Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel,Astra,F, - Swiatla LED Gasna w czasie jazdy

29 Sie 2012 23:00 7515 8
  • Poziom 9  
    Witam.

    Jak w temacie - zakupiłem Astrę już z wbudowanymi owymi światłami i odkryłem taki oto problem: było tak, że gdy słuchałem muzyki z radia na wyłączonym zapłonie i dałem głośniej muzykę VOL20%, światła LED włączały się, gdy przyciszałem to gasły. Pociągnąłem osobny kabel zasilający z aku do radia i problem się rozwiązał, co mogło być przyczyna?
    Drugi problem to taki ze światła gasną w czasie jazdy - gdy stoję na światłach itp. to świecą, gdy jadę z większą prędkością to gasną/zapalają się. Nie wiem od czego to zależy...

    W skrzynce od kierowcy jest włożona gąbka a w niej jakiś przekaźnik z jakimś niebieskim plastikiem, to wszystko podłączone do skrzynki w miejsce 2 (przerywacz kierunkowskazów), z tego niebieskiego idą kable żółty+szary=dioda, brązowy z niebieskiego + brązowy z przekaźnika do wejścia przekaźnika w skrzynce, czarny do przekaźnika WEHRLE, czerwony do wejścia przekaźnika w skrzynce. Z czarnego przekaźnika WEHRLE idzie zielony i brązowy do skrzynki. Chyba dobrze opisałem, zresztą widać na foto, wszystko było montowane w Niemczech. Nie znam firmy.
    Czy miał ktoś podobny problem? Czy może to być uszkodzony przekaźnik?
    Są to światła z jakimś automatem, idą do nich po 3kable, jeden z nich jest podłączony do przedniego reflektora.

    Opel,Astra,F, - Swiatla LED Gasna w czasie jazdy Opel,Astra,F, - Swiatla LED Gasna w czasie jazdy

    Moderowany przez tzok:

    Post poprawiłem, na przyszłość proszę używać polskich liter i zamieszczać zdjęcia zgodnie z instrukcją.

  • Poziom 26  
    Od świateł Ci wychodzą 3 przewody, czyli plus po kluczyku(zazwyczaj czerwony), plus po włączeniu postojowe(zazwyczaj żółty lub biały ), i masa(zazwyczaj czarny). sprawdź czy masa ci łączy dobrze a jeżeli jest ok to przewód od plusa sprawdź powinien być plus po włączeniu zapłonu i po odpaleniu sie utrzymywać możliwe że jest źle podpięty.

    Nie masz czasem tych świateł do jazdy dziennej z opcja kierunkowskazów w nich ? bo tak by wyglądało, że przerywacz jest wyciągnięty ze skrzynki bezpiecznikowej i podpięty na kablach wraz z tym drugim.
  • Moderator Samochody
    Światła DRL powinny być podpięte do masy, 12V po stacyjce i zasilania postojowych, jeśli są z automatem to nie potrzeba żadnych dodatkowych przekaźników, ew. w niektórych samochodach trzeba dołożyć przekaźnik z cewką włączoną równolegle ze światłami postojowymi i stykiem podającym 12V po zapłonie na wejście które normalnie podłącza się do świateł postojowych w światłach DRL.
  • Poziom 10  
    Podłączasz:
    "+12V" po stacyjce
    masa
    "+12V" świateł postojowych, co umożliwi światłom do jazdy dziennej wyłączenie się po włączeniu normalnych
    Tak najczęściej podłącza się te z modułem, ale trafiłem również na takie, które były bez, więc wtedy, albo po przekaźniku, albo jakimś "włączniku świateł jakiś", albo kombinujesz bezpośrednio z plusem po stacyjce na pierwszy kabel, a drugi to np. plus ze świateł postojowych, ale tylko wtedy gdy po ich wyłączeniu na tym przewodzie jest masa. Pozdro
  • Poziom 9  
    Ok spróbuje to podłączyć od nowa, tylko niewiem który plus a który minus bo od świateł idzie zółty, czarny, i szary, w czym żółty podlaczony do kabla z reflektora.

    A czy gdybym podłączył je tylko pod zapłon na dwa kable plus minus to sie nie spala ? Czy ten automat jest potrzebny?
  • Poziom 36  
    Foster20 napisał:
    Czy ten automat jest potrzebny?
    Jest potrzebny, bo światła dzienne mają zgasnąć po włączeniu reflektorów i ma się to robić samoczynnie. Jak ktoś wyżej wspomniał, zamiast automatu może być przekaźnik.
  • Poziom 9  
    To skoro mam podłączony ten przekaźnik czy to automat... to dlaczego gdy włączę światła mijania to światła Led się nie wyłączają...? Padnięty automat?

    Są to właśnie takie światełka...
    Opel,Astra,F, - Swiatla LED Gasna w czasie jazdy
  • Poziom 36  
    Foster20 napisał:
    To skoro mam podłączony ten przekaźnik czy to automat... to dlaczego gdy włączę światła mijania to światła Led się nie wyłączają...? Padnięty automat?
    Napisałeś, że żółty jest podłączony do reflektora. To zobacz, czy jest na tym żółtym +12V po włączeniu świateł. Pierun wie co i jak tam ktoś podłączył. Jeżeli jest ten plus, a światła dzienne nie gasną, to padł automat (dziwne - oba na raz?) i trzeba założyć przekaźnik. Schematy podłączenia tegoż przekaźnika znajdziesz na forum.
  • Poziom 9  
    balonika3 napisał:
    Foster20 napisał:
    To skoro mam podłączony ten przekaźnik czy to automat... to dlaczego gdy włączę światła mijania to światła Led się nie wyłączają...? Padnięty automat?
    Napisałeś, że żółty jest podłączony do reflektora. To zobacz, czy jest na tym żółtym +12V po włączeniu świateł. Pierun wie co i jak tam ktoś podłączył. Jeżeli jest ten plus, a światła dzienne nie gasną, to padł automat (dziwne - oba na raz?) i trzeba założyć przekaźnik. Schematy podłączenia tegoż przekaźnika znajdziesz na forum.


    Dzisiaj zerknąłem bardziej dokładnie i odkryłem że biały czyli "+" jest podpiety bezpośrednio do aku... Ale gdy włączę światła to lampy Led i tak się nie wyłączają, tylko przygasają
    A gdy zwieksze obroty tak do 2-3tys swiatla sie wylaczaja gdy zmiejsze obroty swiatla sie włączają, lądowanie przy 1000obr to 13,70 a przy 3000tys - 14.04
    Kable sa cale sprawdzałem... może jakiś opornik by wstawić? Tylko doradźcie jaki bo się na tym nie znam...

    przekaźnik WEHRLE jest przerywaczem do świateł awaryjnych...