Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Note 1.4 - Check Engine - katalizator, sonda lambda, coś innego?

31 Aug 2012 09:15 10767 7
  • Level 2  
    Nissan Note 1.4 benzyna 2009 r
    Zapala mi się żółta kontrolka check engine, czasami po przejechaniu kilkuset kilometrów gaśnie.
    Gdy ją gaszę z poziomu problemu diagnostycznego, potrafi się nie zapalać przez setki kilometrów i nagle się pojawia.

    Code:
    Disgnostic Trouble Codes and Definitions
    

    Stored DTC (S)
    P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
    Pending DTC (S) Detected During Current or Last Completed Driving Cycle

    ----
    Freeze Frame Data

    P0420 is the DTC that caused this Freeze Frame Data to be Stored
    Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

    Fuel System 1 Status         Closed Loop Control using Oxygen Sensor - Normal
    Calculated Load               43,1 %
    Coolant Temperature            91 Deg C               195.8 Deg D
    Short Term Fuel Trim Bank 1      0,00 %
    Long Term Fuel Trim Bank 1      3,91 %                  Rich(+)
    Engine Speed               3125,000 Rpm
    Vegicle Speed               106 Kmh                  66 Mph

    ----
    Oxygen Sensor Data 1 - na postoju

    Oxygen
    Bank 1 Sensor 1               0,550 V
    Short Term Fuel Trim            2,34 %

    Bank 1 Sensor 2               0,290 V
    Short Term Fuel Trim

    Oxygen Sensor 3
    Short Term Fuel Trim

    Oxygen Sensor 4
    Short Term Fuel Trim

    Co może boleć mojego Nissana. Sonda lambda? Katalizator? - oby nie.

    pozdr.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 14  
    W swojej Corsie z 2005roku mam takie same objawy jak Ty, wymieniłem sondę Lambda i nadal to samo :cry: i nadal borykam się z tym problemem
  • Moderator of Cars
    Musisz zobaczyć jak faluje druga sonda. Jeśli napięcie zmienia się w podobnym zakresie jak na pierwszej to niestety katalizator, jeśli ten zakres jest bardzo wąski to jest szansa że coś innego.
  • Level 2  
    Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? Po czym wnioskujesz że to katalizator?
  • Level 10  
    Ja w swojej corollce wpakowałem cos takiego.
    Link
    I problem z głowy p420 już nie wyskakuje.
  • Level 2  
    Sam sprzedajesz te emulatory czy dostajesz dolę od sztuki link ?
    Szczerze mówiąc wolałbym znaleźć przyczynę problemów niż w ten sposób je obchodzić.
  • Level 10  
    To jak masz czytnik OBD to diagnoza jest przeciez prosta.
    Poza odczytem kodów błedów - gdzie P0420 mówi jednoznacznie o wypalonym kacie, popatrza na przebiegi sondy za katalizatorem - tu od razu widzać, czy to błąd sondy, czy katalizatora.
    Za katem są tylko sondy napięciowe (1V-we w 90%-tach) - wiec przebiegu są proste do analizy - sonda powinna pracowac od 0,2 do 0,8 V.
    Jeżeli przebieg sondy za katem jest podobny do tej przed katem to wypalony katalizator.

    Mnie tam nie było stac na nowe dwa katalizatory w Astrze i Corolli. Więc jak pisałem wmontowałem emulatory.