Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków....

Uzytkownikk- 31 Sie 2012 12:49 13287 38
  • #1 31 Sie 2012 12:49
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    Witam.
    Stała się rzecz straszna, okazało, że mam do wymiany sworzeń wahacza (lewy i prawy) plus jakąś końcówkę (od strony pasażera)
    Ogólnie jak te koła były poddane "wibracją, przesuwaniu itp.) to coś jakby strzelało ( taki odgłos) z kół.
    Ogólnie jak jadę to w sumie raczej nic nie słychać ale jak jadę powyżej 90km/h to strasznie szarpie kierownica i samochód znosi na lewa stronę.
    Ja sam tej usterki raczej nie dam rady zrobić, więc pozostaje mi auto oddać do warsztatu.
    Chciałbym zapytać Was z jakimi kosztami naprawy musiałbym się obecnie liczyć?
    Jakie części wybrać?
    Po naprawie tych sworzni wahacze i tej kocówki będzie trzeba chyba zrobić geometrię?
    Napiszcie mi proszę, bo ja się zbytnio nie znam na tym i teraz mam spory problem, zwłaszcza, że z kasa cieniutko.
    A może można by jeszcze jeździć takim samochodem?
    Jakie skutki mogą być dalszej jazdy ?
    Podczas jazdy chyba nic nie stuka jeszcze, przynajmniej nie słychać.
    Samochód to Volkswagen Golf II 1.3 1989r.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 31 Sie 2012 14:21
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Stała się rzecz straszna

    Straszna, to się może stać jak nie wymienisz... Sworzeń dobrej firmy (trw, febi) to ok 40zł/szt, końcówka drążka ze 30, robocizna wraz z geometrią ok 100-150zł

  • Pomocny post
    #3 31 Sie 2012 14:56
    markslew
    Poziom 27  

    Kup Lemforder, wymien czym predzej bo sworznie zwrotnic to niebezpieczna sprawa. A do tego pewnie masz do wymiany koncowke drazka kierowniczego. Bedzie trzeba obowiazkowo po wymianie ustawic geometrie.

  • Pomocny post
    #4 31 Sie 2012 15:35
    rafik108
    Poziom 18  

    Podzielam zdanie poprzedników, natychmiast do mechanika, przy dalszej eksploatacji możesz się zdziwić gdzie nagle jedno koło będzie skręcało w prawo drugie w lewo a kierownica na wprost (to oczywiście skrajna możliwość ale niewykluczona).
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #5 31 Sie 2012 19:28
    ociz
    Moderator Samochody

    Przy dalszej eksploatacji w tym stanie będą się uszkadzać pozostałe elementy zawieszenia, coraz bardziej i coraz szybciej, aż w końcu samochód skończy w pierwszym lepszym rowie.

  • Pomocny post
    #6 31 Sie 2012 19:53
    balonika3
    Poziom 36  

    ociz napisał:
    Przy dalszej eksploatacji w tym stanie będą się uszkadzać pozostałe elementy zawieszenia
    Wreszcie ktoś to zauważył. Poza tym taka jazda jest niebezpieczna (nie tylko dla Ciebie). TRW to dobry kompromis cena - jakość.

  • #7 31 Sie 2012 23:21
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Chyba rzeczywiście zdecyduję się na ta naprawę i wymianę.
    Tylko tu tak fajnie wszystko piszecie, że tanio za montaż, a coś mi się wydaje, że warsztaty i mechanicy zażyczą sobie sporo więcej.
    A jak to w ogóle jest, lepiej jest oddać auto do mechanika w zwykłym warsztacie w celu wymiany sworzni i końcówki i potem dać do jakiegoś serwisu typu FeuVert czy podobnego w celu ustawienia geometrii? Czy może od raz u dać do Serwisu żeby tam wszystko zrobili?
    Tez się boję tej usterki, tylko chyba przy mocnym zużyciu powinno być słychać jakieś odgłosy podczas jazdy?
    A ogólnie podczas jazdy nic nie słychać, przynajmniej ja niczego nie słyszę.
    Może jeszcze nie są w takim złym stanie nie sworznie i by wytrzymały do wiosny?
    Bardzo źle z kasą, musiałbym pożyczyć. Tak jak bym się zmieścił do 300zł ze wszystkim to było by ok ale boję się, ze wyjdzie dużo więcej....
    W może w poniedziałek podzwonię po warsztatach i popytam za ile by zrobili.
    Lepiej jest samemu kupić części i dać do warsztatu czy np. dać do serwisu żeby sami kupili części i zrobili?

