Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda fabia/1,9 tdi - szarpanie falowanie silnikiem

pytający81 04 Sep 2012 08:59 7758 15
  • #1
    pytający81
    Level 9  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Mam poważny problem ze swoją Skodą Fabia 2002 1,9 tdi, mianowicie występuje falowanie i poszarpywanie silnikiem byłem już u kilku mechaników i żaden z nich nie potrafił sobie poradzić z tym problemem. Vag pokazuje błędy na wszystkich pompo wtryskach. Szarpanie najlepiej wyczuwalne na 3 ,4 i 5 biegu na obrotach 1900. inny objaw przy trzymaniu wysokich obrotów np na 2 biegu powiedzmy 2,3 tys nagle szarpnięcie i spadek obrotów. wszyscy dotychczasowi fachowcy twierdzą że to nie pompki. Wymienię dotychczasowe diagnozy
    1 brudny filtr paliwa wymieniony na nowy
    2 awaria przepływomierza wymiana na nowy problem nie ustąpił
    3 awaria wiązki sterującej popmpkami styki zostały podoginane od nowa
    4 sprawdzenie pompy wstępnej, pompy tandemowej (sprawne), wyczyszczenie filtra w zbiorniku
    5 REGULACJA POMPO wtryskiwaczy
    6 przywrócenie ustawień fabrycznych na pompkach

    Wszystkie zabiegi nie dały pożądanego rezultatu
    proszę o pomoc lub wskazanie konkretnego fachowca mieszkam w świętokrzyskiem, Włoszczowa
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Jak wyglądają korekty w 013 ?, jak bip-y w 023 ?
  • #3
    pytający81
    Level 9  
    Witam
    po kilku wizytach u jeszcze jednego mechanika (które nie dały efektu) zdecydowałem się na wizytę w serwisie. Zalecenie serwisantów to wymiana wiązki sterującej pompkami. Wcześniej była ona sprawdzana tzn zaginano styki i sprawdzano ją, mechanik powiedział że jest dobra jest tylko jeden problem jedno z gniazd a konkretnie jego plastikowa część (wtyk) pękł i odleciał w serwisie powiedzieli że może to być przyczyna szarpania, że olej może się tam dostawać . Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie???

    Oto protokół diagnozy
    PRÓBA I
    17678 P1270 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 4 N-243
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    17672 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    STATYCZNA

    PRÓBA II
    17669 P1264 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 1 N 240
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17675 P1267 035
    ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 3 N242
    PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
    UST SPORADYCZNA

    17977 P1569 035
    PRZEŁĄCZNIK DLA GRA -E45 SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY

    Mówi Ci to coś??

    pozdrwaim
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    pytający81 wrote:
    Jak myślicie czy jak wymienię wiązkę problem zniknie???

    Myślę, wręcz jestem pewny, że nie zniknie.
  • #5
    pytający81
    Level 9  
    A gdzie twki problem wg ciebie jeśli nie w wiązce??
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W osobach diagnozujących, błędy tylko podpowiadają, oczywiście często wiązka jest przyczyną problemów, ale skoro mechanik ją sprawdził... Ponadto w próbach widać znaczne różnice. Ktoś tu dopiero zaczął diagnozować.
  • #7
    pytający81
    Level 9  
    Mechanik zapewne sprawdził ją jakimś miernikiem i stwierdził że jest ok bo przewodzi ale jak można sprawdzić czy jest na niej jakieś przebicie i czy to przypadkiem nie powoduje takich dziwnych wskazań i zachowań auta.
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Sprawdzanie wiązki miernikiem jest niemiarodajne, ma za dużą rezystancję. Kable najlepiej "przedzwonić" żarówką dużej mocy (H4)
  • #9
    pytający81
    Level 9  
    Po autoryzowanym serwisie Skody przyszła kolej na wizytę w serwisie Bosch, powiedziałem szefowi jaki jest problem opowiedziałem dotychczasową historię napraw auta i zostawiłem auto na kilka dni. Po 3 dniach dostałem telefon że podejrzewają awarię koła dwu-masowego diagnoza została obalona przez ich mechanika, który stwierdził że ten model nie ma koła dwu masowego. Za 2 dni następny tel żeby przyjechać bo po wymianie jednego pompo wtryskiwacza problem falowania i szarpania według serwisu ustąpił. Po przejechaniu kilku kilku kilometrów nie wyczułem szarpania. Po zgaszeniu auta i przejechaniu następnych kilometrów równie niczego nie wyczułem. W 3 probie wrzuciłem 2 bieg przytrzymawszy 2,3 tys obrotów i nagle szarpniecie wróciło. Później dołączyło falowanie na obrotach 1,9 tys.
    Mechanik przejechał autem i potwierdził ze usterki nie udało się usunąć. Okazało się ze założyli pompkę zupełnie innego typu. Maja kupić taka sama używkę i założyć.
    Zaczynam wątpić czy się uda. :cry:
  • #10
    parol25
    Level 10  
    Witam, mam ten sam problem moje autko to Skoda Octawia 2000r. 1.9 TDI 110 km, u mnie wyskakuje cały czas (znaczy po przejechaniu jakiegoś odcinka po skasowaniu błędu) błąd odnośnie przepływomierza a wymieniony jest na nowy. I głowie się tak samo jak ty co to może być. Jak coś będziesz wiedział to daj znać ja zrobie tak samo pozdrawiam
  • #11
    pytający81
    Level 9  
    Cześć

    Mechanik w serwisie Bosch stwierdził usterkę pompo wtryskiwacza na pierwszym cylindrze od dwóch miesięcy poszukuję używanej pompki o numerze bosch 0414720037 jednak bez efektu.
  • #13
    pytający81
    Level 9  
    Z tego co powiedzieli to tego typu usterka nie nadaje się do regeneracji
  • #15
    parol25
    Level 10  
    Witam, u mnie usterką okazał się ten nowy przepływomierz, założyłem od brata używkę jego i okazało się że nie ma już żadnych objawów, auto chodzi jak powinno
  • #16
    pytający81
    Level 9  
    Witam,

    Pewnego dnia auto nie chciało zapalić, zaprowadziłem do mechanika który miał identyczne pompki co w moim aucie wymienił wszystkie cztery i do tego wiązkę.O d tego czasu auto zmieniło się nie do poznania jeździ jak dawniej.

    pozdrwiam