Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

307/2.0hdi/01rok - Opornik termiczny jaki zastosować

01 Wrz 2012 19:55 12219 20
  • Poziom 15  
    Witam może ktoś wie jaki mam opornik termiczny wentylatora chłodnicy zastosować bo podobno sa rózne ;/

    Na starym nic nie widać:((,poniżej zdjęcie ;]
    307/2.0hdi/01rok - Opornik termiczny jaki zastosować
  • Poziom 26  
    Z tego co pamiętam to 186 °C.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Motronic napisał:
    Żaden. Druta kawałek. On się tam akurat nie psuje przez wzrost temperatury.




    widziałem kiedys aa.. to było w mowano kawałek druta klient sam zrobił klima chodziła non stop (wakacje) czyli wentylator rowniez po paru tyg bezpiecznik sie spalił..
  • Poziom 42  
    Bezpiecznik od wentyla nie dlatego się spalił,że zamiast termica podłożono drut , tylko dlatego ,że silnik wentylatora miał opory toczne ,a pobór prądu przekraczający nominał bezpiecznika!

    p.s. Nie jest to "opornik termiczny" tylko bezpiecznik termiczny.
  • Poziom 12  
    Ja u siebie, zgodnie z sugestią znajomego elektronika, zastosowałem termistor na 130°C. Co prawda w Oplu, ale zasada działania ta sama ( zabezpieczenie instalacji przed spaleniem, w razie nadmiernego poboru prądu, wynikłego z uszkodzenia silnika wentylatora )
    Zgadzam się z emeryt2 zastosowanie drutu to niezbyt szczęśliwe rozwiązanie. Lepiej poszukać przyczyny przpalania się zabezpieczenia termicznego, niż wzywać straż do palącego się auta.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No to mnie oświeć - jaka powinna być wartość temperaturowa termistora, i jakie zadanie pełni on w układzie opornicy wentylatora.
    Moderowany przez robokop:

    Mistrzuniu, ten termik zabezpiecza nie instalację, tylko sam opornik przed przepaleniem, w razie zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik, a spowodowanego oporami zatartymi łożyskami wirnika. Instalację chroni bezpiecznik w skrzynce.Na ostatnim biegu dmuchawy nie ma żadnego znaczenia. Tak że nie wypisuj głupot, nie dysponując podstawową wiedzą w temacie.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    W ostatnim roku 3 'spaleńce' we wszystkich druty zamiast termików,w dwu potopione obudowy , betka..... w 3-cim płomień poszedł pod maskę , wesoło kierowcy nie było
    Problem polega na tym że termik ma za zadanie obniżyć do bezpiecznej , temperaturę pracy układu , to podstawowa idea tej konstrukcji
    Rozgrzane do czerwonego metalu elementy opornicy i powietrze nawet pod niewielkim ciśnieniem z wentylatora to nie najlepsza konfiguracja, kiedy wokół pełno palnego materiału
    Wypada dodać jako ostrzeżenie , że skutki 'przeróbki' spadają na dokonującego przeróbki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Motronic napisał:

    Bzdura.
    Ma on za zadanie przerwać obwód w przypadku przekroczenia zbyt dużej temperatury opornicy.


    Ograniczyć -zamiast obniżyć , tak powinno być
    Co do bzdur..w starszych sprinterach , uszkodzenia włączników wentylatora to niemal w 100% skutek nieumiejętnych napraw

    Motronic napisał:
    Nie ma szans, aby opornica zredukowanego biegu elektrowentylatora osiągnęła taką temperaturę (np na wskutek zablokowania silnika) aby coś od niej się zajęło. Wcześniej przepali się bezpiecznik ( no chyba, że ktoś wsadził spinkę do włosów) lub stopi szczotkotrzymacz w silniku lub uzwojenie.