    A jeszcze co do sworzni, to nie ma żadnego podziału przy kupowaniu czy lewy czy prawy? Wszystko jedno?
    No i jak rozumiem według mojego rocznika to będzie sworzeń na 19mm średnicy?

    Co do cen to Febi tańsze od TRW, nie wiem które wybrać...
    Aha, jeszcze zapytam o ta końcówkę, skoro do wymiany jest jedna, to tylko ta jedną wymieniać? Nie trzeba wymieniać tego po dwóch stronach od razu?

  • Pomocny post
    #8 31 Sie 2012 23:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Raczej taniej wyjdzie jeśli w jednym warsztacie wszystko zrobią.
    Sworznie bez różnicy prawy i lewy, 19mm. 17mm (niewypał) to chyba do rocznika 86 były. Końcówki drążków kierowniczych różnią się stronami.
    Najlepiej żeby ktoś kto będzie naprawiał jeszcze raz wszystko sprawdził swoim okiem, żeby nie zostawić żadnych zużytych elementów, bo później znowu geometria po ewentualnej wymianie. Diagnosta na szarpakach choćby chciał to i tak dokładnie wszystkiego nie sprawdzi bez rozbierania.

  • Pomocny post
    #9 01 Wrz 2012 19:20
    carrot
    Moderator Samochody

    W golfie mk II lewa końcówka drążka kierowniczego była fabrycznie niewymienna, wymieniało się cały drążek, dopiero zamienniki były sprzedawane oddzielnie (końcówka i drążek), więc nie wiadomo jak jest u Ciebie.
    Jak już pisałem, części + robocizna to ok 200-250zł, więc nie ma dramatu finansowego

  • #10 01 Wrz 2012 21:20
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    carrot napisał:
    W golfie mk II lewa końcówka drążka kierowniczego była fabrycznie niewymienna, wymieniało się cały drążek, dopiero zamienniki były sprzedawane oddzielnie (końcówka i drążek), więc nie wiadomo jak jest u Ciebie.


    Lewa końcówka?
    Ja mam do wymymiany tą od strony pasażera, to będzie lewa czy prawa strona? Bo dla mnie to prawa.
    No i czy trzeba wymienić parami te końcówki, czy skoro zużyta jest jedna to można tylko jedną?
    carrot napisał:
    Jak już pisałem, części + robocizna to ok 200-250zł, więc nie ma dramatu finansowego

    Jak bym za tyle znalazł to bym przystał bez wahania i to zrobił.
    Niestety tak kolorowo nie jest, pytałem w jednym serwisie to krzyknęli
    -sworznie lewy i prawy 140zł
    -końcówka 60zł
    -zbieżność 100zł
    Razem : 300zł za sama robociznę plus teraz części
    -sworznie lewy + prawy = 100zł
    -końcówka = 30zł
    =130zł części + 300 robocizna czyli razem za wszystko 430zł

    Ps: Po tej wymianie sworzni trzeba zrobić geometrie czy zbieżność? Bo już każdy kogo nie zapytam to mówi inaczej.

    Aha, no i zaznaczę jeszcze raz, że nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy...

  • Pomocny post
    #11 01 Wrz 2012 21:25
    balonika3
    Poziom 36  

    Uzytkownikk- napisał:
    No i czy trzeba wymienić parami te końcówki, czy skoro zużyta jest jedna to można tylko jedną?
    Oczywiście, że można jedną, ale można się też spodziewać, że wnet skończy się ta druga. A idzie o to, że po jej wymianie trzeba znów ustawiać zbieżność. Wszystko zależy od tego, co zamierzasz robić z tym autem. Jeśli pokulać się rok, to nie ma sensu wymieniać na zapas, ale jeśli chcesz jeździć dłużej, to czasem warto zainwestować i mieć święty spokój.

  • Pomocny post
    #12 01 Wrz 2012 21:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Uzytkownikk- napisał:
    -sworznie lewy i prawy 140zł
    -końcówka 60zł
    -zbieżność 100zł

    Wymiana sworzni to z tego najmniej roboty, więc trochę dziwna wycena.
    Po naprawie należy skontrolować kąty pochylenia kół w razie potrzeby wyregulować, potem zbieżność.
    Uzytkownikk- napisał:
    nic nie stuka w samochodzie podczas jazdy

    Stukają zazwyczaj tylko najmniej istotne elementy zawieszenia, np stabilizator, a w tym modelu pewnie w ogóle go nie ma.

