Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4/ABF/150PS - Zimny pali na dotyk, ciepły gaśnie i nie odpala.

02 Wrz 2012 22:43 8655 28
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z Passatem b4, silnik ABF 2.0 16V GAZ.
    Problem taki sam na gazie i benzynie.
    Jak jest zimny pali na strzała, pochodzi z 15 minut i gaśnie.
    Na postoju i w czasie jazdy tak samo.
    Zazwyczaj jak MFA pokazuje ok. 70 C temp. oleju.
    Ciepły potrafi odpalić i zaraz zgasnąć. Musi ostygnąć.
    Czasami zdarza się że ciepłego przegazuję porządnie w momencie kiedy chce gasnąć i wtedy chodzi dalej. Ale to uda się raz na 10. Generalnie problem występuje zawsze.
    Kable świece kopułka wymienione.
    Czujnik wału korbowego ktoś wymienił przede mną, bo po kablach widać, że nowy.
    Podłączałem VAG-a. Brak usterek. Nawet zaraz po gaśnięciu nie wykrywa błędu. Ale co najbardziej mnie zadziwia - W BLOKACH POMIAROWYCH NIE ZCZYTUJE OBROTÓW SILNIKA. Jest 0 rpm/min.
    Czy gazuję czy nie ciągle 0. Vag na pewno sprawny bo na innych Vw obroty latają.
    Sterownik auta to DIGIFANT 3.2.
    Czy tu może być usterka sterownika, że w Vagu nie ma informacji o bieżących obrotach silnika?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    A może czujnik temperatury silnika uszkodzony. Pokazuje cały czas niska temp. i samochód chodzi na zbyt bogatej mieszance, zalewa się paliwem. Sprawdź wskazania temp. na kompie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czujnik obrotów raczej możesz narazie zignorować, bo jakby mu to przeszkadzało to raczej zimny by też nie chodził.
  • Poziom 35  
    Sprawdż przekażnik główny silnika
  • Poziom 12  
    Przekaźnik jest OK, czujnik temp. na VAG pokazuje 60 C, czy zimny czy ciepły. Jeszcze gorzej zachowuje się czujnik temp. powietrza dolotowego IAT. Na zimnym pokazuje 110 C, na ciepłym różnie 100 na plusie czasem 100 na minusie !! Czy IAT może mieć taki straszny wpływ na pracę silnika?
  • Poziom 35  
    Punkty masowe do sprawdzenia
  • Poziom 12  
    A dlaczego VAG nie widzi informacji o obrotach silnika? Co może mieć na to wpływ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bo głupieje, ewidentny brak zasilania/masy. Żarówka H4 i zaczynasz od strony sterownika! Zobacz czego mu brakuje!
  • Poziom 12  
    A mogę prosić o rozpiskę punktów masowych???
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Mam jeszcze inną sprawę dotyczącą mojego problemu. Otóż odpinam wtyczkę 3-pinową przy kopułce ( jak się nie mylę to od czujnika halla ) i żadnej poprawy. Objawy gaśnięcia te same. I co mnie dziwi auto odpala z odłączonym hallem. Czy to normalne? Czy to oznacza, że hall uszkodzony?
  • Moderator Samochody
    Masz tam dwa czujniki, jeden w kopułce aparatu zapłonowego, do określania fazy rozrządu dla potrzeb wtrysku sekwencyjnego, drugi w bloku silnika, w okolicach filtra oleju do wyznaczania KWZ. Ten w aparacie nie ma większego wpływu na zapłon. Brak obrotów w VAG-u - zweryfikuj innym urządzeniem diagnostycznym. Jeśli na innym urządzeniu ( nie z Allegro za 49,99zł) również nie będzie widać, do wymiany jednostka sterująca silnika.
    Gaśnięcie silnika z braku iskry po rozgrzaniu to w większości przypadków albo uszkodzony czujnik wału, bądź ginące zasilanie sterownika -> przekaźniki w skrzynce.
  • Poziom 12  
    Dziękuję za konkretną odpowiedź ;) Najgorsze, że to nie występuje losowo, np. raz na tydzień. To występuje za każdym odpaleniem i zawsze po tym samym czasie i osiągnięciu tych samych temperatur wody czy oleju. Odpalam wsiadam do auta i obserwuję.......temperatura wody dochodzi do 70 C, olej na MFA 64-66 C i pstryk zgasł. Kręce odrazu ...odpali, ale pochodzi albo parę sekund albo z 2 minuty i znów. Pomęczę go tak kilka razy temperatury są już powyżej 80C i mogę latać cały czas...nie gaśnie. Zgaszę, postoi ostygnie i historia się powtarza. I zawsze w tych samych temperaturach. Czy można coś przypuszczać ? VAGA mam od Viakena V-SCANA, ale może faktycznie nie dogadywać się z Digifantem. TO jeszcze sprawdzę.
  • Poziom 12  
    Witam, to znowu ja ;( Kupiłem następny czujnik temp. płynu. Lipa :( Na zimnym pokazuje -39, za chwilę +91 i tak w kółko. 3 czujnik i 3ci pokazuje głupoty. Ale to chyba nie wina czujnik. Przed chwilą jak auto zgasło sprawdziłem jego oporność. Wynisi 360 Ohm. Jak na temperaturę silnika ok 80 C to prawidłowy pomiar.Vag natomiast odczytuje temp. -10 . Więc to chyba sterownik świruje ? Sterownik jest 68 pinowy. Czy moge liczyć na rozpiskę połączeń? Z mojego szukania po pinach wyszło, że sensor temp. silnika mam na 14 i 32 pinie.
  • Poziom 11  
    Witam,

    Od wczoraj mam ten sam problem. Wymieniłem cewkę zapłonową i - pudło. Objawy jak były tak są. Błędów w ECU - brak.

