Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trabant 601 - Automatyczne smarowanie, podajnik oleju

bhejduk 30 Aug 2012 10:26 5010 5
  • #1
    bhejduk
    Level 9  
    Witam,
    Trabanty wypuszczane na rynek niemiecki posiadały automatyczne smarowanie silnika, pojęcia nie mam jak to wyglądało, wiem tylko że w gaźniku ikova była dodatkowa dysza pomiędzy gardzielami.
    Gdzie doprowadzić dyszę i olej, to moim zdaniem najmniejszy problem, mnie interesuje jak go dozować.

    Zamysły mam dwa, albo dozownik oleju z motocykla, ale czy ilość oleju będzie wystarczająca? Ewentualnie dozownik sterowany elektronicznie, założenie czujnika obrotów wału i ustawienie na jeden obrót wtrysku jakiejś niewielkiej ilości oleju.

    Liczę na pomoc w stworzeniu takiego urządzenia.
    Zachęcam do dyskusji.
  • #2
    xyro
    Level 24  
    Tylko po co dozownik. W razie problemów z nim silnik padnie. Oczywiście można wziąć dozownik z motocykla i przełożeniem deregulowac go do żadanej mieszanki i po problemie.
  • #3
    bhejduk
    Level 9  
    Czemu na każdym forum gdy człowiek zada pytanie od razu ktoś kręci nosem, czemu, po co. Jet potrzeba i już. W Niemczech traby jeździły na takim patencie fabrycznie, wyszło ich niewiele, miały zbiornik na olej, gaźnik ikova miał dodatkową dyszę do oleju, jak było rozwiązane podanie oleju nie wiem. Ale założenie takiego wtrysku oleju pozwala mi np na założenie gazu do 2takta. Mówię na przykład!!
  • #4
    wania008
    Level 10  
    Witam
    Nie wiem czy twój patent już działa, ale może coś Ci podpowiem.

    Pompka oleju (dozownik) MIKUNI od skutera Aprilia z silnikiem z wtryskiem Di-Tech (pisowni silnika nie jestem pewien) zasilana elektrycznie.
    Tam jest silnik 2T na wtrysku z olejem podawanym osobno.
    Trzeba by to powiązać z obrotami silnika coś jak w zapłonie elektronicznym.
  • #5
    Staszek49
    Level 35  
    Co prawda po czasie reaguję, ale zdaję sobie sprawę, że nie jesteś zadowolony z posiadanego fabrycznego rozwiązania, ale moim zdaniem ( przejechałem dwoma Trabantami ok. 160 tyś. km) ten system jest najpewniejszy dla silnika, oczywiście jeśli stosujmy właściwy olej i wymieszamy go. Po dłuższym postoju zawsze mieszałem "szabelką" paliwo w zbiorniku i nigdy nie miałem problemu z zatarciem silnika, jak też nadmiernym dymieniem auta.

    Przypuszczam, że będziesz miał problem ze znalezieniem "urządzenia", o którym marzysz, jak też z zaadaptowaniem rozwiązania stosowanego np. w skuterach z silnikami 2 T. W skuterach napęd pompki oleju i jej wydajność uzależniona jest od obrotów wału silnika. Skutery posiadają też regulację wydajności pompki tj. poprzez regulację długości cięgła-linki połączonej z linką "gazu", ale zdarzały się przypadki, że i te urządzenia ulegały awariom, a skutek wiadomy - zatarcie silnika.
  • #6
    viperPL
    Level 16  
    Staszek49 wrote:
    Co prawda po czasie reaguję, ale zdaję sobie sprawę, że nie jesteś zadowolony z posiadanego fabrycznego rozwiązania, ale moim zdaniem ( przejechałem dwoma Trabantami ok. 160 tyś. km) ten system jest najpewniejszy dla silnika, oczywiście jeśli stosujmy właściwy olej i wymieszamy go. Po dłuższym postoju zawsze mieszałem "szabelką" paliwo w zbiorniku i nigdy nie miałem problemu z zatarciem silnika, jak też nadmiernym dymieniem auta.

    Przypuszczam, że będziesz miał problem ze znalezieniem "urządzenia", o którym marzysz, jak też z zaadaptowaniem rozwiązania stosowanego np. w skuterach z silnikami 2 T. W skuterach napęd pompki oleju i jej wydajność uzależniona jest od obrotów wału silnika. Skutery posiadają też regulację wydajności pompki tj. poprzez regulację długości cięgła-linki połączonej z linką "gazu", ale zdarzały się przypadki, że i te urządzenia ulegały awariom, a skutek wiadomy - zatarcie silnika.


    - Nie wszystkie silniki w skuterach 2T posiadają regulację wydajności za pomocą linki. Istnieją konstrukcje gdzie wydajność pompki powiązana jest jedynie z obrotami silnika.

    - Najprościej zaadaptować pompę elektryczną (jak ktoś wcześniej wspomniał). Z aprilki ditech albo jakiegoś peugeota TSDI