  • #13 01 Wrz 2012 21:46
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    balonika3 napisał:
    Oczywiście, że można jedną, ale można się też spodziewać, że wnet skończy się ta druga. A idzie o to, że po jej wymianie trzeba znów ustawiać zbieżność. Wszystko zależy od tego, co zamierzasz robić z tym autem. Jeśli pokulać się rok, to nie ma sensu wymieniać na zapas, ale jeśli chcesz jeździć dłużej, to czasem warto zainwestować i mieć święty spokój.

    I to najgorsze, że sam nie wiem co robić z tym Golfem, ogólnie fakt, faktem muszę go mieć chociaż do wiosny, a dalej to naprawdę nie wiem...



    To jak będę dzwonić po kolejnych warsztatach to po tej wymianie sworzni i końcówki trzeba zrobić geometrie czy zbieżność?
    Bo to chyba nie jest to samo, a gdzie kogo nie zapytam to jedna osoba mówi geometria inna zbieżność a jeszcze inna, że to samo tylko inaczej się nazywa.
    Proszę Was o konkretną odpowiedź, bo już mi się wszystko zaczyna mieszać.
    Pewnie to proste ale ja nie znam sie zbytnio na mechanice, więc rozumiem to jak rozumiem...

  • Pomocny post
    #14 01 Wrz 2012 21:59
    balonika3
    Poziom 36  

    Wymiana sworznia wahacza nie powoduje zmiany geometrii pod warunkiem, że jest taki sam. On ma stałe mocowanie, ale nikt nie gwarantuje, że jakaś chińszczyzna nie będzie miała przesuniętych otworów. Jeżeli kupisz część uznanego producenta (choćby wspomniane TRW, ale nie tylko), to zostaw tę geometrię, ale po wymianie końcówki drążka ustawienie zbieżności jest niezbędne.

  • Pomocny post
    #15 04 Wrz 2012 09:07
    markslew
    Poziom 27  

    Zbieznosc napewno bedzie do zrobienia po wymianie koncowki kierowniczej. Sworznie wahacza zazwyczaj nie stukaja, sa wiec zdradliwe ;)

    A geometria to pojecie ogolne, kryja sie pod nim katy pochylenia kol, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pochylenia sworznia zwrotnicy, zbieznosc, roznica katow skretu kol kierowanych.

  • #16 04 Wrz 2012 20:15
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    Dzięki Wam bardzo za odpowiedzi.
    Dziś zrobiłem kilka zdjęć, o to one:
    Jak na Wasze oko wygląda sprawa z odkręceniem śrub?

    Sworzeń i końcówka od strony kierowcy

    VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków....





    Sworzeń i końcówka od strony pasażera

    VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków.... VW Golf II 1.3 1989r - Sworzeń wahacza (lewy + prawy ) oraz końcówki drążków....

  • #17 04 Wrz 2012 20:29
    balonika3
    Poziom 36  

    Uzytkownikk- napisał:
    Jak na Wasze oko wygląda sprawa z odkręceniem śrub?
    Typowo. Dobry klucz i próbuj. Jak nie idzie, walnij młotkiem w łeb śruby. Czasem trzeba sięgnąć po palnik. No i nie wierz w cudowne WD40.

  • Pomocny post
    #18 06 Wrz 2012 08:24
    markslew
    Poziom 27  

    Polej WD zawsze pomoze choc troche lecz zostaw WD niech kilka godzin penetruje a nie ze od razu ktos siknie i odkreca. Mozesz sprobowac stara metode czyli polac sruby Coca-cola, w coli jest kwas fosforowy ktory rozpuszcza brud w zastanych srubach i luzuje.

    I uzyj klucza oczkowego albo nasadowego o ile sie da by nie przekrecic lba sruby.

    A do wymiany koncowki kierowniczej potrzebny bedzie sciagacz do sworzni kulowych. Niektorzy wala po trzpieniu mlotem lecz to wiesniacka i amatorska metoda. A sciagacz kupisz tanio.

  • Pomocny post
    #19 06 Wrz 2012 13:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    markslew napisał:

    I uzyj klucza oczkowego albo nasadowego o ile sie da by nie przekrecic lba sruby.

    ale TYLKO sześciokątowego. nie żadnej nasadki/oczka dwunastokatnego, bo trzymają tylko na rogach i obrobienie śruby na okrągło murowane.

