Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo - Zawyżony poziom paliwa w baku

30 Sie 2012 08:32 8256 18
  • Poziom 31  
    Witam
    Panowie mam problem z wskaźnikiem paliwa w Citroenie Berlingo 1.9 2002r. Po zalaniu do pełna wskaźnik zawędrował grubo ponad 1. Po wyłączeniu stacyjki normalnie spada do 0. Problem jest gdy zaczyna brakować paliwa wtedy wskazówka zatrzymuje się na połowie. i tak stoi. Gdzie może leżeć problem? Pływak działa bo paliwo po zatankowaniu rośnie.

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 39  
    Czy problem nabyty teraz? Na pierwszy rzut uszkodzenie wskaźnika chociaż nieco dziwne. Być może wadliwe połączenia w panelu wskaźników. Wskazaniami rządzi procesor w panelu. Jakiś ślad to może zanik połączeń na złączu nadajnika.
  • Poziom 31  
    Rozkręciłem zegary ale mam problem z wyjęciem elektroniki bo nie wiem czy da się zdjąć wskazówki. Dodatkowo nie działa wskaźnik temperatury a czujnik sprawny więc przypuszczam, że zegary do wymiany.
  • Poziom 12  
    Witaj! wpierw zacząłbym jednak od pływaka, nie tyle wymieniał co go skontrolował. Miałem podobny problem, lecz u mnie wskaźnik szedł do połowy, nawet gdy bak był w pełni zalany. Wystarczyło ruszyć pompą, wyjęcie jej na spokojnie zajmie Ci 3minuty
  • Poziom 18  
    zajmie mu 3min po ściągnięciu zbiornika
  • Poziom 18  
    ale to berlingo gdzie nie ma dojścia
  • Poziom 8  
    na następny raz warto mieć paliwa ponad połowę baku to takie awarie nie będą się zdarzać...
  • Poziom 18  
    Jak sobie szlifierką wytnie,
    nie będę specjalnie robić zdjęć żeby udowodnić, że nie masz racji.
  • Poziom 12  
    Racja, dziś oglądałem i rzeczywiście nie ma włazu tak jak w innych autach, zwracam honor. Trzeba uchylić bak, jednak ja bym zaczął od pływaka, chociażby poprzez postukanie po baku
  • Poziom 10  
    Witam! Widzę że temat wałkowany dość dawno temu, ale się do niego dołączę.
    W moim Berlingo 1.9D też występuje podobny problem, mianowicie kiedy zatankowałem auto pod korek to wskaźnik paliwa poszedł do góry do pozycji pełny w miarę upływu paliwa spadał i wszystko było w porządku do momentu gdy włączyła się kontrolka rezerwy. Myślałem że mogę przejechać jeszcze 50 do 100 km. tak jak to jest w innych samochodach, a tu auto po jakichś 5 minutach jazdy zgasło. Jak by tego było mało, to z każdym tankowaniem do pełna wskaźnik wchodzi do pozycji pełne a w miarę ubywania paliwa spada, z tym z każdym tankowaniem pozostaje wyżej tzn. z początku była jeszcze kreska ,a auto gasło, teraz już gaśnie przy dwóch kreskach. Szczerze mówiąc można choroby dostać bo człowiek jest pewny że paliwo jeszcze jest , a tu lipa. Gdyby ktoś mógł mi pomóc i posłużyć jakąś teorią byłbym wniebowzięty. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia połączeń. Od spodu przed zbiornikiem powinna być kostka. Może śniedzieje i należy przeczyścić i dogiąć piny. Potem jednak wymontowanie czujnika i sprawdzenie pływaka (może się wiesza). Oczywiście regulacja ramienia pływaka no i przy okazji czyszczenie zbiornika i smoka paliwa.
  • Poziom 10  
    Kostkę sprawdzałem, ale reszta nadal do zrobienia,tylko się ciągle zastanawiam bo wersje są dwie : jedni mówią że trzeba auto pod komputer i sprawdzić , a drudzy że przewód smoka dostaje powietrza ale ta druga wydaje mi się mało prawdopodobna bo u mnie występuje zjawisko wzrostu strzałki w miarę użytkowania. Osobiście przychylam się do opinii kolegi AUTOSTAN bo jak się zajrzy do zbiornika to może się okazać że się pływak wiesza albo inna drobnostka. Jednak zacznę od tego komputera tylko prosiłbym o pomoc czy z tym komputerem to rzeczywiście prawda bo moje auto jest raczej skromnie wyposażone niby wpięcie pod kompa ma ale ja tam żadnego komputera nie widzę. Jeśli jest jakaś osoba która naprawdę zna się na citroenach to bardzo bym prosił o pomóc. Moje auto to Citroen Berlingo 19D z 2004 roku wer. Multispace. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam. Na "komputerze" czyli skanerze czy diagnoskopie Bardzo mało opcji jeżeli chodzi o wyświetlanie ilości paliwa (nawet w tym serwisowym). A na pewno skaner pokarze to co czujnik mu poda. Więc najpierw sprawdził bym sam czujnik w zbiorniku, następnie obwód elektryczny, a na końcu odczytał błędy, sprawdził parametry i o ile się nie mylę to w BSI są ustawienia progów wyświetlania paliwa i momentu zapalenia kontrolki rezerwy. Ale to już wyższy poziom wtajemniczenia i tylko "serwisówka". Może też źle interpretować sygnały zestaw wskaźników (były wypadki że padały).
    A teoria o powietrzu w układzie paliwowym i źle działającym wskaźniku paliwa...dla mnie pachnie fantastyką.
  • Poziom 10  
    Dzięki za informację .Teraz już przynajmniej człowiek mniej więcej wie czego się trzymać. Jak tylko się ociepli ładuje się pod auto odkręcam zbiornik i może wyjdzie co tam piszczy. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    No to powodzenia. Wyjeździj paliwo na maxa i do roboty. Uważaj na plastykową nakrętkę na smoku i uszczelkę (Bo będzie po zatankowaniu do pełna ciekło).
  • Poziom 10  
    Jeszcze raz dzięki! Nie ma to jak konkretne podejście do sprawy>
  • Poziom 31  
    Okazało się, że ktoś grzebał przy zegarach. Wymienione na używane z innego samochodu.