Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto II 1.9 - Wycieraczki się nie wyłaczają.

02 Wrz 2012 00:27 7158 15
  • Poziom 9  
    Witam. Punto II 2001 Wycieraczki po włączeniu zatrzymują się tylko po wyłączeniu zapłonu. Wymieniłem silniczek wycieraczek co nic nie zmieniło, wymieniłem przełącznik zespolony co również nic nie zmieniło. Przekaźnik w skrzynce bezpieczników obok przekaźnika ogrzewania tylnej wycieraczki i świateł mijania jest ok. Z problem walczę dwa tygodnie czytając fora i wymieniając części- silniczek faktycznie był uszkodzony gdyż po zamontowaniu do samochodu kolegi zatrzymywał się w różnych miejscach. Przełącznik zespolony stary jak i kupiony używany okazał się sprawny. Temat problemu wycieraczek w Puncie wałkowany jest na forach dość często ale mojego problemu po zastosowaniu się do rad nie rozwiązałem stąd nowy temat-przepraszam jeśli spamuje to forum. Proszę o pomoc i sugestię gdyż wymieniłem wszytko co ma związek z pracą tych wycieraczek poza przewodami i nie wiem co i jak mógłbym jeszcze sprawdzić. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    Wygląda na sklejenie styków w przekaźniku.
    A tam przypadkiem przekaźnik nie jest umieszczony na przełączniku wycieraczek ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Dziękuje za odzew. Sklejenie przekaźnika odpada gdyż jest on wraz z całą sterującą nim elektroniką w przełączniku zespolonym, a on tak jak i silniczek jest na 100% sprawny. Założyłem temat gdyż brak mi już pomysłów.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Włącz wycieraczki i wyciągnij bezpiecznik w skrzynce w kabinie nr: 32, 52, 43
    Zobacz przy wyciągnięciu którego wyłączą się wycieraczki.
    W skrzynce w kabinie jest przekaźnik od wycieraczek, prawdopodobnie w gnieździe R12.
  • Poziom 9  
    Zatrzymują się tylko po wyciągnięciu bezpiecznika nr 43. Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników gniazdo t12 ale jak wcześniej pisałem jest jest ok (był zamieniany). Przekaźnik ten po włączeniu zapłonu zostaje włączony niezależnie od położenia dźwigni włącznika wycieraczek ale ten stan tak samo występuje w prawidłowo działającej instalacji kolegi. Przekaźnik odpowiedzialny za przerywanie czasowe jest jak mniemam w przełączniku zespolonym gdyż tam słyszalne jest pykanie przekaźnika-niestety nie w moim samochodzie. Dziękuje za zainteresowanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Z całym szacunkiem dla Moderatora Motronica, którego posty cenie za trafność i lakoniczność, i które wielokrotnie mi pomogły ale silniczek jest na 100% ok gdyż w samochodzie kolegi działa jak ta lala. Stary silniczek rozbierałem i czyściłem styki ale to nie pomogło stąd zakup innego, który jak już wspomniałem na 100% jest ok.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Gdy silnik pracuje cały czas to napięcie podawane jest na przewód szary czy szaro-żółty?
    Co jest na przewodzie zielonym gdy silnik pracuje?
    Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    grala1 napisał:
    Sprawdzałeś ciągłość przewodu zielonego pomiędzy silnikiem a przełącznikiem?

    Tutaj będzie problem, elektronika nie wie, że ma zatrzymać silniczek! Objawy będą identyczne jak w przypadku:
    Motronic napisał:
    Krańcówka w silniku do roboty.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Bardzo prosto sprawdzić podpowiedź Metronica i Pawła podając masę na pin nr.6 kostki A przełącznika zespolonego na kierownicy - po podaniu wycieraczka winna zaparkować!
  • Poziom 9  
    Dziękuje za cenne wskazówki. Wycieraczki parkują po podaniu masy na pin nr6- zielony kolor kabla. Czyli problem leży w braku przewodności zielonego kabla jak to stwierdzili Gral1 Paweł wawa i emeryt2. Jutro szukam w którym miejscu jest przerwa. Dziękuje bardzo za pomoc wszystkim. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Wycieraczki naprawione. Kabel zielony przedarty o ścianę grodziową. Dziękuje raz jeszcze wszystkim za pomoc, bez której na pewno bym sobie nie poradził. Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam,
    Ponawiam temat.
    Czy ktoś mi doradzi gdzie znaleźć ten zielony przewód?
    U mnie we wtyczce pod podszybie przy silniku wycieraczek nie ma zielonego.
    U mnie tez wycieraczki chodzą czapy czas. Dodam że właśnie wymieniłem mechanizm wycieraczek wraz z silnikiem na nowy. Proszę o pomoc.
  • Poziom 9  
    U mnie był więc ja tutaj zbytnio nie pomogę ale pamietam, że to był bardzo cienki kabel. Jesli masz watpliwości co do koloru to możesz spróbować podać masę przez bezpiecznik-jeśli nie trafisz to upali bezpiecznik.
  • Poziom 12  
    Witam Panowie. Mam podobny problem: Punto 2 lift - po włączeniu zapłonu włączają się wycieraczki przednie. Po dodaniu na zielony kabel na przełączniku masy wycieraczki przestają się włączać i niby wszystko jest ok ale to tylko złudzenie :) nie działa czasówka i po włączeniu wycieraczki zatrzymują się za każdym razem w innym miejscu. Przełącznik jest drugi, silnik z mechanizmem drugi, przekaźnik T12 zamieniony. Bez efektu. Proszę o pomoc.
  • Moderator Samochody
    Seboll1985 napisał:
    Po dodaniu na zielony kabel na przełączniku masy wycieraczki przestają się włączać
    ...bo to miała być tylko próba, a nie sposób naprawy. Sprawdź ciągłość tego przewodu między przełącznikiem, a silnikiem wycieraczek. U mnie np. był słaby styk w samej kostce silnika.