Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 M06B3 - Zmiana zapłonu na CDI kilka pytań.

9izik9 03 Wrz 2012 23:02 7809 13
  • #1 03 Wrz 2012 23:02
    9izik9
    Poziom 12  

    Witam. Zabieram się za CDI do mojej WSK. Chciał bym to zrobić tańszym kosztem znalazłem iskrownik z magneto i czujnikiem od 4T a moduł od 2t i moje pytanie czy coś takiego mi zadziała? Podłączenie modułu to pikuś ale czy iskra będzie co obrót wału zależy tylko od modułu ? Cewkę mam. Jeśli to zadziała to jaki proponujecie regulator napięcia.

    0 13
  • #2 04 Wrz 2012 01:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pomyśl trochę... Koło masz na wale, kręci się raz z nim. Czujnik działa na występ na kole, który to kręci się razem z kołem. Więc co ile będziesz mieć wyzwolenie?

    0
  • #4 04 Wrz 2012 15:28
    9izik9
    Poziom 12  

    Czytałem ze moduł od 4t nie będzie pracował poprawnie z silnikiem 2t. Mianowicie silnik odpala ale prędkość jaka osiągają skutery na 4t max 10km/h. Nie będę sam nawijał cewek tylko chce zastosować iskrownik i magneto z chińskiego skutera 4t a moduł z 2t i chodzi mi o to czy warto to kupować czy wyrzucę kasę w błoto i będę musiał kupić iskrownik z 2t. Oto co sobie upatrzyłem .

    WSK 125 M06B3 - Zmiana zapłonu na CDI kilka pytań. iskrownik z magneto 4t WSK 125 M06B3 - Zmiana zapłonu na CDI kilka pytań. moduł 2t WSK 125 M06B3 - Zmiana zapłonu na CDI kilka pytań. lub ten
    Co sądzicie?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Błażej napisał:
    Pomyśl trochę... Koło masz na wale, kręci się raz z nim. Czujnik działa na występ na kole, który to kręci się razem z kołem. Więc co ile będziesz mieć wyzwolenie?

    Tak wychodzi że zapłon będzie co obrót. Jeśli tak to wystarczy tylko moduł 2t i iskra będzie co obrót?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jack63 napisał:
    Nie jest to takie proste na jakie wygląda...
    Tym bardziej jak masz problemy z ilością iskier na obrót.
    Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2369430.html

    Dobrze tylko że ja nie chcę nawijać cewek tylko kupić gotowca i zamontować w motocyklu.

    0
  • #5 04 Wrz 2012 16:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Więc kup zestaw od dwusuwa i zamontuj całość.

    0
  • #6 04 Wrz 2012 21:16
    jack63
    Poziom 42  

    Dokładnie! Nie wiem tylko jak jest ze stożkami wału i piasty koła magnesowego. Trzeba się zorientować.
    Poza tym aby motor mógł bezpiecznie jeździć pasuje mieć światła i aku, więc należy też dokupić regulator napięcia.
    A jeżeli kupisz tylko moduł a nie tzw. cewko-moduł, to trzeba dokupić cewkę zapłonową.
    Najlepiej, aby nie mieć problemów podobnych do tych z linku, kupić wszystkie elementy od jednego typu skutera.
    O tym, że przejdziesz na 12V pewnie wiesz.
    Poszukaj jeszcze w necie. Na pewno nie jeden to już zrobił. Problemem może tylko być krótkotrwałość występowania elementów na rynku.

    0
  • #7 04 Wrz 2012 21:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z mocowaniem na wale też nie powinno być problemów, bo większość kół ma nitowane gniazda na czop. Pozostanie ewentualne dorobienie nowego. Choć wiem, że skręcano to tak, jak jest i działało poprawnie.

    0
  • #8 04 Wrz 2012 22:28
    9izik9
    Poziom 12  

    Błażej napisał:
    Więc kup zestaw od dwusuwa i zamontuj całość.

    I pewnie tak zrobię tylko drożej mnie to wyniesie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    jack63 napisał:
    Dokładnie! Nie wiem tylko jak jest ze stożkami wału i piasty koła magnesowego. Trzeba się zorientować.
    Poza tym aby motor mógł bezpiecznie jeździć pasuje mieć światła i aku, więc należy też dokupić regulator napięcia.
    A jeżeli kupisz tylko moduł a nie tzw. cewko-moduł, to trzeba dokupić cewkę zapłonową.
    Najlepiej, aby nie mieć problemów podobnych do tych z linku, kupić wszystkie elementy od jednego typu skutera.
    O tym, że przejdziesz na 12V pewnie wiesz.
    Poszukaj jeszcze w necie. Na pewno nie jeden to już zrobił. Problemem może tylko być krótkotrwałość występowania elementów na rynku.


    Trzeba będzie przetoczyć piastę koła magnesowego bo ma za mala średnice.
    Światła i akumulator jak najbardziej.
    Cewkę mam.
    Tak wiem ,że przejdę na instalacje 12v i to drugi powód dla którego chce założyć CDI.
    Założył bym wszystko od 2t ale iskrownik 4t z magneto wychodzi taniej 68zł.
    Regulator kupie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pewnie będę mieć jeszcze pytania wiec proszę nie zamykać mojego tematu.

