Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

POLONEZ 1982 - problemy z uruchomieniem silnika na lpg i b.

TXXXX 23 Jan 2005 22:53 1907 6
  • #1
    TXXXX
    Level 12  
    1> od pewnego czasu jakos od 2 tyg mam problemy z odpaleniem silnika zarówno na lpg jak i na beznzynie - tyczy sie to tylko zimnego silnika na cieplym od razu pali, ale np jak z rana wsiadam zeby jechac do roboty musze go dlugo krecic (kreci bez zazutu akumulator - sprawny) 1 raz sie zdazylo sie ze rozladowalem akumulatorprzez krecenie, ale jak sie go nie rozladuje przy kreceniu to i tak go trzeba naladowac bo nastepuje duzy spadek zuzycia, a ze pokonuje mala trase zaledwie 20 km dziennie nie zdaza sie naladowac a na 2 dzien by juz nie dopalil (wyladowal by sie za drugim kreceniem), co do akumulatora jest dobry, swiece instalacja elektryczna , uszczelka pod glowica , rozdzielacz i kable wys. nap ok, jaka moze byc tego przyczyna ze trzeba dlugo krecic, ze nie pali od razu???? - prosze o odp na e - mail jak mozna - dzieki
    2> co do akumulatora laduje go na prostowniku bester (czerwony) od spadku ok 4,5 ok do 2 laduje sie niecale 2 godziny, raz przez przypadek ladowal sie dlugo tzn gotowal sie w srodku - leciały bomble gazu a na podlodze byl rozlany kwas ktory wyplyną podczas "kipienia" co do korków podczas ladowania luzuje je, czy takie cos jak zagotowanie niszczy akumulator i powoduje ze latwiej go rozladowac i jest mniej trwaly, czy tak krotkie ladowanie (tzn ze sie tak szybko laduje) jest ok? prosze o odp - dzieki
    3> Mam jeszcze pytanie na temat swiecy 4 swieca od kabiny samochodyu mi sie zapieka na 3 razy jak odkrecalem 2 razy zlamalem klucz co do innych normalnie sie wykrecily
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    Jarek.b1
    Level 19  
    Co do przydatno ści twojego aukumulatora to można powiedzeieć że nadaje się do wymiany.
    Odno snie ładowania jest zasada że zkumulatory ładuje się prądem nie większym niż 10% "mocy" np. 45 Ah prąd ładowania nie większy niż 4,5 A itd.
    W czasie ładowania powinny być otwarte lub lekko odkręcone (jeżeli nie jest to akumulator bezobsługowy) korki w ceu odprowadzenie gazów które są wytwarzane w trakcie ładowania.
    Ponadto w czasie mrozów nie zaleca sie odpalanie samaochodu na gazie.
  • #4
    Mieczysław
    Level 21  
    Witam.
    Nie piszesz jak długo jeżdzisz tym samochodem, być może jeszcze go nie wyczułeś jak należy go odpalać.Kazdy silnik ma swoje ,,humory'' i należy z nim innaczej postępować, np, silnik audi 80 mojego syna( 1,8 na gaźniku) odpala na gazie ( nawet w duże mrozy) na dotyk, jeżeli równocześnie z włączeniem rozrusznika wdepnie sie pedał gazu.Instalacja LOVATO, w parowniku po sześciu latach wymieniłem wszystkie gumowe historie wchodzące w skład zestawu naprawczego.W tym roku kończy się ważnośc homologacji na zbiornik.
    Ja posiadam silnik 1,6, instalację BRC i gdybym odpalał w ten sam sposób, to rozładowałbym akumulator i nie odpalił. Mój silnik nie lubi jak się dotyka pedał gazu przy odpalaniu.

    Prawdą jest,że są zalecenia odpalania samochodów na benzynie, ale ja 10 lat jeźdźę tylko i wyłącznie na LPG i nic się złego nie wydarzyło. Sadzę,że nawet zaoszczędziłem , poniewaz dużo więcej wydałbym na benzynę niż nawet na nowy parownik.Ja wymieniłem tylko zestaw naprawczy.

    Tyle wstępu.
    co sie tyczy Twojego przypadku, to sądzę,że zawiniły zmieniające sie warunki atmosferyczne, wilgotnosc powietrza itd.
    Aby to sprawdzić spróbuj na noc zabrać do domu kopułkę wraz z przewodami wysokiego napięcia. Nie operuj także dźwignią gazu, bo silniki ze słabym sprężaniem nie odpalają na ubogiej mieszance.
  • #5
    kobol
    Level 12  
    Kolego nie wiem jakiego dokładnie masz poloneza. Ja mam caro i też miałem problem z odpalaniem zimnego silnika. W sumie nikt nie mógł mi pomóc. Po sprawdzeniu chyba wszystich mozliwych przyczyn okazalo się, że do wymiany był taki zielony przewód łączący modół zapłonowy z aparatem zapłonowym ( był uszkodzony choć wyglądał na wpełni sprawny) . Rozwiązało to na jakiś czas problem. Niestety od niedawna (zima, niskie temp) problem powrócił.
  • #6
    kumay
    Level 11  
    trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
  • #7
    batorejro
    Level 11  
    jezeli na benzynie w mrozy tobie nie odpala to sprawdz ustawienie zaplonu.najlepiej troche opoznij.sprawdz takze gaznik ii luzy zaworowe.jak zawory beda podparte to zimego tez nie zapalisz

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co najwazniejsz to wymien pomke paliwa ,ona tez moze byc przyczyna ciezkiego odpalania.