  • Pomocny post
    #20 06 Wrz 2012 15:11
    1565429
    Usunięty  
  • #21 06 Wrz 2012 21:30
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    Bardzo dziękuję za wszelkie porady i odpowiedzi.
    Sam z chęcią bym zrobił ale naprawdę się boję, boje się, że coś źle zrobię, za słabo zakręcę lub rozgrzebie i czegoś nie będę potrafił odkręcić.
    Tu niestety nie ma żartów ponieważ ta usterka jest rzeczywiście poważna i niebezpieczna.
    Szukam w dalszym ciągu jakiegoś niedrogiego mechanika no i żeby zbieżność ustawić gdzieś za mniej niż 100zł.
    Co do części to jeszcze podzwonię po hurtowniach, jak będą ceny sporawe lub nie będzie tych firm co ja chce to sobie zamówię przez Internet części.
    Tak myślałem żeby kupić sworznie wahacza TRW na Allegro po 38zł za sztukę.
    Jest też LEMFORDER po 45zł lub Febi po ok. 30zł.
    Który najlepiej wziąć?
    Co do końcówek drążków to tu cenowo nie za bardzo.
    TRW lub LEMFORDER drogo, bo 53zł za sztukę,
    Febi już za 26zł
    Spora różnica. Którą lepiej wziąć?

  • Pomocny post
    #22 06 Wrz 2012 21:50
    T5
    Moderator Samochody

    A skąd jesteś? :D
    Podjedz do mnie to Ci w tym antyku zrobię za 5-dych.Rozrywkowo. :smoke:
    Co do kluczy-pneumat a przed szczotka druciana.
    Roboty na niecałą godzinkę i 2stówy za to chcą :shocked!:
    Części bierz febiego.

  • #23 07 Wrz 2012 19:15
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    Ja ze Szczecina obecnie...

    No chcą, chcą dlatego szukam taniej ;)
    A części Febi słyszałem, że do zawieszenia takie nie za bardzo i lepiej kupić
    TRW lub LEMFORDER...
    Sam już nie wiem.

  • #25 07 Wrz 2012 21:42
    balonika3
    Poziom 36  

    Uzytkownikk-, jeżeli kol. T5 oferuje Ci taką naprawę, to jedź. Zapłacisz pięć dych za paliwo i tyle samo za naprawę. Przypilnujemy, czy jest solidny :D.

  • #26 08 Wrz 2012 16:56
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    T5, ogólnie bardzo dziekuję za chęć pomocy i to w tak niskiej cenie :)

    balonika3 napisał:
    jeżeli kol. T5 oferuje Ci taką naprawę, to jedź. Zapłacisz pięć dych za paliwo i tyle samo za naprawę.

    Jeszcze nie wiem, w razie czego sie odezwę.
    No, a na paliwo to tak z 100zł, mój stary golfik pali ponad 8 L :(
    No ale to i tak zawsze taniej by wyszło niż płacić w serwisie za naprawę.
    Zobaczę jeszcze, troche się boje też jeździć tym samochodem teraz,a tu tyle km.
    Z tymi usterkami słyszałem, że nie ma żartów. Można nawet koło stracić podczas jazdy, więc czołówka z innym samochodem czy Tirem lub drzewo to nie ciekawie wygląda.
    Na razie szukam części,a i jeden mechanik ma mi dać odpowiedz za ile by zrobił.
    A z częściami to tak się sprawy mają
    W żadnej hurtowni nie ma części LEMFORDER czy TRW na miejscu, są ewentualnie na zamówienie.
    Ale to nie problem, gorzej się zmartwiłem z cenami tych części.
    LEMFORDER
    Sworzeń 60zł szt oraz 80 zł szt.
    Końcówka: 60 szt , 80zł szt oraz 60zł
    TRW
    Sworzeń : 50zł, 68zł,
    Końcówka:70zł, 87zł,

    Wychodzi drogo, bo w najlepszym wypadku
    LEMFORDER : 240zł
    TRW : 240 zł
    Kupując na Allegro wychodzi za LEMFORDER 228zł i TRW 215zł już razem z przesyłkami.