    0
  • #9 05 Wrz 2012 14:36
    jack63
    Poziom 42  

    Cytat:
    Cytat:
    Błażej napisał:
    Więc kup zestaw od dwusuwa i zamontuj całość.



    I pewnie tak zrobię tylko drożej mnie to wyniesie.

    Cytat:
    Założył bym wszystko od 2t ale iskrownik 4t z magneto wychodzi taniej 68zł.

    Jak to mówią Anglicy: "Nie ma darmowego lunch'u". Nie ma nic za darmo!
    Albo płacisz więcej i masz pewny komplet, albo poświęcasz twój czas (on też kosztuje!) na poszukiwania i próby z tańszymi, ale niepewnymi elementami. Po prostu wiedza też kosztuje...

    Cytat:
    Trzeba będzie przetoczyć piastę koła magnesowego bo ma za mala średnice.

    Broń cię Panie Boże. Wybij to sobie z głowy! Błażej napisał ci co masz zrobić! Nie kombinuj, bo narobisz sobie problemów.

    Regulator musi byc przystosowany do układu połączeń cewek prądnicy i jej mocy!
    Uważaj. Lepiej wziąć droższy komplet i nie ryzykować. Masz za małą wiedzę i pewnie za mało kasy na podjęcie ryzyka zakupu niepasującego elementu.

    0
  • #10 05 Wrz 2012 15:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ideałem byłby tutaj zestaw czeskiej produkcji - VAPE*. Tyle tylko, że cena tego, to jakieś 700 zł. Choć dostajesz wszystko - alternator 12V i przyzwoitej mocy, regulator napięcia, moduł i cewkę - całość potrzebną do montażu.

    *- firma specjalizująca się w produkcji nowych źródeł energii i zapłonu do motocykli klasycznych, robią zestawy pasujące P&P do jaw, mz, dkw, iży...

    0
  • #11 05 Wrz 2012 21:08
    9izik9
    Poziom 12  

    Zamawiam komplet do 2T, piastę trzeba dorobić lub przetoczyć dam wał i magneto do tokarza jak to zrobił AudioBas. Zamówiłem już magneto i moduł jutro zamówię iskrownik od 2t i zobaczymy co z tego wyniknie. Za około tydzień będę to wszystko montował. A o tym VAPE pomyśle w dalszej przyszłości. Bo w tej chwili nie pracuje i muszę kombinować forsę.

    0
  • #12 06 Wrz 2012 09:46
    wow
    Poziom 27  

    9izik9 napisał:
    Zamawiam komplet do 2T, piastę trzeba dorobić lub przetoczyć dam wał i magneto do tokarza jak to zrobił AudioBas. Zamówiłem już magneto i moduł jutro zamówię iskrownik od 2t i zobaczymy co z tego wyniknie. Za około tydzień będę to wszystko montował. A o tym VAPE pomyśle w dalszej przyszłości. Bo w tej chwili nie pracuje i muszę kombinować forsę.


    Tokarz poszerzył mi tylko miejsce na klin dosłownie o parę setek, bo w WSCe jest szerszy klin...
    Nic nie przerabiał w magnecie i tym bardziej na czopie wału...
    Nie wiem skąd masz takie informacje :)
    Magneto ze skutera (nie wiem dokładnie jakiego modelu) idealnie pasuje na fabryczny czop wału, trzeba tylko poszerzyć miejsce na klin w krzywce, albo spiłować sam klin od góry, aby pasowało :)

    Do całości dorób podstawkę:

    Link









    Kup magneto od 2T + iskrownik, roztocz miejsce na klin (albo spiłuj oryginalny klin) i będzie GIT!

    0
  • #13 06 Wrz 2012 22:21
    9izik9
    Poziom 12  

    Dzięki za wytłumaczenie. Byłem w sklepie w pobliskim mieście ale mieli tylko magneto od 4t a w nim jest sporo mniejsza średnica otworu więc pomyślałem że w 2t jest tak samo. U kolegi w temacie przeczytałem ze coś przetaczał w magneto i dlatego źle skojarzyłem. Oglądałem wszystkie filmiki z kolegi CDI. Magneto i moduł już zamówiłem jak na razie na iskrownik trochę brakuje bo są inne wydatki ale niedługo zabieram się za to, nie zamykam tematu bo pewnie będę mieć jeszcze pytania. Co do ładowania jaki zamówić regulator.

    0
  • #14 17 Mar 2013 18:06
    9izik9
    Poziom 12  

    Hej. Zbliża się sezon Trzeba ogarnąć sprzęt. W zimę dojeżdżałem motocyklem do autobusu i pewnego razu gdy wracałem przestawił się zapłon z powodu lekkiego przekręcenia się czopu wału:/ który i tak kwalifikował się do wymiany "ale do domu dojechałem" :P. Więc gdy będę kupował wał dokupię resztę części do zapłonu CDI i mam pytanie czy stator z 4t ma taki sam prąd ładowania jak ten z 2t i czy cały prąd idzie na ładowanie akumulatora czy jest jak w 2t 60w na ładowanie aku. i 35w na żarówkę. Zależy mi na tym aby wszystko szło na akumulator. Bo zamierzam wozić prądożerne urządzenie. A może da się przerobić stator z 2t tak aby dawał całą moc na ładowanie aku. i zasilanie instalacji?

    1