Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 2004 - Sterownik centalnego zamka

lechu9 29 Sie 2012 11:05 25353 22
  • #1 29 Sie 2012 11:05
    lechu9
    Poziom 7  

    Witam.
    Wiem że tematów o centralnych zamkach było wiele, wszystkie przejrzałem ale jeżeli ktoś poświęci mi sekund parę i odpowie na parę pytań to będę bardzo wdzięczny ale po kolei:
    -samochód Citroen C3 z 2004 roku (wersja I) z wbudowanym zamkiem centralnym ale tylko z kluczyka
    -zakupiony sterownik zamka centalnego BX40 Carprotect (tutaj schemat https://obrazki.elektroda.pl/60_1241071405.jpg :))

    I teraz po kolei:
    1. Pod jakie dokładnie kable/piny w BSI należy podpiąć który kabel?
    O ile już się dowiedziałem i się nie mylę to:
    - pomarańczowy - nie podpinamy nigdzie
    - biały - idzie do sygnału zamykania (ale nie wiem który to kabel)
    - zółty - masa czyli dowolna śrubka
    - pomarańczowo/czarny - nie podpinamy
    - biało/czarny - sygnał otwierania (znów nie wiem gdzie)
    - zólto/czarny - na masę z żółtym
    - niebieskie - kierunkowskazy czyli "16pin złącze czarne(pozycja 13, 14)"
    - czerwony - "+12V - 2pin złącze szare z czerwonym suwakiem(obojętnie czy pozycja 1, czy 2)"
    - czarny - -12V - nie mam pojęcia, który
    - różowy - domykanie szyb - nie interesuje mnie/mam korbkę ;p
    - żółty - otwieranie bagażnika - nie mam pojęcia i nigdzie nie umię znaleźć informacji który pin

    2. Jak ustawić zworkę bagażnika zakładając, że znajdzie się miejsce gdzie to wpiąć (na + czy -)?

    Jeżeli ktoś wie jak to ustrojstwo podłączyć to będę winny duże piwo za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Leszek

    0 22
  • #3 30 Sie 2012 12:42
    lechu9
    Poziom 7  

    Citroen C3 2004 - Sterownik centalnego zamka
    A więc byłem w aucie, przyjrzałem się BSI. Oczywiście wiązkę z kablami sterującymi dzięki zdjęciu zlokalizowałem bez problemu.
    Ale moje pytania kolejne:
    -czy to co wskazuje na zdjęciu strzałka to ta kostka z kablami od świateł?
    -gdzie jest wtyczka z +12V na tym zdjęciu? Bo nie widzę tam za cholerę kostki szarej z czerwonym suwakiem

    Proszę zamieścić zdjęcie zgodnie z regulaminem forum.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    Mod.[CameR]

    2
  • #4 02 Wrz 2012 11:26
    lechu9
    Poziom 7  

    Jeszcze raz i od początku rozpiszę to i będę wdzięczny jeżeli ktoś zweryfikuje gdzie popełniłem błąd:
    Schematy centralki BX40:

    Citroen C3 2004 - Sterownik centalnego zamka Citroen C3 2004 - Sterownik centalnego zamka


    I teraz po kolei:
    centralkę podpinam wg. schematu C (ale czy na pewno?)

    Kolejną kwestią jest czy kable sygnału otwarcia i zamknięcia z BSI czyli pin 13 i 15 mam przeciąć i podłączyć pod centralkę czy wpiąć się w nie tylko kablami ze sterownika (białym i czarno/białym). A tym samym co z kablami pomarańczowym i pomarańczowo białym zaznaczonymi na schemacie nożyczkami?

    3
  • #5 04 Wrz 2012 18:00
    lechu9
    Poziom 7  

    Może jak dam "pseudo schemat" to ktoś zerknie okiem i mi powie co źle robię, z góry dziękuję. Citroen C3 2004 - Sterownik centalnego zamka

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Wrz 2012 22:05
    kybernetes
    Poziom 39  

    Przewody musisz połączyć wg. rysunku w poście #2.

    Najpierw sprawdzasz za pomocą kontrolki z żarówką na którym z przewodów w szarej kostce na BSI (styki 13 i 15) pojawia się plus w momencie zablokowania zamków. Nazwijmy sobie ten przewód "zamykający" a ten drugi "otwierający". Następnie rozcinasz oba te przewody - w ten sposób uzyskasz cztery końcówki: "zamykający od strony BSI", "zamykający od strony zamka", "otwierający od strony BSI" i "otwierający od strony zamka".

    Łączysz tak:

    1. Pomarańczowy - "zamykający od strony BSI".
    2. Biały - "zamykający od strony zamka".
    3. Żółty - do plusa.
    4. Pomarańczowo-czarny - "otwierający od strony BSI".
    5. Biało-czarny - "otwierający od strony zamka".
    6. Żółto-czarny - do plusa.

