Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat cc 900 LPG - jazda na gazie pobiera benzyne

kriss0403 05 Wrz 2012 21:32 5436 23
  • #1 05 Wrz 2012 21:32
    kriss0403
    Poziom 8  

    witam!mam fiata cc 900 96r na wtrysku z instalacją LPG pytanie tego typu,czy jest mozliwosc ze jezdzac na gazie równo czesnie pobiera benzyne,od pewnego czasu wskaznik benzyny maleje czuc bezyna w środku nadmieniam ze zbiornik paliwa jest nowy instalacja cala sprawdzona i szczelna strasznie muli i nierówne obroty silnika na jezdzie na benzynie wszystko ok.Czy jakiś zwór odcinający bezyne i jest nieszczelny?

    0 23
  • #2 05 Wrz 2012 21:45
    balonika3
    Poziom 36  

    Jest do wymiany wtryskiwacz.

    0
  • #3 06 Wrz 2012 11:19
    sandamiano
    Poziom 28  

    Podaj więcej szczegółów o instalacji LPG. Możliwe że przekaźnik odcinający wtryskiwacz jest uszkodzony i centralka silnika przesyła na wtrysk impulsy otwarcia przy jeździe na gazie. Odkręć kopułkę na przepustnicy odpal silnik , przejdź na zasilanie LPG i odepnij złącze wtryskiwacza i załóż kopułkę przepustnicy . Jeśli obroty się unormują to wina leży w zasilaniu elektrycznym wtryskiwacza. Jeśli nadal będzie podawać benzynę - nieszczelność wtryskiwacza.

    0
  • #4 16 Wrz 2012 17:48
    kriss0403
    Poziom 8  

    witam,przepraszam ze nie pisalem długo miałem wyjazd.Zrobiłem tak jak kazałeś i obroty silnika sa takie same na benzynie i gazie mało tego przaczając z benzyny na gaz to widac jak w gardzieli resztki benzyny zostają szybko wchłoniete,z obserwacji dziejie sie to inaczej a mianowicie raczej ta benzyna jest jednoczescie zasysana w trakcie kiedy silnik jest zimny i jest na automatycznym ssaniu tj.tak do 10km trwa to ssanie auto jest mułowate wolno sie rozpedza no i czuć pod nogą ze jakby sie dusiło jednoczesnie czuc benzyne w aucie tak jest do 10km puzniej takie mam wrazenie kiedy auto odłącza ssanie wraca do normy no i pod kopułka od przepustnicy widac ze sie poci paliwem czyzby automat od ssania cos szwankował czy to wina wtrysku?
    dziekuje za porade.

    0
  • #5 17 Wrz 2012 16:17
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli samochód rozgrzewa się przez 10 kilometrów to przyjrzyj się termostatowi czy nie jest otwarty cały czas.W tych temperaturach w dzień co teraz mamy to max 3-4 kilometry i silnik osiąga temperaturę pracy.Tak samo warto obadać czujnik temperatury silnika dla komputera wtrysku (jest na termostacie) czy przekazuje odpowiednie dane

    0
  • #6 17 Wrz 2012 18:22
    kriss0403
    Poziom 8  

    moze i racja od pewnego czasu mam niska temp.silnika zmienilem termostat i dalej pokazuje jedna kreske nad 50 stopni w trasie to na 50 stoi,być moze cały ten feler tkwi w tym czujniku bo bylem przekonany ze to czujnik temperatury zreszta po sciagnieciuwtyczki z tego czujika na na kontrolce temp.nic sie niezmienilo,ten czujik to jakis niespotykany chodzilem po sklepach i niemoglem dostac bo tez juz go chcialem wymienic!!
    ok dzieki bardzo bede działał.

    0
  • #7 20 Wrz 2012 23:10
    psooya
    Poziom 37  

    Na postoju się nie przegrzewa ? Wiatrak chłodnicy się włącza? Sprawdź szczelność korka zbiorniczka płynu.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 21 Wrz 2012 18:43
    kriss0403
    Poziom 8  

    tak na postoju szybko łapie wysoką temperature,ale wiatrak włącza się.Znaczy sie co korek od zbiorniczka płynu powinien być szczelny czy powinien lekko puszczac cisnienie?
    pozdrawiam

    0
  • #9 21 Wrz 2012 22:54
    psooya
    Poziom 37  

    Szczelny bezwzględnie. Układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem i jest to układ zamknięty bez zbiorniczka wyrównawczego o ile dobrze pamiętam.