    Załączam rozpiskę ECU ABF od Seata Ibizy ale to jest to samo.

    Odpinałem HAL-a na włączonym silniku, pracował ale w kompie pojawił się błąd tego czujnika.
  • Poziom 12  
    U mnie na 99% jest walnięty komputer. Wartości z czujnika temp. wchodzą do sterownika prawidłowe a sterownik "przelicza" na jakieś bzdury. Masy mam prawidłowe.
  • Poziom 11  
    Jak dojade do domu, z naciskiem ... Jak dojade i nie zdechnie po drodze to podepne kompa i sprawdze u siebie temp. Dam znac jak to wyszlo.
  • Poziom 12  
    Jak zdiagnozować , że winą zamieszania w aucie na 99% bedzie sterownik? Wydać kilka stówek na sterownik na próbę to mało opłacalne. Mam rzadki symol sterownika. Czy szalejące odczyty temperatur silnika i z sensora zasysanego powietrza kwalifikują sterownik do wymiany?? Tak jak wcześniej pisałem rezystancja do sterownika z czujnika temp. wchodzi prawidłowa a sterownik szaleje ( raz -10, -50 zaraz + 30 stopni C itd. ) to samo wykazuje drugi sensor ( IAT ) razz -100 raz +110 C. Do tego vag nie widzi obrotów silnika ( ciągle 0.00 rpm/min )?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sterownik można naprawić.
  • Poziom 12  
    Jasne, że można naprawić, można też kupić, znalazłem za 400 zł. Ale dołożyc kolejne 400 zł i nie mieć poprawy nie widzi mi sie :( Dlatego chciałbym jakoś upewnić sie , że to napewno on. I tego nie potrafię:(
  • Poziom 11  
    U mnie po pomiarach szaleje temperatura cieczy chłodzącej. Od prawidłowej po 10 min postoju czyli 72*C do 120*C przez sekundę. I tak kilka razy a potem spokój. W momencie skoków temperatury zauważyłem, że silniczek krokowy zmienia parametr pracy - zaczyna głośniej "drgać". Nie sprawdziłem jeszcze czujnika zasysanego powietrza. W wolnej chwili sprawdzę.

    Przeleciałem wszystkie przekaźniki i bezpieczniki ale nie wniosło to żadnej poprawy.
  • Poziom 12  
    A ja właśnie odebrałem sterownik ze sprawdzenia. Niby na 100% sprawny. Miał 2-3 zimne luty na gnieździe ecu. Czyli pozostaje mi chyba tylko szukanie mas. Nie wiem co z nim już zrobić. Nie mam sił.
  • Poziom 11  
    Czyli rozumiem, że po poprawieniu lutów nic nie pomogło ?

    Ja rozebrałem kompa, coś tam się kiedyś dostało, znaczy woda bo był na kilku elementach biały nalot oraz kilka plamek rdzy na elementach.

    Usunąłem i zobaczę, może coś pomogło.

    Jednym słowem, dzisiaj za jednym podejściem zrobiłem ze 100 km i jechał GAZ / BENZYNA bez problemu. Zatrzymałem się na 10 min i nie można było odpalić na dłużej niż 5 sek. masakra.
  • Poziom 12  
    Jutro dopiero wepnę sterownik to napisze co i jaj.
  • Poziom 1  
    zobacz czy Ci sie wiązka nie przysmażyła w okolicy halla przy filtrze
  • Poziom 12  
    halla pod filtrem oleju jest wymieniowny. Nie ja go wymieniałem ale widać, że jest nowy i oryginalny. Dzisiaj jak zamontowałem spowrotem sterownik, odpaliłem i tak sam sobie prykał i jakoś nic mu nie było. Pod vagiem oczywiście dalej tak jak było...temperatury świrują. .Zgasiłem poczekałem aż na ostygnięcie. Odpaliłem znowu i lipa pochodził z 3 minuty i zgasł. Odpalił i za 10 sekund zgasł i tak w kółko. Ręce mi opadają.
  • Poziom 34  
    Sprawdź dobrze, czy zasilanie sterownika silnika jest stabilne, czy nie "skacze" napięcie.
  • Poziom 11  
    Dzisiaj moj pojazd doprowadzil mnie do uzywania epitetow w duzej ilosci.
    Po przejechwniu 20 km i wylaczeniu silnika praktycznie nie pracowal dluzej niz 30 sek. Sprawdzilem chyba wszystkie wtyczki i polaczenia. Wymienilem emulator wtryskow. Potem wyciolem instalacje gazowa, jest teraz tylko na benzynie i bez zmian. Wyjmowalem wszystkie wtyczki by sprawezic czy to moze jakis pierdol. Ale bez zmian. Zostanie chyba tylko wymiana kompa. Znalazlem na aledrogo taki sam za 200PLN.
    Juz mi sie odechciewa wszystkiego.
  • Poziom 11  
    Czy ktoś ma jakieś pomysły, bo mi się kończą ?
  • Poziom 11  
    Zdobyłem cenną informacje na temat naszego problemu z ABF-em.

    Rozmawiałem z człowiekiem, który miał problem gaśnięcia silnika.

    Aby rozwiązać problem należy wymienić czujnik położenia wału (ten przy rozruszniku)

    kalinski_r napisz jak u Ciebie z rozwiązaniem problemu.

    Ja jutro lecę po czujnik.
  • Poziom 11  
    Panie i Panowie, po wymianie czujnika położenia wału wszystkie objawy gaśnięcia silnika na ciepłym minęły.

    Koszt naprawy 120PLN (niemiecki zamiennik)

    Wszystkie wahania temperatur na kompie też ustąpiły.