Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] opel zafira b 1.9 - ciężko odpala jak dłużej postoi, najgorzej rano

phontastik 01 Sep 2012 17:44 37458 14
Texa Poland
  • #1
    phontastik
    Level 10  
    witam,
    mam problem z moją zafirką 1.9 cdti 100km.
    Autko ma przejechane 110tyś km i jest to na 100% przebieg autentyczny.
    Auto mam od kwietnia, zrobiłem 15tyś km i dopiero teraz zaczyna mnie szkolić.
    Po zakupie auta wymieniłem wszystkie płyny i filtry łącznie z filtrem ropy.
    Przez ostatnie kilka dni po całej nocy auto musiałem kręcić z 20 do 30 sek zanim zapaliło.
    Jak zabrało, klepało równo, nic się nie działo.
    Jak był ciepły kręciłem 2-3 sek i silnik odpalał.
    Najgorzej było dziś rano, kręciłem dziada i myślałem że chyba całą baterię wykręcę zanim odpalił. Trwało to może z 1min.
    Po odpaleniu została kontrolka autko z kluczykiem.
    Podjechałem do sąsiada na KTS-s i po podłączeniu wyszły dwa błędy, nie pamiętam dokładnie kodu ale napiszę czego dotyczyły :
    1. czujnik wałka rozrządu
    2. przepustnica

    Błędy wykasowałem, zrobiłem dziś ok 50km na liczniku zero usterek.

    Po zakupie podpinałem auto do komputera i wyszła świeca żarowa, nie wymieniłem jej jeszcze, ale po co mi ona jak na polu jest 24 stopnie.
    Dodatkowo 3 razy przekręcałem zapłon do momentu aż wyłączy się pompa i zaczynałem rozruch.
    Zero poprawy.

    Jakieś sugestie ?
  • Texa Poland
  • #2
    kilero123456
    Level 14  
    Chyba sam sobie odpowiedzialeś. Czujnik położenia wału masz walnięty.
  • Texa Poland
  • #3
    phontastik
    Level 10  
    kilero123456 wrote:
    Chyba sam sobie odpowiedzialeś. Czujnik położenia wału masz walnięty.


    hmm, ale jak bym miał walnięty czujnik położenia wału to by błąd wskoczył na nowo ?
    Jak to najlepiej sprawdzić, żeby nie kupować niepotrzebnych czujników ?
  • #4
    kilero123456
    Level 14  
    a Czyli podpinałeś po skasowaniu i przejechaniu 50 km drugi raz pod kompa? a może to zwyczajne zapowietrzanie sie?
  • #5
    phontastik
    Level 10  
    kilero123456 wrote:
    a Czyli podpinałeś po skasowaniu i przejechaniu 50 km drugi raz pod kompa? a może to zwyczajne zapowietrzanie sie?


    Brak błędów, 3 razy przekręcałem zapłon do momentu aż wyłączy się pompa i zaczynałem rozruch.
    Zero poprawy. Zapowietrzanie odpada
  • #6
    przem27
    Level 30  
    Jakieś parametry? ciśnienie na listwie w trakcie rozruchu?
  • #7
    xyro
    Level 24  
    W Twoim samochodzie 3 główne usterki:
    Schodzi paliwo do baku, a ten układ jest bardzo wrażliwy na nieszczelności.
    Padnięty wtryskiwacz lub wtryskiwacze. Hasło: test przelewów wtryskiwaczy CR
    Usterka pompy wysokiego ciśnienia lub czujnika ciśnienia paliwa na listwie.
    Zaczął bym od pk 2 :) Pozdrawiam.
  • #8
    phontastik
    Level 10  
    Powiem tak,
    dziś rano po całej nocy przekręciłem kluczyk i po ok 3-4 sek odpaliłem auto.
    Zero błędów, nawet nie musiałem długo chechłać rozrusznikiem.

    Jakieś sugestie szanownych forumowiczów ?
  • #9
    xyro
    Level 24  
    Poczekać, aż się więcej zepsuje i wtedy szukać usterki, albo szukać póki jeździ. Wiadomo, że auta się psują, ale raczej nie naprawiają same. Może paliwo lepsze ...
  • #10
    phontastik
    Level 10  
    xyro wrote:
    Poczekać, aż się więcej zepsuje i wtedy szukać usterki, albo szukać póki jeździ. Wiadomo, że auta się psują, ale raczej nie naprawiają same. Może paliwo lepsze ...


    Zawsze tankowałem na jednej stacji shell, przy obecnej usterce postanowiłem zatankować na BP ultimate diesel - lepszą ropę
  • #11
    xyro
    Level 24  
    Zmień stację, zmień filtr paliwa i pojezdzij trochę i zobaczymy czy się polepszyło. CR jest bardzo wrażliwy co mu się leje do baku.
  • #12
    przem27
    Level 30  
    phontastik wrote:
    Jakieś sugestie szanownych forumowiczów ?


    Przecież już dostałeś, sprawdziłeś cokolwiek oprócz odczytania i skasowania błędów?
  • #13
    czarnobiały5
    Level 1  
    Witam.
    Mam Zafirę 1.9CDTI z 2006r. 120KM. Problem jest z odpalaniem jak postoi. Rano czy po kilku dniach jest tak samo z zapalniem długo kręci i nierówno załapuje jakby nie dostawała paliwa. Nie ma znaczenia pora roku latem i zimą jest tak samo. Mam wrażenie jak mam pełny bak to jest gorzej, ale nie ma regóły.Powiem co zrobiłem, wymieniłem filtr paliwa, świece żarowe(stare były dobre) sprawdzali mi czy nie schodzi paliwo z pompy jest ok. Pompa doaje dobrze bo jest odpowiednie ciśnienie w listwie zasilające. Różnica temp. w listwie między zimnym, a ciepłym silnikiem to około 1-2stopnie. Mechanik powiedział, że to napewno wtryskiwacze. Ale jak wtryski to by kopciła czasem, albo coś. Zafira po odpaleniu chodzi równiutko nic nie przerywa nie szarpie, zużycie paliwa też małe bo w trasie
    5.3- 5.9. Jak zapali to potem odpala dobrze tylko muszę poczekać chwilkę, aż pompa przestanie piszczeć i wtedy zapalam, bo jak szybciej zapalam to nie zawsze zaskoczy od razu. Powiedzcie co mam zrobić i gdzie szukać. Czytałem o chipach rozruchu, ale czy one sie nadają do tych modeli i czy pomog?
  • #14
    phontastik
    Level 10  
    Zafirę sprzedałem
    Problem się sam rozwiązał
  • #15
    phontastik
    Level 10  
    Zafirę sprzedałem
    Problem się sam rozwiązał