    Prościej już chyba się nie da.

    5
  • #7 04 Wrz 2012 23:50
    lechu9
    Poziom 7  

    No i o to mi chodziło. Czyli jednak muszą być podłączone pomarańczowy i pomarańczowo czarny - pytałem o to od 4 dni ale nikt nie potrafił odpowiedzieć.
    Pytanie tylko - czy musi to być żarówka? Miernik też pokaże pewnie skok napięcia.
    Jeszcze raz kybernetes bardzo dziękuję - teraz rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości, tak myślałem, że tak to ma być podpięte ale bałem się spalić BSI.
    To jeszcze tylko jedno pytanie - gdzie podpiąć kabel od klapy bagażnika, żeby go otwierać niezależnie od zamka? O ile w ogóle jest w C3 taka możliwość :)


    Jutro to podłączę i zrobię jakieś foty i poprawny schemat dla potomności :P

    0
  • Pomocny post
    #8 05 Wrz 2012 09:42
    kybernetes
    Poziom 39  

    Otwieranie bagażnika: styk 2 na 40 stykowej szarej na BSI.

    1
  • #9 05 Wrz 2012 14:06
    lechu9
    Poziom 7  

    Kostkę znajdę również pod kierownicą (bo nie kojarzę tam tak dużej ale mogę się mylić bo nie szukałem jej). I ustawić sterownik na + czy - :)
    To już ostatnie pytania (mam nadzieję) :)


    Centralny już działa, kostka w której jest otwieranie bagażnika przypuszczam że jest na "końcu" BSI, ale póki co nie bawiłem się.
    Za chwilę postaram się jakiegoś zgrabnego tutka zrobić z jakąś fotką.

    Dodano po 4 [godziny] 9 [minuty]:

    Oto gotowy tutek z pełnym opisem, zdjęciami i schematami jak podłączyć sterownik centralnego zamka do Citroena C3 1.1 z 2004 roku (wersja I).
    Brak jest tylko podłączenia bagażnika bo tego jeszcze nie robiłem.

    Załączam również sam schemat.
    Citroen C3 2004 - Sterownik centalnego zamka

    3
  • #10 04 Lis 2012 16:42
    ama3deusz
    Poziom 8  

    Próbował ktoś zrobić domykanie szyb z pilota?
    U mnie w C3 po zgaszeniu silnika przez chwilę prąd jest jeszcze jak by w obiegu i mogę zamknąć szyby. Jak to zrobić na sterowniku ? ;)

    @UP
    Mógłbyś zrobić foty gdzie przykręciłeś sterownik?
    Na schemacie jest pin np.13 ale jak? Licząc od lewej, góra dół? :D

    3
  • #11 04 Lis 2012 17:27
    lechu9
    Poziom 7  

    1. Szyb nie robiłem bo mam korbki
    2. Sterownika nie przykręcałem całkowicie na sztywno - zamontowałem go na paskach zaciskowych koło kolumny kierownicy.
    3. Piny są opisane na kostkach więc nie ma problemu z identyfikacją (zresztą kolory drucików powinny być takie same).

    0
  • #12 15 Mar 2014 21:18
    hillow
    Poziom 1  

    a takie pytanie ,jest jakas roznica w podlaczeniu tego zamka do silnika 1.4 ?

    0
  • #13 16 Mar 2014 09:13
    lechu9
    Poziom 7  

    Niestety nie mam pojecia.

    0
  • #14 18 Maj 2014 19:03
    ama3deusz
    Poziom 8  

    hillow napisał:
    a takie pytanie ,jest jakas roznica w podlaczeniu tego zamka do silnika 1.4 ?


    Wiem, że pewnie trochę za późno ale dla potomnych odpowiem, że nie ma to znaczenia. Sam taki zakładałem pod silnik 1.4 :)

    1
  • #15 20 Wrz 2014 19:44
    witek13
    Poziom 14  

    Witam
    Potrzebuje pomocy w podlaczeniu kieunkowskazow. Podlaczylem wedlug schematu i mrugaja tylko tylne kierunki, gdzie znalezc przewody od przednich.
    Pozdrawiam

    1
  • #16 24 Paź 2014 21:26
    MałyLesiu
    Poziom 16  

    Witam.
    Koledzy czy w C2 schemat podłączenia będzie taki sam? Z tego co słyszałem to BSI powinno być identyczne. (C2, 2008 r. silnik 1.1 benzyna)

    1
  • #17 17 Lip 2015 09:44
    Borewicz1985
    Poziom 2  

    Witam jestem tu nowy.
    Mam pytanie po analizie całosciowej tematu i podłączeniu według waszych schematów mam maly konflikt. Posiadam citroen c3 1,6 benzyna excluziwe. Po podłączeniu sterownika według schamatu zamyka i otwiera, lecz gdy auto postoi dluzsza chwile a konkretniej do rozlaczenia podtrzymania napiecia z bci robi sie problem. Naciskam otwieranie i auto otwiera a nastepnie odrazu zamyka, potem jest dobrze do wyjscia z auta. Podczas jazdy autoryglowania zamka wariuje zamiast zamykac otwiera i odwrotnie lecz gdy z pilota mu dam zamkniecie lub otwarcie jest dobrze. POOMOCY koledzy co moze byc przyczyna.

