Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaką spawarkę wybrać dla początkującego ?

13adam13 05 Sep 2012 19:51 7167 13
    13adam13
    Level 29  
    Witam,
    Mam zamiar sobie zakupić spawarkę transformatorową, raczej nie chcę migo-mata.
    Jestem początkującym spawaczem, w zasadzie spawałem tylko na praktykach w szkole i to tak po łebkach bo z zawodu elektronik.W związku z zurzywaniem się maszyn rolniczych oraz mojej super trzydziestki zachodzi potrzebapospawanie tego i owego. Mam na myśli błotniki, kabinę, itd. Bo jeżdzenie do kużni chodź nie dalekiej jest dosyć uciążliwe, często nie ma spawacza w domu.
    Myślałem o zakupie czegoś co by posłużyło przez wiele lat, np.BESTERA.
    Nie za bardzo wiem jakie parametry potrzebne by mi były do tego, więc proszę o pomoc w wyborze. Lubię co nieco również pomajsterkować, ale bez przesady godzinami nie będę spawał.Czy prąd w granicy 100A wystarczy na moje spawanie?
    Z góry dziękuję za radę.
    Do usłyszenia :D

Proszę usunąć błędy pisowni. Po kropce dajemy spację (odstęp). [retrofood]
    kamil_Ziomek
    Level 20  
    100 A na spawarkę elektrodową to bardzo niewiele. Ja bym brał co najmniej 140 - 160 żeby spawanie nie było uciążliwe.
    darek4168
    Level 21  
    Do spawania blach najlepszy migomat, transformatorowa elektrodowa się nie nadaje. Migomatem łatwiej się nauczyć spawać niż transformatorówką, mam migomat Bester Magster 220A, doskonały sprzęt.
    zdzisiek1979
    Level 38