    Proponowano mi inne tańsze sworznie i końcówki mówiąc, że też są dobre i wszyscy biorą ale jakoś nie mam pewności.
    Ogólnie na Allegro jest sporo takich tańszych marek ale chyba gorzej z wytrzymałością. Prawda?
    Moderowany przez Błażej:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).



    To jak chyba się bardziej opłaca zakupić w Internecie?
    I chyba najlepszym wyborem będzie LEMFORDER, bo te tańsze marki chyba nie warto brać?
    Ktoś mi pisał, że jest jeszcze Febi ale tez słyszałem, że nie są tez jakieś specjalne dobre części tego producenta jeżeli chodzi o zawieszenie...

  • Pomocny post
    #27 08 Wrz 2012 17:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czego ty się spodziewasz? Że ktoś da ci części za darmo i za darmo zrobi? Bo każda cena jest dla ciebie za wysoka. Kup najtańsze, jak ci się ceny markowych nie podobają. Za pół roku kup następne, bo te się rozlecą... I rób w ten sposób "oszczędności". Chcesz tym autem pojeździć? I do tego bezpiecznie? Więc przebolej wydatek. Kup nie tylko to, co koniecznie trzeba wymienić, ale zrób przegląd reszty i jak są oznaki zużycia, to do razu też wymień. I masz spokój na długo. To przecież normalne koszty eksploatacyjne. Nie chcesz naprawiać tego auta, to oddaj na złom, by nie stanowić zagrożenia dla siebie i innych!

  • Pomocny post
    #28 08 Wrz 2012 17:47
    1565429
    Usunięty  
  • #29 08 Wrz 2012 18:01
    ociz
    Moderator Samochody

    Z tańszych jest jeszcze też SWAG, bez rewelacji ale trwałość zawsze podobnie niska więc precyzja wykonania jest. :)

  • #30 08 Wrz 2012 19:53
    Uzytkownikk-
    Poziom 11  

    Cytat:
    Czego ty się spodziewasz? Że ktoś da ci części za darmo i za darmo zrobi? Bo każda cena jest dla ciebie za wysoka. Kup najtańsze, jak ci się ceny markowych nie podobają. Za pół roku kup następne, bo te się rozlecą... I rób w ten sposób "oszczędności". Chcesz tym autem pojeździć? I do tego bezpiecznie? Więc przebolej wydatek. Kup nie tylko to, co koniecznie trzeba wymienić, ale zrób przegląd reszty i jak są oznaki zużycia, to do razu też wymień. I masz spokój na długo. To przecież normalne koszty eksploatacyjne. Nie chcesz naprawiać tego auta, to oddaj na złom, by nie stanowić zagrożenia dla siebie i innych!


    Nie, jasne, że nie.
    Mam tylko obecnie bardzo, bardzo ciężką sytuacje finansową.
    Jeśli chodzi o ceny to tak te w hurtowni są moim zdaniem wysokie względem tych an Allegro, na którym wychodzi taniej wliczając przesyłkę.
    Gdybym chciał kupić szajs to bym kupił najtańsze sworznie za kilkanaście zł ale zdaje sobie sprawę, że to nie warto i tego nie robię.
    Polecono mi na forum chyba jak dobrze zauważyłem najlepsze zdaniem większości LEMFORDER i pod kątem tych pytałem w hurtowniach.
    Samochód jest mi niezbędny dojazdów do pracy (brak połączeń komunikacyjnych). Myślę też,że jeszcze trochę nim pojeżdżę. Jak długo nie wiem.
    Nie stać mnie na coś lepszego.
    Kolega mi wszystko sprawdzał i wyszło to co wyszło, dokładniej nie ma co sprawdzać, bo zawsze coś w starym samochodzie się znajdzie. Trzeba po prostu zrobić to co trzeba, tak aby samochód był bezpieczny i sprawny. Inaczej z resztą też nie przejdzie przeglądu, który mam za jakiś czas.
    Wiem, że może nie których dziwi moja pogoń za tym aby jak najtańszym kosztem naprawić samochód ale mam sytuację jaką mam.
    Jak bym tak nie patrzył na nic i po prostu poszedł do serwisu to od ręki bym zapłacił z 600zł, do tego by mi dali jakieś słabej jakości chińskie części....
    A tak, pytając na forum, szukając najtańszych rozwiązań. Krok po kroku tą cenę może jakoś zminimalizuję do minimum, przy czym wstawię części w miarę dobre i wytrzymałe.
    W razie czego piszcie jeszcze, każda odpowiedź jest przydatna :)
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo