Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia/1,9 tdi - szarpanie falowanie silnikiem

pytający81 04 Wrz 2012 08:59 6267 15
  • #1 04 Wrz 2012 08:59
    pytający81
    Poziom 6  

    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam poważny problem ze swoją Skodą Fabia 2002 1,9 tdi, mianowicie występuje falowanie i poszarpywanie silnikiem byłem już u kilku mechaników i żaden z nich nie potrafił sobie poradzić z tym problemem. Vag pokazuje błędy na wszystkich pompo wtryskach. Szarpanie najlepiej wyczuwalne na 3 ,4 i 5 biegu na obrotach 1900. inny objaw przy trzymaniu wysokich obrotów np na 2 biegu powiedzmy 2,3 tys nagle szarpnięcie i spadek obrotów. wszyscy dotychczasowi fachowcy twierdzą że to nie pompki. Wymienię dotychczasowe diagnozy
    1 brudny filtr paliwa wymieniony na nowy
    2 awaria przepływomierza wymiana na nowy problem nie ustąpił
    3 awaria wiązki sterującej popmpkami styki zostały podoginane od nowa
    4 sprawdzenie pompy wstępnej, pompy tandemowej (sprawne), wyczyszczenie filtra w zbiorniku
    5 REGULACJA POMPO wtryskiwaczy
    6 przywrócenie ustawień fabrycznych na pompkach

    Wszystkie zabiegi nie dały pożądanego rezultatu
    proszę o pomoc lub wskazanie konkretnego fachowca mieszkam w świętokrzyskiem, Włoszczowa

  • #2 04 Wrz 2012 09:48
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak wyglądają korekty w 013 ?, jak bip-y w 023 ?

  • #3 13 Wrz 2012 18:10
    pytający81
    Poziom 6  

    Witam
    po kilku wizytach u jeszcze jednego mechanika (które nie dały efektu) zdecydowałem się na wizytę w serwisie. Zalecenie serwisantów to wymiana wiązki sterującej pompkami. Wcześniej była ona sprawdzana tzn zaginano styki i sprawdzano ją, mechanik powiedział że jest dobra jest tylko jeden problem jedno z gniazd a konkretnie jego plastikowa część (wtyk) pękł i odleciał w serwisie powiedzieli że może to być przyczyna szarpania, że olej może się tam dostawać . Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie???

    Oto protokół diagnozy
    PRÓBA I
    17678 P1270 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 4 N-243
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    17672 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    PRÓBA II
    17669 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 1 N 240
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 3 N242
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17977 P1569 035
    PRZEŁĄCZNIK DLA GRA -E45 SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY

    Mówi Ci to coś??

    pozdrwaim

  • #4 13 Wrz 2012 19:15
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    pytający81 napisał:
    Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie???

    Myślę, wręcz jestem pewny, że nie zniknie.

  • #5 13 Wrz 2012 20:34
    pytający81
    Poziom 6  

    A gdzie twki problem wg ciebie jeśli nie w wiązce??

  • #6 13 Wrz 2012 20:42
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W osobach diagnozujących, błędy tylko podpowiadają, oczywiście często wiązka jest przyczyną problemów, ale skoro mechanik ją sprawdził... Ponadto w próbach widać znaczne różnice. Ktoś tu dopiero zaczął diagnozować.

  • #7 16 Wrz 2012 10:18
    pytający81
    Poziom 6  

    Mechanik zapewne sprawdził ją jakimś miernikiem i stwierdził że jest ok bo przewodzi ale jak można sprawdzić czy jest na niej jakieś przebicie i czy to przypadkiem nie powoduje takich dziwnych wskazań i zachowań auta.

  • #8 17 Wrz 2012 09:23
    carrot
    Moderator Samochody

    Sprawdzanie wiązki miernikiem jest niemiarodajne, ma za dużą rezystancję. Kable najlepiej "przedzwonić" żarówką dużej mocy (H4)

  • #9 06 Paź 2012 14:23
    pytający81
    Poziom 6  

    Po autoryzowanym serwisie Skody przyszła kolej na wizytę w serwisie Bosch, powiedziałem szefowi jaki jest problem opowiedziałem dotychczasową historię napraw auta i zostawiłem auto na kilka dni. Po 3 dniach dostałem telefon że podejrzewają awarię koła dwu-masowego diagnoza została obalona przez ich mechanika, który stwierdził że ten model nie ma koła dwu masowego. Za 2 dni następny tel żeby przyjechać bo po wymianie jednego pompo wtryskiwacza problem falowania i szarpania według serwisu ustąpił. Po przejechaniu kilku kilku kilometrów nie wyczułem szarpania. Po zgaszeniu auta i przejechaniu następnych kilometrów równie niczego nie wyczułem. W 3 probie wrzuciłem 2 bieg przytrzymawszy 2,3 tys obrotów i nagle szarpniecie wróciło. Później dołączyło falowanie na obrotach 1,9 tys.
    Mechanik przejechał autem i potwierdził ze usterki nie udało się usunąć. Okazało się ze założyli pompkę zupełnie innego typu. Maja kupić taka sama używkę i założyć.
    Zaczynam wątpić czy się uda. :cry:

  • #10 20 Paź 2012 15:46
    parol25
    Poziom 9  

    Witam, mam ten sam problem moje autko to Skoda Octawia 2000r. 1.9 TDI 110 km, u mnie wyskakuje cały czas (znaczy po przejechaniu jakiegoś odcinka po skasowaniu błędu) błąd odnośnie przepływomierza a wymieniony jest na nowy. I głowie się tak samo jak ty co to może być. Jak coś będziesz wiedział to daj znać ja zrobie tak samo pozdrawiam

  • #11 04 Lis 2012 10:07
    pytający81
    Poziom 6  

    Cześć

    Mechanik w serwisie Bosch stwierdził usterkę pompo wtryskiwacza na pierwszym cylindrze od dwóch miesięcy poszukuję używanej pompki o numerze bosch 0414720037 jednak bez efektu.

  • #13 04 Lis 2012 13:03
    pytający81
    Poziom 6  

    Z tego co powiedzieli to tego typu usterka nie nadaje się do regeneracji

  • #14 04 Lis 2012 16:31
    T5
    Moderator Samochody

    pytający81 napisał:
    od dwóch miesięcy poszukuję używanej pompki o numerze bosch 0414720037
    A numeru skody nie masz?038 XXX XXX X?

  • #15 04 Lis 2012 17:20
    parol25
    Poziom 9  

    Witam, u mnie usterką okazał się ten nowy przepływomierz, założyłem od brata używkę jego i okazało się że nie ma już żadnych objawów, auto chodzi jak powinno

  • #16 13 Sty 2013 13:26
    pytający81
    Poziom 6  

    Witam,

    Pewnego dnia auto nie chciało zapalić, zaprowadziłem do mechanika który miał identyczne pompki co w moim aucie wymienił wszystkie cztery i do tego wiązkę.O d tego czasu auto zmieniło się nie do poznania jeździ jak dawniej.

    pozdrwiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME