Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen silnik XU7JB - podstawowe dane ekspolatacyjne

02 Wrz 2012 23:07 2982 5
  • Poziom 11  
    Witam, interesują mnie dane eksploatacyjne (okresy eksploatacyjne) kilku podstawowych układów w silniku Citroena oznaczenie XU7JB pojemność 1.8i 90KM. Silnik pracuje w samochodzie Citroen Xsara. Oto one:

    1) Czy w tym silniku reguluje się luz zaworowy. Jeśli tak to co ile km / lat.
    2) Co ile km / lat należy wymieniać układ zapłonowy (świece, przewody, cewke)
    3) Co ile km / lat należy wymienić rozrząd. Co w taką wymianę wchodz? Czy pompa wody jest napędzana z rozrządu?
    4) Co ile km / lat należy wymieniać pasek napędzający alternator, wspomaganie.
    5) Czy i co ile lat / km należy wymieniać olej w skrzyni biegów (oznaczenie skrzyni BE3 J)
    6) Czy w tym silniku występują inne regulacje, udziwnienia, elementy do konserwacji?

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

    Pozdrawiam, Krzysztof.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Witam.
    1. Planowo nie.
    2. Tylko świece (info w.zał).
    3. W.zał (pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu).
    4. W.zał.
    5. W.zał (nie wymienia się - w razie potrzeby uzupełnia).
    6. W. zał (np. czynnik chłodzący, filtr paliwa, powietrza).

    W zał. wykaz co i kiedy wymieniać, sprawdzać - dla silnika 1.8i (XU7JB (LFX))

    PS: Oparłem się na Citroenie Berlingo, co do przeglądów i wymian dla silnika - to jest dokładnie to samo co w Xsara. Mała różnica - chłodziwa w Berlingo jest 7,5l, a w Xsara 7l.
  • Poziom 11  
    Bardzo dziękuje za pomoc.

    KMal pisze że planowo nie wykonuje się regulacji luzu zaworowego- to znaczy że ten silnik ma samoregulacje?


    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Wg posiadanych przez mnie materiałów luz zaworów jest podawany, więc analogicznie można wnioskować, że zawory reguluje się.
  • Poziom 11  
    Kwestie luzu zweryfikowałem u źródła czyli u mechanika specjalizującego się w PSA.

    W tym silniku luz zaworowy jest regulowany ręcznie czyli nie ma samo regulatora.
    Aby go zmierzyć należy ściągnąć pokrywę zaworów.
    Aby go wyregulować trzeba ściągnąć wałek rozrządu co wiąże się z wymianą paska rozrządu i osprzętu (w tym pompy wody).

    Podsumowujący, luz zaworowy należy sprawdzać (regulować) zawsze przy wymianie rozrządu.

    Dziękuje za poprzednie materiały.

    Pozdrawiam, Krzysztof.