Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C330 - Trudności z uruchomieniem a następnie osiągnieciem pełnej mocy

02 Wrz 2012 20:40 3261 8
  • Poziom 14  
    Od kilku dni mam problem z uruchomieniem a następnie nie zbiera się do pełnej mocy tylko traci na obrotach i gdy trzymam dźwignię gazu ręcznego na maxa powoli nabiera obrotów ale po włączeniu biegu i rozpoczęciu jazdy ponownie zaczyna tracić na obrotach. Na początku gdy zaczęło się to dwa tygodnie temu i po zgaśnięciu silnika ściągnąłem wężyk z pompki paliwa i paliwo dosyć wolno leciało. Dmuchając w wężyk cofałem paliwo do baku. Następnie zakładałem wężyk z cieknącym paliwem na pompkę i naciskając pompkę ręczną wielokrotnie zapalałem traktor. Często musiałem tą czynność powtórzyć kilka razy. Dopiero wtedy traktor pracował normalnie nawet przy pługu. Trzy dni temu miałem trochę czasu i postanowiłem zobaczyć jaki jest powód. Gdy odkręciłem kurek paliwa z baku okazało się że jest zabrudzony i ma mały otworek. Dodatkowo w redukcji łączącej kranik z bakiem znajdował się kawałek patyka o długości 5cm(widocznie wcześniejszy właściciel sprawdzał stan paliwa i odłamał kawałek patyka). Kupiłem nowy kranik , nowy wąż paliwa i ściągnąłem bak aby go wyczyścić. Następnie zmieniłem wszystkie podkładki miedziane na przewodach paliwowych i wymieniłem filtry paliwa i filtr w odstojniku. Dodatkowo wyczyściłem odstojnik i pojemniki w których znajdują się filtry. Następnie pompka ręczną chciałem odpowietrzyć układ po kolei dokręcając śruby odpowietrzające na filtrach i pompce wtryskowej. Włożyłem kluczyk i odpaliłem traktor. Następnego dnia gdy chciałem odpalić traktor zaczęły się problemy. Gdyż słychać było bendiks( nie wiem czy to dobra nazwa ale często używana) na rozruszniku ale nie słychać było pracy rozrusznika . Pomyślałem że słabe są akumulatory więc podłączyłem prostownik. Po godzinie uruchomiłem traktor i pojechałem w pole. po chwili traktor zaczął tracić obroty i zgasł więc ponownie pompowałem pompką ręczną paliwo i tak zapalałem kilka razy. Z trudem zakończyłem wykopki. Następnego dnia kupiłem nowy akumulator na 12V zamiast 2 na 6V i chciałem odpowietrzyć układ ale miałem problemy aby paliwo zaczęło lać się przez otwór odpowietrzający na filtrze paliwa więc odkręciłem zaworki zwrotne na pompce. Okazało się że jeden ma rozciągniętą sprężynę bardziej niż drugi dodatkowo tłoczek był pokryty jakby klejem. Usunąłem klejącą substancję z tłoczka i gniazda i skręciłem pompkę . Bez problemu odpowietrzyłem układ i odpaliłem traktor. Tego samego dnia pojechałem na ziemniaczysko z bronami . Ponieważ było już ciemno wróciłem do domu i gdy wjeżdżałem do bramy zaczęła tryskać woda z pod maski . okazało się że pękł wąż łączący górę chłodnicy z silnikiem. Następnego dnia pojechałem po wąż i dodatkowo kupiłem zaworki zwrotne do pompki. Po wymianie uruchomiłem traktor i z synami pojechałem do lasu po drzewo które jeszcze w czasie zimy śnieg powalił. Ujechałem kilometr od domu i silnik ponownie zaczął tracić na obrotach. Gdy wyłączyłem bieg po chwili zaczął ponownie zbierać na obroty więc włączyłem bieg i zacząłem kontynuować jazdę. Ale problem zaczął się ponownie więc zawróciłem i miałem problem z powrotem do domu. Poprosiłem sąsiada i doholował mnie do domu. Napisałem dużo ale chciałem jak najdokładniej naświetlić cały problem. Jutro mam zamiar poszukać usterki i mam prośbę od czego zacząć może ktoś sp[otkał się z czymś podobnym.
  • Poziom 14  
    Bak jak pisałem ściągnąłem i dobrze wyczyściłem . Po ściągnięciu węża z pompki paliwo leci normalnie dużym strumieniem.

    C330 - Trudności z uruchomieniem a następnie osiągnieciem pełnej mocy

    Zastanawiam się czy nie jest to wina zaworów gdyż tak wygląda pokrywa głowicy

    C330 - Trudności z uruchomieniem a następnie osiągnieciem pełnej mocy
  • Poziom 16  
    Pompka paliwa do wymiany
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Przed wymianą pompki możesz ją jeszcze rozebrać.
    Może być pęknięta sprężyna cofająca tłoczek mechanicznego pompowania lub zabrudzony tłoczek i sprężyna nie może go cofnąć do krzywki.
  • Poziom 1  
    pierwsza możliwość to zanieczyszczony kranik paliwa w zbiorniku druga zanieczyszczony króciec przy pompce paliwa ten na który zakłada się przewód,pozostają jeszcze filtry paliwa i króciec przy pompie wypadało by sprawdzić zaworek zwrotny przy pompie a jak to nic nie da wyrzucić pompkę paliwa na złom i kupić nową.
  • Poziom 26  
    Zatkany otworek w korku zbiornika paliwa - doświadczyłem tego.
  • Poziom 24  
    Jak będzie tracił moc odkręć korek ;)
    Albo kranik przy baku (zatkane sitko ), albo pompka paliwa.
  • Poziom 14  
    Ściągnąłem pompkę paliwa i wyczyściłem. Dodatkowo wlałem trochę oleju i ręcznie naciskałem . Tą czynność powtórzyłem trzy razy . Ciągnik zapalił i do tej pory działa prawidłowo