Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe

31 Sie 2012 22:17 7461 8
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam Astrę taką jak w temacie, bez ABS-u i bez Korektora siły hamowania (tego z tyłu) i chce wymienić sztywne przewody hamulcowe bo mam skorodowane
    moje pytanie brzmi następująco
    Zna ktoś wymiary tychże przewodów?
    nie mam kanału i ciezko tak mi zmierzyc na zalozonych :D najgorzej przedni prawy
    pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

    a i jeszcze jedno, jeżeli nikt by się nie znalazł co zna długości, to czy ten zestaw będzie pasował? pisze niby, że do 1997r co o tym sądzicie?

    http://www.przewody-hamulcowe.pl/zestawy-przewodow-hamulcowych/58-opel-astra-f.html
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 26  
    Kolego co z Twoją inicjatywą. Nie mam kanału to nie wytłumaczenie, zaprowadź samochód do mechanika i będziesz miał po problemie.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 9  
    andrend napisał:
    Kolego co z Twoją inicjatywą. Nie mam kanału to nie wytłumaczenie, zaprowadź samochód do mechanika i będziesz miał po problemie.


    A ja myślałem że takie fora jak np. to jest po to by szukać pomocy, oddanie auta do mechanika to prosta sprawa i każdy jeden o tym wie, że jak już nie ma mocnych to trzeba wykonać taki manewr, natomiast rusz troszkę głową, i zastanów się po co ja pytam, otóż właśnie po to, by możliwie uniknąć wizyty u mechana, a dopiero gdy nikt się nie wypowie w spr. długości owych przewodów to poszukam kanału...
  • Poziom 11  
    kupuj gotowy zestaw i będzie po problemie, Astra - ciesz się że użytkujesz typowe auto do którego są dostępne zestawy naprawcze i ,że nie musisz najpierw rozbierać pół auta mierzyć i dorabiać na zamówienie....
  • Poziom 25  
    Nie musisz kupować całego zestawu - tu masz namiary na producenta "WP" z Pruszkowa Link - przynajmniej wyrób z certyfikatem a nie "no name" albo "PRC" (długości przewodów też tam podaje).
    Odpowiadając na pytanie wcześniejsze: średnica zewnętrzna przewodu miedzianego powinna wynosić 4,75 mm, a ścianka przewodu nie może być mniejsza niż 0,90 mm (przynajmniej tak ma wyrób z linku powyżej). Ciśnienie w przewodach hamulcowych wynosi min. 70-80 bar - samodzielne zarobienie końcówek nie daje pełnej gwarancji - lepiej nie ryzykować nie mając doświadczenia, a spęczenie ciśnieniowe na maszynach na pewno jest pewniejsze.
    brave146 napisał:
    Cytat:
    ...czy ten zestaw będzie pasował? pisze niby, że do 1997r co o tym sądzicie?
    A po 97 r. Astra F zmieniła wymiary? długość? rozstaw kół/osi? - to samo jest, tylko przeniesiono produkcję samochodu do Gliwic i doszła przez to nazwa Classic.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Właśnie wymieniałem przewody w swojej Astrze F sedan 94r bez ABS, z korektorem siły hamowania 4 wyjściowym, wszystko pomierzyłem i podaję wymiary (trochę z zapasem, ale całkiem fajnie to wyszło

    Przód:
    od kierowcy: 60cm końcówki 2x m10
    od pasażera: 210cm końcówki 2x m10
    do jednego przewodu potrzebna przejściówka m10->m12 (kod przejściówki 5-600-129)

    Tył:
    przewody długie od pompy do korektora hamulcowego: 2x 370cm, końcówki 2x m10 + 2 przejściówki m10->m12
    przewody od cylinderka tylnego do przewodu elastycznego 2x 60cm, końcówki 2x m10 bez przejściówek