    Astra G opornica z ceramicznym rdzeniem , Renault spirala z drutu oporowego ,VW T4 opornica z rdzeniem ceramicznym ...
    W ostatnim przypadku silnik wiązka włącznik rozebrane na czynniki pierwsze , uszkodzona tylko opornica której dwa kawałki nadymiły w kabinie topiąc na szczęście tylko obudowę, zamiast termika drut...fakt przyczyną był 5 letni filtr pyłkowy , ale gdyby w opornicy nie było drutu , nie byłoby kolejnej awarii grożącej pożarem
    Masz trochę mylne zdanie o zabezpieczeniach prądowych , instalacja wentylatora z oryginalnym bezpiecznikiem potrafi zagrzać elementy do sporych temperatur nie powodując spalenia bezpiecznika.

    Podepnij w powietrzu opornicę drutową włącz wentylator i popatrz co się dzieje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Nie wiem czemu mod. robokop mnie wyczerwienił . Przecież pisałem o usterce silnika wentylatora (łożyska, rozleciany wentylator - wszystko w domyśle ) i zbyt dużym prądzie. O najwższym biegu nic nie pisałem, bo wiadomo że wtedy zasilanie nie idzie przez opornice. Przynajmniej w oplu G
    W pełni zgadzam się z jurekk55 drut może spowodować spalenie instalacji.
  • Poziom 42  
    Dość tego kolokwium , rozgadaliśmy się jak stare baby na bazarze ,a petent tematu milczy , bo jak tu się odzywać , jak same "profesory" dyskutują.

    Dla mateuszTygrys - włóż taki termic jaki tam ma być , masz na starym oznaczony!
  • Poziom 43  
    ...I wymień pyłek bo zapchany ogranicza przepływ powietrza, tym samym zmniejsza chłodzenie-wiele razy problem miałem tu(bo się gościom nie chce wydać 30-50zł na nowy), nie w silniku
  • Poziom 23  
    Skoro ktoś dał bezpiecznik termiczny, to oznacza że w jakimś celu został on zastosowany.
    Wymianan na nowy to 10min pracy.
    Najważniejsze to sprawdzenie oporów kręcenia śmigła wentylatora.

    Przy zakupie nowego bezpiecznika warto kupić z dwie sztuki, bo jak ktoś niepotrafi wlutować nowego, to na pewno go uszkodzi, a jak się uda to będzie na zapas.

    Osobiście jak mam problematycznego pacjenta, to daję bezpiecznik termiczny o wartość wyższą, bym miał spokój - wiem że to już modyfikacja, ale 1000 razy lepsze jak pędzenie druta drutem.
  • Poziom 42  
    Niunek , a widziałeś filtry na wentylatorze chłodnicy? Twoje motto jest dalej aktualne.!
  • Poziom 23  
    Na chłodnicy nie, kratka jedynie .... Fakt, zapomniałem że mówimy o chłodnicy ... Reszta jednak jest taka sama.
  • Poziom 15  
    milejow napisał:
    ...I wymień pyłek bo zapchany ogranicza przepływ powietrza, tym samym zmniejsza chłodzenie-wiele razy problem miałem tu(bo się gościom nie chce wydać 30-50zł na nowy), nie w silniku



    Nie ma to jak sie wbić w temat i coś po spamować.

    Kupiłem ten bezpiecznik termiczny na 192stopnie.
    Mam nadzieje ze wkoncu bedzie działał ten wentylator bo przegrzebałem całą instalacje..
    Dopiero po podłączeniu kompa i probie załączenia wentylatora słyszałem przekaźnik,ale wentylator dalej nie pracował wiec odłaczyłem kostkę od tego bezpiecznika i połączyłem 2 zewnętrzne piny i zaczął chodzić.


    emeryt2 napisał:


    Dla mateuszTygrys - włóż taki termic jaki tam ma być , masz na starym oznaczony!



    Niestety jak by było cokolwiek na nim to by tematu nie było :P
    Pozdrawiam