    Moderowany przez CameR:

    Który rocznik pojazdu?
    Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model, rocznik oraz skrótowy opis usterki.

    1
  • #18 17 Lip 2015 10:10
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Borewicz1985 napisał:
    po analizie całosciowej tematu i podłączeniu według waszych schematów

    ... to znaczy jak?
    Zamieszczonych jest w tym temacie kilka różnych sposobów sterowania centralnym zamkiem.
    Do którego punktu instalacji podłączyłeś zasilanie +12 sterownika zamka ?

    0
  • #19 18 Lip 2015 22:52
    Borewicz1985
    Poziom 2  

    Witam schemat postaram sie zalaczyc ponizej. Co do auta to szczegoly citroen c3 rok produkcji 2004 pojemnosc 1,6 benzyna. Podlaczylem pod ten schemat. W miare dzialalo jak odlaczylem drzwi kierowcy ale autoryglowanie dzialalo odwrotnie przy ruszeniu otwieralo gdy otworzylem drzwi pasazera wtedy dal sygnal i znowu otwieral, potem dzialal oki czyli przy ruszaniu zamykal. Lecz nie czytal drzwi kierowcy bo bylu odlaczone i glupial bo przy zamykaniu z pilota nie lapal bagaznik. Nawet probowaem pociaglem plus prosto z akumulatora. I nic to nie dalo, jeszcze przy pierwszym otwieraniu pod schemat ponizej licznik obrotow wariowal. Nie wiem jak jeszcze probowac chyba bede musial sie udac do elektryka.

    2
  • #20 28 Lip 2015 14:00
    inż leon
    Poziom 2  

    Witam od paru dni walcze z citroenem xara picasso 2003r. Stosowałem się do zaleceń przyłączenia się do BSI NOWĄ centralką i się zakopałem. Ogulnie działa zamek po naciśnięciu pilota ale w jaki sposób unieszkodliwić sam orginalny central i czy ktoś walczył z podłączeniem tylnej klapy

    Dodano po 3 [godziny] 5 [minuty]:

    kybernetes napisał:
    Otwieranie bagażnika: styk 2 na 40 stykowej szarej na BSI.

    Owszem jest to sterowanie tylnej klapy tylko że to jest stała masa a impuls na otwieranie znalazłem na 17 pinie 40 szarej kostki

    1
  • #21 04 Sie 2015 23:33
    inż leon
    Poziom 2  

    W razie potrzeby udziele pomocy podczas montażu

    1
  • #22 01 Paź 2015 22:01
    rafal090484
    Poziom 2  

    kybernetes napisał:
    Przewody musisz połączyć wg. rysunku w poście #2.

    Najpierw sprawdzasz za pomocą kontrolki z żarówką na którym z przewodów w szarej kostce na BSI (styki 13 i 15) pojawia się plus w momencie zablokowania zamków. Nazwijmy sobie ten przewód "zamykający" a ten drugi "otwierający". Następnie rozcinasz oba te przewody - w ten sposób uzyskasz cztery końcówki: "zamykający od strony BSI", "zamykający od strony zamka", "otwierający od strony BSI" i "otwierający od strony zamka".

    Łączysz tak:

    1. Pomarańczowy - "zamykający od strony BSI".

    2. Biały - "zamykający od strony zamka".
    3. Żółty - do plusa.
    4. Pomarańczowo-czarny - "otwierający od strony BSI".
    5. Biało-czarny - "otwierający od strony zamka".
    6. Żółto-czarny - do plusa.

    Prościej już chyba się nie da.


    Dzieki sliczne w Chinszczyznie za 6£ w Citroen Xsara Picasso 1.6 8V z 2003r dopasowalo sie swietnie. Dzieki. Nawet swiatla migaja wraz z zamknieciem. Pozdrawiam

    http://pages.ebay.com/............
    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

    0
  • #23 07 Lut 2016 19:17
    dprzykry
    Poziom 1  

    Jakim impulsem jest sterowany bagaznik w C3 2006r. plus czy minus?
    W ktorej kostce znajde sygnal do otwarcia bagaznika?

    3