkę na sterowniku. Nóżka przekaźnika 85 jest bezpośrednio połączona ze sterownikiem (patrz rysunek niżej). Na 86 podane jest napięcie po zapłonie i wtedy zwierane są styki 30 z 87 i załączana jest pompa.
    https://obrazki.elektroda.pl/9211434000_1346300106.jpg
    biała wtyczka - pokazane od strony sterownika
    https://obrazki.elektroda.pl/3994166500_1346300172.jpg
    od strony wtyczki
    Ze sterownika wychodzi na przekaźnik sterowanie masą, więc sprawdź jeszcze czy przekaźnik ma dobry "+12V" i jak wygląda w środku.

    Możesz dla pewności jeszcze zmostkować odcięcie na alarmie, żeby mieć pewność, że on nie bruździ.

    Licznik może być nie podpięty.

    Na końcu zostaje sterownik, czego nie życzę.

    Pozdro i powodzenia.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Sprawdź jeszcze czy kostka stacyjki daje plus po zapłonie.
  • Poziom 2  
    Sprawdze to wszystko ale nie dzialaj takze szyby. Na liczniku pojawiaja sie kontrloka na przyklad swiatel dlugich po ich wlaczeniu. Czy to ma cos wspolnego z tym ze auto nie odpala? Moze gdzies jest jakies zwarcie?