Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej.

29 Sie 2012 17:46 4698 16
  • Poziom 13  
    Witam.

    Temat według mnie nie pasował do żadnej innej kategorii więc zamieściłem go tutaj. Jeżeli jest w złym miejscu prosiłbym moderatora o przeniesienie.

    Długo szukam już siłownika małych rozmiarów, który działałby na odwrotnej zasadzie niż typowy wysprzęglik samochodowy tj. po naciśnięciu klamki tłoczek zostałby wciągnięty do środka. Chciałbym go połączyć z pompą hamulcową dającą ciśnienie około 30 barów.
    Zdjęcia oryginalnego siłownika:
    Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej. Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej. Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej.
    Film pokazujący działanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=eqoKT9eqFLo
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak nazwa z filmiku pokazuje - MAGURA.
    Nie możesz obrócić dźwigienki na łapie, by pracowała na naciskanie?
    Ewentualnie wykombinować ze zwykłego siłownika mechanizm - na szczycie siłownika montujesz rolkę, linką oplatasz siłownik w ten sposób, że linka z jednej strony jest zamocowana na stałe, przechodzi przez rolkę i wychodzi z drugiej strony. I teraz, jak siłownik będzie się wysuwał, to będzie naciągał linkę.
  • Poziom 36  
    Potrzebny Ci siłownik dwustronny. W zależności od podłączenia będzie wysuwał, albo chował trzpień.
  • Poziom 13  
    Wiem, że Magura produkuje zestaw do hydraulicznego sprzęgła tak jak i Hebo, ale jest to koszt 800zł + przesyłka z zagranicy. Prawie równowartość używanego silnika, a przy sprzedaży niestety nie odzyskam nawet części pieniędzy z tego urządzenia.
    Myślałem nad obróceniem dźwigienki lub dorobieniu nowej dłuższej, ale jest kłopot z zamocowaniem i sprężyną. Bloczki niestety nie wchodzą w grę, bo jest z tym więcej kombinowania i wizualnie silnik traci gdyż jest cały odsłonięty.
    Szukałem siłownika dwustronnego działania, ale są one dosyć sporych rozmiarów, a gdy znajdzie się mniejszy, który być może by pasował jest przeznaczony do pneumatyki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież tam zostaje połączenie linką, więc można zrobić tak
    Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej.
    I tak siłownik wysuwając się, będzie powodował ciągnięcie linki.
  • Moderator Samochody
    Z małym "ale" Błażeju - skróci się o połowę ruch linki. Nie lepiej zrobić do sensownie z dźwignią pośrednią, odwracającą kierunek ruchu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No fakt. Ale siła wzrośnie :D
    Autor twierdzi, że nie ma jak obrócić dźwigni, co wydaje się najprostszym rozwiązaniem.
    Ewentualnie linkę wyprowadzić po dwóch stronach i połączyć ruchomo. Wtedy kierunek ruchu pozostanie prawidłowy i wydłuży się ruch.
  • Poziom 13  
    Dla ułatwienia dodam zdjęcia silnika (zdjęcia nie są mojego autorstwa).
    Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej. Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej.
    Jak widać przeszkadza w montażu gaźnik i otwór dla zaworu membranowego.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Można też na tej zasadzie:

    Dobranie siłownika / wysprzęglika do pompy hamulcowej.


    Oczywiście "rysunek" mocno poglądowy.
  • Poziom 13  
    Zasłużone pomógł dla was.

    Teraz pozostaje jeszcze kwestia doboru wysprzęglika. Każdy będzie pasował czy trzeba szukać konkretnego? Najbardziej odpowiadałby mi wymiarami siłownik od Nissana Primety P12 04 2.2 DCI lub Hondy Civic V/VI z trzpieniem takim jak w 125p lub Lanosie.

    EDIT:

    Znalazłem jeszcze siłownik dwustronnego działania, ale niestety zasilany pneumatycznie. Raczej nie da się go zmodyfikować na zasilanie cieczą?
    2580502060
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Istnieje duże prawdopodobieństwo, że uszczelnienia bardzo szybko puszczą pod wpływem płynu hamulcowego.
  • Poziom 40  
    Moze wysprzeglik z łady był by dla Ciebie odpowiedni dostępny?
  • Moderator Samochody
    Motocyklowe pompki w klamkach mają tłok o Φ ok 1cm, więc żaden samochodowy wysprzęglik, który ma średnicę 2, 3 cm się nie sprawdzi, bo ledwo się ruszy. Trzeba poszukać czegoś o małej średnicy tłoka np motocyklowa pompa hamulca tylnego z przerobionym zasilaniem
  • Poziom 13  
    Modyfikacja tylnej pompy hamulcowej? W jaki sposób?
    Znalazłem już odpowiedni wysprzęglik, który poruszałby dźwignią. Mogę mieć pompę od aprilii sr50. Dwa tłoczki w zacisku mają średnicę zewnętrzną 30mm i wysokość 20mm. Myślę, że będzie ona w stanie wtłoczyć odpowiednią ilość płynu do wysprzęglika.
  • Poziom 13  
    Odświeżam temat, gdyż chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o modyfikacji pompy hamulca tylnego i opinii na temat podanej przeze mnie pompy.
  • Moderator Samochody
    Modyfikacja polega na dorobieniu metalowego korka w miejsce plastikowego króćca łączącego pompkę ze zbiorniczkiem płynu. W korku musi być oczywiście odpowiednie, nagwintowane gniazdo do wkręcenia odpowietrznika
  • Poziom 13  
    Najprostsze rozwiązanie, a nawet o nim nie pomyślałem.
    A jak sprawa z podaną wyżej pompą i wymiarami tłoczków z oryginalnego zacisku?