Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercrdes Actros 2535 - Problemy z paleniem

wwmariusz1 31 Aug 2012 21:04 8814 9
  • #1
    wwmariusz1
    Level 10  
    Witam.
    Mercedes Actros 2535 ciężko pali tzn. zapali za 2-3 razem tak jak by się zapowietrzał. Nastepnie przy gorącym silniku postoi 10-15- minut i znów ten problem występuje. Czasami jest tak że rano zapala od sztycha jak by nigdy nic.
    Spędziłem u mechanika już kilkanaście godzin i dalej problem występuje. Zakupiłem pompę wysokiego ciśnienia ponieważ niby poprzednia miała tylko 2,5 barów i dalej nic wymieniłem zawór zwrotny na nowy, filtr paliwa, sprawdzone wszystkie wtryski, sprawdzony smok ponieważ wyciągneliśmy bak, wymieniłem jeden przewód zasilający ponieważ był lekko przetarty, wymienione oringi przy elektrozaworach. Żadne nowe błędy się nie pojawiły po występowaniutej usterki
    Nie wiem co mam dalej ro bić ponieważ mecha nikowi też skończyły się pomysły.
    Proszę o podpowiedzi co jeszcze?
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Jakie ma czasy zamknięcia PLD? I jakie są różnice dawek? Może pompy czas wymienić?
  • #3
    wwmariusz1
    Level 10  
    Jeżeli chodzi o czasy zamkmięcia PLD to mechanik powiedział że nie było mirrzone, a różnica dawek to max 1,5 mg lub % ( nie wiem czy dobrze zrozumiałem jednostkę jaką mi powiedział)
    Pozdrawiam
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    wwmariusz1
    Level 10  
    Przy okazji miałem inna awarie i robiłem sprężarek oraz wyciek oleju bo pękła obudowa skrzyni sprzęgła. 2 dni auto paliło normalnie a następnie znów zaczęły się takie same problemy. Podczas tej roboty wymieniłem tylko uszczelki miedziane pod holenderkami i nic więcej nie robiłem z paliwem. Zaworek przy filarze paliwa był sprawdzany. I co dalej bo pomysły się pomału kończąPozdrawiam i dzięki za podpowiedzi
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Do sprawdzenia czujniki obrotów na obudowie sprzęgła oraz przyporzadkowanie czujnika rozrzadu do czujnika na kole zamachowym, jeden z testów to robi.
  • #7
    wwmariusz1
    Level 10  
    Okazało się że pomimi że wtryski zostały jeszcze raz sprawdzone i pomimo dobrego ciśnienia rozpylenia mieszanki to "lały" i była konieczna wymiana końcówek. Po założeniu końcówek BOSCH-a auto zapalało prawię normalnie ponieważ nieregularnie wydobywał sie stuk tak jak by w którymś cylindrze pozostawało paliwo. Okazało się że czujnik obrotów wałka rozrządu jest uszkodzony i podaje paliwo w nieodpowiednim momencie i dlatego jest taki stuk. Po wymianie na czujnik oryginalny (900 zł ) ponieważ 2 zamienniki były do niczego ponieważ komputer nawet ich nie rozpoznawał nie miał tego objawu. Wcześniej zostały wyciągnięte jeszcze raz wtryski i okazało się że na jednym było znaczące przydymienie. Mam nadzieję że będzie wszystko dobrze i nie będę już musiał prosić o pomoc. Pozdrawiam
  • #8
    wwmariusz1
    Level 10  
    Co się okazało
    Jeszcze raz po wyciągnięciu wszystkich wtrysków i ich sprawdzeniu zostały wymienione na nowe oryginalne oringi na wtryskach i jak na razie samochód odpala bez większego problemu
    Pozdrawiam
    PS Trwało to dobre parę tygodni :cry:
  • #9
    KarlitoM
    Level 10  
    Ale kolego wymianiałeś o ringi na wtryskach pod deklami czy na pompkach PLD?
  • #10
    cichy1984
    Level 14  
    Witam sorki ze podpinam sie pod innny temat, ale moze ktos mi pomoże.

    Swieży nabytek i problemy :(
    Silnik Mercedes OM457 E2/E3 6 rzedowa na PLD taki jak w axorach, autobusach setry itd. ale zamontowany w maszynie przemysłowej.

    1.Problem z odpaleniem nie ma reguły raz pali od strzała, a kolejnym krecenie i na ciepłym i na zimnym silniku

    2. totalny brak mocy , na postoju silnik wkreca sie na obroty robocze 2080 ale jak dostanie obciazenie to zaczyna przykaccac i schodzi z obrotów jakby miał 100KM a nie 400KM.

    Star Diagnoza pokazał 2 blędy

    - 10003 - zawór dekompresyjny
    -14603 - klapa hamulca

    Silnik nie ma hamulca silnikowego bo to nie ciezarowka - czysty wydech za turbina, zastanawiam sie tylko co z tym zaworem dekompresyjnym czy on w ogóle jest bo napewno nie jest on elektryczny bo nie widze jakiegokolwiek kabla, cewki które by wchodziły w głowice i mialy nim sterowac.
    Wysłałem profilaktycznie na sprawdzenie sterownik silnika do firmy zajmujacej sie naprawami tych sterowników . Jesli wróci i nie bedzie poprawy to co byscie najpier dalej sprawdali.
    Filtry powymieniane

    Ktos z okolicznych znachorów prorokuj pompy PLD