    i teraz orginalne przewody elastyczne wymagają, by przewód między korektorem a wężykiem miał od strony elastycznego przewodu NAKRĘTKĘ a nie ŚRUBĘ z otworem, co jest niestandardowe i nie występuje w hurtowni motoryzacyjnej, tak więc wpadłem na pomysł, aby elastyczne przewody zastosować tylne od Cinquecento/Seicento - są delikatnie dłuższe (prawie to samo) i są standardowe z obu stron na m10, kosztują w zasadzie tyle samo, co Astrowe wężyki, a i tak lepiej już stare wymienić
    - jeśli zastosujemy wężyki z Cinquecento, to przewody między węzyk a korektor mają długości:
    od kierowcy: 40cm, końcówki 2x m10
    od pasażera: 80cm, końcówki 2x m10
    + jedna przejściówka m10->m12
    jeśli się chce koniecznie mieć orginalne Astrowe węzyki, to trzeba próbować dobrać jakieś przejściówki, albo żeby przewody miały odpowiednie końcówki, długości takie same

    dodaje zdjęcia (słabe bo telefonem, pozaciekane bo po odpowietrzaniu)
    Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe
  • Poziom 11  
    Fajnie spoko - estetyka trochę mnie boli ale grunt żeby było szczelne!
    co do elastycznych to na oko masz je sporo za długie, profesjonalną trytytkę przemilczę - zwróć uwagę że mogą się ocierać o rurki co nie będzie zbyt zdrowe

    ps. ile wydałeś?
    dzięki wielkie za wymiary z pewnością nie jednemu się teraz przydadzą. - można będzie zamówić dobre gotowce na wymiar, patrząc na gościa od którego zawsze zamawiam podobne graty wyszło by ok 100zł za komplet gotowych rurek ( zestaw pod astre mają wystawioną 150-170zł informacja widać kosztuje haha ) - chociaż piszą że jak coś nie gra w długościach to podmieniają na swój koszt więc gdzieś to upchali w kosztach.

    elastyczny do astry znalazłem za 16zł
    https://przewody-hamulcowe.pl/pl/przewody-ela...90235999.html?search_query=astra+f&results=25

    nie kombinowałbym z tym od seja, nie wygląda to dobrze.

    *ała teraz zauważyłem że masz fajnie cały komplet ogarnięty a z przodu ( najważniejsze ) zostawiłeś stare wężyki? 40zł zaoszczędzone a układ ma słaby punkt - ogarnij to lepiej jeszcze i to pilnie ;)

    ps. dlaczego trytytka? nie pasował w mocowanie czy był zbyt długi?
  • Poziom 17  
    Nic nie ociera, na wężykach gumowych są takie gumeczki które przesunąłem w miejsce w którym wężyk chciał się stykać z podłużnicą, teraz się z niczym nie styka tylko opiera na tej gumce okrągłej, rurki miedziane są głębiej (nie widać tego na zdjęciu ale są wystarczająco daleko)

    Wszystko kupowałem w sklepie motoryzacyjnym na miejscu bo musiałem to zrobić w wekend i to w dość prymitywnych warunkach, ale trzeba sobie radzić :)
    koszt wyszedł coś koło 200zł ale tak jak mówię, kupowane na miejscu bo nie było czasu, orginalne zapinki nie trzymały wężyka z drugiej strony (większy otwór i przelatywał wężyk) dlatego trytytki, ale dwie więc mocno jest
    Tak czy inaczej Astra jeździ bez problemu cały czas, nic nie cieknie

    PS: teraz zweryfikowałem, że mój opis dla Astry nie gliwickiej nie będzie do końca pasować do Astry Gliwickiej (Classic) - tam niema tego korektora na 4 wężyki tylko są takie 2 "tulejeczki" ciut wcześniej, można zastosować moje wymiary, ale te "tulejeczki" które są też jakimiś "korektorkami" można założyć kawałek dalej niż były orginalnie, pewnie niedługo będę z tym też walczyć, gdyż u teścia w Gliwickiej Astrze też przewody są strasznie zgnite, tyle tylko, że zadanie mam ułatwione bo na złomie ostatnio była Astra w której chwilę wcześniej ktoś wymienił wszystkie wężyki, więc ja sobie to wszystko zdemontowałem i zapłaciłem 150zł łącznie z silnikiem :D

    O tak jak widać to wymieniałem leżąc pod spodem :)
    Opel Astra F Classi - Opel Astra F Classic 2000r. przewody hamulcowe
    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które są niebezpieczne.