Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 - Stacyjka samochodu - pozycja "0"

gutekhkey 03 Sep 2012 10:13 4806 6
Buderus
  • #1
    gutekhkey
    Level 10  
    Witam wszystkich na forum.
    Mam ciekawskie pytanie dotyczące stacyjek w samochodach.
    Większość z nich (o ile nie każda) posiada dodatkową pozycję oznaczaną jako "0". Najczęściej w tej pozycji radio dostaje sygnał aby się włączyć.
    Posiadam VW passata b5 i chciałbym się dowiedzieć czy coś jeszcze oprócz radia zostaje załączone.
    Ciekawsze pytanie: czy można prtzeprogramować komputer samochodu przy użyciu VAG-COM'a aby elektryczne szyby oraz szyberdach zadziałały po przekręceniu klucza właśnie w pozycję "0" a nie jak dotychczas na zapłon.
    Jeśli się pomyliłem i umieściłem post w złym dziale, uprzejmie proszę moderatora o przeniesienie do właściwego działu.
    Pozrdo
  • Buderus
  • #2
    leonek4
    Level 29  
    Nie wszystkie stacyjki ( a głównie wkładki stacyjek) mają dodatkową pozycje "0".
    W pozycji "0" zazwyczaj włącza się tylko radio. Z tego co się orientuje nie da się przeprogramować z prostego wniosku, że w tej pozycji większość sterowników i pozostałych elementów auta nie ma zasilania więc nie będzie działać.

    Jest możliwa modyfikacja taka modyfikacja ale nie wiem czy byłaby korzystna. Jeżeli np. w pozycji "0" działało by radio i do tego szyby czy inne elementy nie wiem czy długo wytrzymałaby wkładka stacyjki oraz instalacja.
  • Buderus
  • #3
    gutekhkey
    Level 10  
    U mnie w passacie sterowanie szyb i szyberdachu działa w ten sposób:
    Aktywuje się po włączeniu zapłonu i działa od momentu wyłączenia zapłonu do otwarcia drzwi kierowcy lub czasowo (chyba 5 min.). Tak więc przełączenie w pozycję 0 dawałoby tylko sygnał dla komputera żeby aktywował sterowanie szyb oraz dachu. Z tego przypuszczam, że dałoby się ustawić zamiast zapłonu pozycję 0 dla sterowania szyb. Mogę się mylić.

    Skoro pozycja 0 jest tylko dla radia (które przecież i tak można włączyć ręcznie) to w jakim celu się tą pozycję wogule stosuje? Równie dobrze producent mógłby jej nie uwzględniać.

    Ew. jeśli nie dałoby się programowo przestawić sygnału wysterowania to jaki przewód w instalacji stacyjki odpowiada za wysterowanie modułu komfortu, aby ten aktywował sterowanie szybami? Wtedy wystarczyłoby ten jeden przewód przepiąć na pozycję 0 z pozycji zapłonu.
  • #4
    Karaczan
    Level 41  
    Stosuje się ją właśnie m.in do słuchania radia na postoju. Aby reszta sterowników nie potrzebnie nie pobierała energii z akumulatora.
    Z tej pozycji w wielu autach chodzi też zapalniczka.

    Który przewód przepiąć ciężko powiedzieć nie znając dokładniejszych danych, w którymś roczniku centrala komfortu się trochę zmieniała. Prawdopodobnie 15tke (zapłon) przy sterowniku komfortu trzeba przepiąć pod ACC (0). Możliwe też że zasilanie silników też trzeba przepiąć osobno.
    Do tego bez interfaceu do tego bym się nie zabierał. Ale jak piszesz masz VAG-COMa.
    Nie jestem pewien czy sterowniki nie pogłupieją gdy jeden z nich będzie miał zasilanie, a reszta nie. One się ze sobą komunikują po CAN. I nie wiem jakby zareagowały. Prawdopodobnie zgłoszą usterkę, bo nie będzie komunikacji miedzy nimi.
    Dlatego jakby nie działała przeróbka to dobrze mieć kabelek by nie skończyć z zablokowanym sterownikiem (moduł komfortu odpowiada też za centralny zamek).

    A kabelki przepinamy nie przy stacyjce a przy półce bezpieczników. Tam się główne kable rozchodzą na poszczególne obwody.
  • #5
    gutekhkey
    Level 10  
    Czyli wychodzi, że nie opłacałoby się poprawiać producenta.
    Co do słuchania radia na postoju to można je włączyć przyciskiem ON.
    Radio tylko dostaje sygnał, że klucz jest przekręcony.
    Jeśli chodzi o zgłaszanie błędów przez moduł komfortu to tutaj akurat mam chyba uszkodzone czujniki otwarcia drzwi, bo VAG wywala mi serie błędów związanych z zamkami. Oto one:

    01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
    35-00 - -
    01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
    49-00 - No Communications
    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
    49-00 - No Communications
    01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
    49-00 - No Communications
    00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
    27-00 - Implausible Signal

    Na stronie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes przeczytałem czego dotyczą, tylko że nie jestem w pełni pewien, że to wina czujników. Ale sprawdzić zawsze można. Dodatkowo przez te błędy odbijają mi tylne drzwi jak zamykam z przycisku w drzwiach kierowcy. Jak zamykam z klucza to zamyka wszystkie (raz na ok. 10 zamknięć odbiją prawe tylne drzwi). Nie zaczyna migać też dioda umieszczona w drzwiach. Na VAG'u pokazują się w odpowiednich grupach napisy SAFE/UNSAFE, co wynika z tego że zamek nie daje sygnału "zaryglowany" przez to system nie uzbraja się.

    Chyba pozostaje mi rozebrać tylne drzwi i sprawdzić co jest nie halo.
    Myślę, że ten poradnik powinien pomóc: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

    Co forumowicze na to?
  • #6
    Karaczan
    Level 41  
    W B5 komfort uwielbia się zalewać wodą. Zaczął bym od grzebania pod dywanem kierowcy, tam siedzi cala centralka. Do tego gniją wiązki przewodów będące w okolicy.
    Później sprawdził bym czy nie pękają kable w przejściach między drzwiami a słupkami.
  • #7
    gutekhkey
    Level 10  
    Pogrzebie trochę przy tym module.
    Zauważyłem, że na przewodach w przejściach do drzwi popękała izolacja.
    Zaizolowałem i jak narazie się trzyma, błędy nadal występują.
    W ostateczności trzeba będzie się dobrać do czujników otwarcia drzwi i otworzyć zamki.

    Natknąłem się jeszcze na błędy dotyczące ogrzewania lusterek:
    00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
    35-00 - -
    00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
    35-00 - -

    Czy to jest informacja o braku systemu podgrzewania (mimo że jest do tego przełącznik)? Czy jest to info, że grzałki są przepalone?

    W przełączniku lusterek jest też pozycja składania lusterek. Jednak jak przekręcam na nią to nic się nie dzieje. Czyżbym zwyczajnie nie miał silników odpowiedzialnych za składanie ich? Czy może składają się tylko w określonych przypadkach?