Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda fabia/1,9 tdi - szarpanie falowanie silnikiem

pytający81 04 Sep 2012 08:59 7557 15
Bosch Black Friday
  • #1
    pytający81
    Level 8  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam poważny problem ze swoją Skodą Fabia 2002 1,9 tdi, mianowicie występuje falowanie i poszarpywanie silnikiem byłem już u kilku mechaników i żaden z nich nie potrafił sobie poradzić z tym problemem. Vag pokazuje błędy na wszystkich pompo wtryskach. Szarpanie najlepiej wyczuwalne na 3 ,4 i 5 biegu na obrotach 1900. inny objaw przy trzymaniu wysokich obrotów np na 2 biegu powiedzmy 2,3 tys nagle szarpnięcie i spadek obrotów. wszyscy dotychczasowi fachowcy twierdzą że to nie pompki. Wymienię dotychczasowe diagnozy
    1 brudny filtr paliwa wymieniony na nowy
    2 awaria przepływomierza wymiana na nowy problem nie ustąpił
    3 awaria wiązki sterującej popmpkami styki zostały podoginane od nowa
    4 sprawdzenie pompy wstępnej, pompy tandemowej (sprawne), wyczyszczenie filtra w zbiorniku
    5 REGULACJA POMPO wtryskiwaczy
    6 przywrócenie ustawień fabrycznych na pompkach

    Wszystkie zabiegi nie dały pożądanego rezultatu
    proszę o pomoc lub wskazanie konkretnego fachowca mieszkam w świętokrzyskiem, Włoszczowa
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Bosch Black Friday
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak wyglądają korekty w 013 ?, jak bip-y w 023 ?
  • #3
    pytający81
    Level 8  
    Witam
    po kilku wizytach u jeszcze jednego mechanika (które nie dały efektu) zdecydowałem się na wizytę w serwisie. Zalecenie serwisantów to wymiana wiązki sterującej pompkami. Wcześniej była ona sprawdzana tzn zaginano styki i sprawdzano ją, mechanik powiedział że jest dobra jest tylko jeden problem jedno z gniazd a konkretnie jego plastikowa część (wtyk) pękł i odleciał w serwisie powiedzieli że może to być przyczyna szarpania, że olej może się tam dostawać . Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie???

    Oto protokół diagnozy
    PRÓBA I
    17678 P1270 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 4 N-243
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    17672 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    PRÓBA II
    17669 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 1 N 240
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 3 N242
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17977 P1569 035
    PRZEŁĄCZNIK DLA GRA -E45 SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY

    Mówi Ci to coś??

    pozdrwaim
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    pytający81 wrote:
    Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie???

    Myślę, wręcz jestem pewny, że nie zniknie.
  • Bosch Black Friday
  • #5
    pytający81
    Level 8  
    A gdzie twki problem wg ciebie jeśli nie w wiązce??
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W osobach diagnozujących, błędy tylko podpowiadają, oczywiście często wiązka jest przyczyną problemów, ale skoro mechanik ją sprawdził... Ponadto w próbach widać znaczne różnice. Ktoś tu dopiero zaczął diagnozować.
  • #7
    pytający81
    Level 8  
    Mechanik zapewne sprawdził ją jakimś miernikiem i stwierdził że jest ok bo przewodzi ale jak można sprawdzić czy jest na niej jakieś przebicie i czy to przypadkiem nie powoduje takich dziwnych wskazań i zachowań auta.
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Sprawdzanie wiązki miernikiem jest niemiarodajne, ma za dużą rezystancję. Kable najlepiej "przedzwonić" żarówką dużej mocy (H4)
  • #9
    pytający81
    Level 8  
    Po autoryzowanym serwisie Skody przyszła kolej na wizytę w serwisie Bosch, powiedziałem szefowi jaki jest problem opowiedziałem dotychczasową historię napraw auta i zostawiłem auto na kilka dni. Po 3 dniach dostałem telefon że podejrzewają awarię koła dwu-masowego diagnoza została obalona przez ich mechanika, który stwierdził że ten model nie ma koła dwu masowego. Za 2 dni następny tel żeby przyjechać bo po wymianie jednego pompo wtryskiwacza problem falowania i szarpania według serwisu ustąpił. Po przejechaniu kilku kilku kilometrów nie wyczułem szarpania. Po zgaszeniu auta i przejechaniu następnych kilometrów równie niczego nie wyczułem. W 3 probie wrzuciłem 2 bieg przytrzymawszy 2,3 tys obrotów i nagle szarpniecie wróciło. Później dołączyło falowanie na obrotach 1,9 tys.
    Mechanik przejechał autem i potwierdził ze usterki nie udało się usunąć. Okazało się ze założyli pompkę zupełnie innego typu. Maja kupić taka sama używkę i założyć.
    Zaczynam wątpić czy się uda. :cry:
  • #10
    parol25
    Level 10  
    Witam, mam ten sam problem moje autko to Skoda Octawia 2000r. 1.9 TDI 110 km, u mnie wyskakuje cały czas (znaczy po przejechaniu jakiegoś odcinka po skasowaniu błędu) błąd odnośnie przepływomierza a wymieniony jest na nowy. I głowie się tak samo jak ty co to może być. Jak coś będziesz wiedział to daj znać ja zrobie tak samo pozdrawiam
  • #11
    pytający81
    Level 8  
    Cześć

    Mechanik w serwisie Bosch stwierdził usterkę pompo wtryskiwacza na pierwszym cylindrze od dwóch miesięcy poszukuję używanej pompki o numerze bosch 0414720037 jednak bez efektu.
  • #13
    pytający81
    Level 8  
    Z tego co powiedzieli to tego typu usterka nie nadaje się do regeneracji
  • #15
    parol25
    Level 10  
    Witam, u mnie usterką okazał się ten nowy przepływomierz, założyłem od brata używkę jego i okazało się że nie ma już żadnych objawów, auto chodzi jak powinno
  • #16
    pytający81
    Level 8  
    Witam,

    Pewnego dnia auto nie chciało zapalić, zaprowadziłem do mechanika który miał identyczne pompki co w moim aucie wymienił wszystkie cztery i do tego wiązkę.O d tego czasu auto zmieniło się nie do poznania jeździ jak dawniej.

    pozdrwiam