Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[excel][vba][makro] - wykres - automatyczny dobór zakresu, automatyczny zapis pl

kapsik88 05 Wrz 2012 13:24 2274 1
  • #1 05 Wrz 2012 13:24
    kapsik88
    Poziom 1  

Witam.

Mam wielką prośbę. Dostałem w pracy zadanie utworzenia wizualizacji do procesu walcowania taśmy wraz z raportowaniem przebiegu.. Wizualizację (napisaną w In-Touch z wykorzystaniem SPC) połączyłem za pomocą DDE z arkuszem excel'a w którym ma być tworzony raport z walcowania taśmy.
    I tu zaczyna się mój problem.

Samą wizualizację napisałem bez problemu ale nie znam się na VBA oraz na makro w excel'u.

Potrzebuję stworzyć taki algorytm/makro który będzie automatycznie dobierał zakres danych wykorzystanych do wykresu (każda taśma ma inna długość co ta tym idzie różną ilość zapisanych pomiarów) oraz tworzył wykres przebiegu walcowania.

Dodatkowo jeżeli jest taka możliwość chciałbym zautomatyzować zapis raportu. Tj. jeżeli użytkownik w wizualizacji kliknie na zapisz to do pewnej komórki w excel'u zostanie wpisana 1 która wywoła automatyczny zapis pliku pod nazwą ZLECENIE_DATA do ustalonego katalogu. (zlecenie jest także powiązane z wizualizacją, użytkownik przy każdym walcowaniu podaje nr zlecenia które zapisywane jest w excel'u za pomocą DDE) oraz otworzenie nowego pustego szablonu. Dobrze jakby excel działał jako zminimalizowany tak aby nie trzeba było za każdym razem do minimalizować gdy utworzony został nowy plik.

Z góry dziękuję za samo zainteresowanie się tym tematem.

Pozdrawiam.

0 1
  • #2 05 Wrz 2012 22:44
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

kapsik88 napisał:
    Potrzebuję stworzyć taki algorytm/makro który będzie automatycznie dobierał zakres danych wykorzystanych do wykresu (każda taśma ma inna długość co ta tym idzie różną ilość zapisanych pomiarów) oraz tworzył wykres przebiegu walcowania.