Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.6 16 - pompka paliwowa "na krótko" a uszkodzenie kompu

bart241 30 Sie 2012 13:58 6201 20
  • #1 30 Sie 2012 13:58
    bart241
    Poziom 9  

    Witam

    Opel vectra B 1.6 16V X16XEL benzyna + gaz Oplowski + klima standard

    A wiec tak:

    W ciągu ostatnich 2 miesięcy samochód nie odpalił mi już 4 razy. Można było jeździć 2 tyg. bez problemu aż nagle nie dało się go odpalić. Rozrusznik kręci, iskra na świecach była, pompka paliowa "na krótko" działa. Początkowo po 2 godzinach grzebania przy pompce, bezpiecznikach, oraz komorze silnika samochód w końcu odpalali w niewyjaśnionych okolicznościach. Przy 3-ciej wizycie u mechanika podłączyliśmy go pod komputer który nie wykrył żadnego błędu. Zadowolony odebrałem samochód że już będzie OK. ale ...

    Rano odpaliłem bez najmniejszego problemu, samochód przejechałem 2 km. Wyłączyłem zapłon i już ponownie nie mogłem odpalić samochodu. Po 2 godzinach sprawdzania instalacji, pompki paliwowej itp. stwierdziłem że podam jeszcze dodatkowo (bezpośrednio +12V z akumulatora ) do podłączonej kostki pompy paliwowej tak abym miał pewność że podczas kręcenia rozrusznikiem pompa na pewno dostaje napięcie. (z nadzieją że skoro będzie paliwo oraz jak podejrzewałem też iskra to samochód odpali). Jednak tak się nie stało.

    W końcu stwierdziłem że czas sprawdzić czy tym razem jest iskra (bo w poprzednich usterkach zawsze była wiec ją początkowo wykluczyłem) i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że tym razem nie ma iskry na żadnej ze świecy.

    Pytanie moje jest następujące czy podłączając + bezpośrednio z AKU i włączając zapłon oraz kręcąc rozrusznikiem mogłem coś uszkodzić w aucie???

    W chwili obecnej nie ma iskry oraz komputer podłączony do złącza diagnostycznego nie chce się zalogować. (tydzień temu ten sam komputer łączył się bez najmniejszego problemu).

    Oczywiście wszystkie bezpieczniki są w porządku a alarm SEO DOLPHIN kiedyś montowany odłączony.

    Co zgodnie ze schematem elektrycznym przy tak podanym napięciu mogło się przepalić???
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    bart-241

    1 20
  • #2 30 Sie 2012 14:40
    Doktorr
    Poziom 34  

    Wszelkie naprawy bez znajomości zagadnienia mogą zakończyć się spowodowaniem dodatkowych strat. Podanie 12v z akumulatora na przewód sterujący przekaźnikiem pompy paliwa mogło spowodować usterkę sterownika silnika. Sugeruję oddać samochód osobie kompetentnej do naprawy.

    0
  • #3 30 Sie 2012 14:49
    bart241
    Poziom 9  

    Tak też zrobiłem.

    Tylko się zastanawiam się czy podane tego +12 z AKU na przewód czerwono-niebieski przy załączonej wtyczce od pompy paliwowej podczas kręcenia rozrusznikiem mogło spowodować jakąś inną usterkę???

    Wydaje mi się że chyba nie powinno skoro tam i tak podczas pracy jest +12V???
    Choć sam nie wiem. Hmmm

    1
  • #4 07 Lis 2014 17:45
    djzamel
    Poziom 8  

    Ma do Was pytanie. Padł mi komputer pokładowy w opel vectra b i zawór EGR. Po wymianie i założeniu komputera auto dalej nie chce odpalić i mruga pomarańczowa kontrolka od silnika. Czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć co można na to zaradzić???
    Jestem załamany i proszę o szybką pomoc.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    1
  • #5 07 Lis 2014 17:49
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Odczytać błędy. To konieczne na początek. Sterownik drugi? A co z immo?

    0
  • #6 07 Lis 2014 18:13
    djzamel
    Poziom 8  

    Pierwsze podłączenie do kompa wykazało właśnie padnięty komputer i zawór. Myślałem że po wymianie auto będzie chodzić ale niestety nie chce odpalić. Koledzy "coś" przebąkiwali o resecie komputera bądź zczipowaniu czy jakoś tak :D

    0
  • #7 07 Lis 2014 18:21
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Komputer musi być zgrany z kluczykiem. inaczej nie odpali. Jest zablokowany przez immobiliser.

    2
  • #8 07 Lis 2014 18:37
    djzamel
    Poziom 8  

    No ok :) Ale teraz na chłopski rozum bo ja zbytnio nie znam się na samochodach a przebywam obecnie w niemczech. Co mam zrobić by moja Vikusia odpaliła??? :D

    0
  • #9 07 Lis 2014 19:23
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    1. Kupić komplet do odpalenia, sterownik, pętlę immo, transponder.
    2. Poprosić fachowca ze sprzętem, by dopisał używany sterownik do Twojego auta.
    3. Naprawić stary oryginalny sterownik.
    Takie masz możliwości.

    0
  • #10 07 Lis 2014 19:30
    djzamel
    Poziom 8  

    Jeśli dobrze rozumiem najprostszym rozwiązaniem jest podłączenie go do komputera i przypisanie klucza tak?

    0
  • #11 07 Lis 2014 19:31
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Odwrotnie, przypisanie sterownika silnika do reszty.

    0
  • #12 07 Lis 2014 19:33
    djzamel
    Poziom 8  

    Rozumiem :) Ale tak czy siak do komputera go tak :D

    0
  • #13 07 Lis 2014 19:34
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak. .

    0
  • #14 07 Lis 2014 19:36
    djzamel
    Poziom 8  

    i rozumiem że po tym zabiegu autko powinno chodzić tak??? Jeśli tak to wielkie podziękowania za pomoc i oby to był jedyny problem bo bez samochodu na obczyźnie to tragedia :D

    0
  • #15 07 Lis 2014 19:37
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz ten stary sterownik?

    1
  • #16 07 Lis 2014 19:37
    djzamel
    Poziom 8  

    Domyślam się że chodzi o komputer pokładowy tak??? To mam go jeszcze ...

    0
  • #17 07 Lis 2014 19:40
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Najlepiej jakbyś zdjęcie albo numer tego sterownika podał.

    0
  • #18 07 Lis 2014 19:42
    djzamel
    Poziom 8  

    16202319 NL
    DELCO ELECTRONICS
    D96003

    W takiej kolejności jest napisane ...

    0
  • #19 07 Lis 2014 19:48
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To masz jeszcze jedno wyjście, w tym sterowniku można wyłączyć immo. Musisz wysłać sam sterownik do fachowca.

    0
  • #20 07 Lis 2014 19:51
    djzamel
    Poziom 8  

    Czyli wyciągnąć ten komputer z auta i podejść do mechanika żeby to zrobił tak ? Ja przepraszam za takie pytania ale z aut to ja ciemna masa jestem :D

    0
  • #21 07 Lis 2014 19:51
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mechanik, nie. Elektronik samochodowy. Podpowiedź masz na PW.

    1