    0
  • #10 21 Wrz 2012 23:08
    tzok
    Moderator Samochody

    Czujniki temperatury chłodziwa są 3 - włącznik kontrolki/czujnik wskaźnika na desce (zależnie od wersji), czujnik dla ECU, włącznik wentylatora chłodnicy. Dodatkowo od instalacji LPG powinien być czujnik temperatury reduktora (ale to już zależy od instalacji).

    kriss0403 napisał:
    z obserwacji dziejie sie to inaczej a mianowicie raczej ta benzyna jest jednoczescie zasysana w trakcie kiedy silnik jest zimny i jest na automatycznym ssaniu
    Silnik jest na wtryski i paliwo jest wtryskiwane pod ciśnieniem a nie zasysane, nie ma też klasycznego ssania. Najwyraźniej nie działa odcięcie wtrysku albo źle dobrany emulator wtryskiwacza (choć w tym sterowniku można się bez niego obyć).

    kriss0403 napisał:
    Znaczy sie co korek od zbiorniczka płynu powinien być szczelny czy powinien lekko puszczac cisnienie?
    W korku jest zawór ciśnieniowy, normalnie powinien być zamknięty i szczelny.

    0
  • #12 30 Wrz 2012 19:44
    kriss0403
    Poziom 8  

    termostat to wątpie w tamtym roku wymieniłem,przed wczoraj silnik chodził tak długo az sie wentylator włączył a wskaznik temp.dalej pokazywal tyci więcej nad 50 stopni
    mam podejzenie ze jak robilem regeneracje głowicy mogli ukręcic czujnik temp.podczas sciagania czujnika do planowania glowicy,niemozna go odkrecic a poza tym chyba czujnika nie wkreca sie na slikon ktory wystaje spod czujnika,pewno ukrecili i wstawili na jakis klej.Benzyny ciągle ubywa nie wiem czemu czuc w srodku i mam podejzenie ze wtrysk jednak przepuszcza i niewielkich ilosciach jest pobierany podczas pracy silnika.Ok dziki za porady bedę sie dalej męczył z tym damy rade!!!pozdrawiam

    0
  • #13 30 Wrz 2012 23:08
    psooya
    Poziom 37  

    A korek masz szczelny? Ogrzewanie działa poprawnie? Jak dotykasz rozgrzany silnik lub wąż od chłodnicy to czujesz że ma 50 stopni czy raczej więcej i ostro parzy? Możesz użyć zewnętrznego termometru do względnego oszacowania temperatury ale jeśli wentylator się załącza to wg mnie układ chłodzenia działa poprawnie. Możliwe, że uległ uszkodzeniu czujnik. Wtrysk może popuszczać bo np źle działa jego emulator o ile w ogóle jest zastosowany ? W przeciwnym razie na PB mógłby nie chcieć jeździć bo by go mogło zalewać.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 03 Lis 2012 14:42
    kriss0403
    Poziom 8  

    dzieki za info!!
    ogulnie powiem tak ciagle cos nowego chyba czas go sprzedac choc z kasa krucho dlatego go robie!chyba faktycznie cos z wtryskiem,jak jest zimny na benzynie odpala bez problemu i na gaz tez przełańcza sie bez problemu,ale jak tylko silnik sie nagrzeje i wyłacze go ciezko go odpalic dlugo trzeba krecic zeby zaskoczył niewiem gaz tam sie dostaje i miesza sie z pb i dlatego bo juz sam zgłupiałem!!!!!
    silnik wystygnie i odpala jak podotknieciu kluczyka,jak jezdzilem tylko na pb i byl cieply tez odpalal bez problemu,ale wtedy calkowicie nie mialem gazu i tylko na benzynie!!!10 lat gazu w tym aucie chyba zrobil spustoszenie w silniku i balagan w elektronice!!!!
    pozdrawiam

    Dodano po 36 [minuty]:

    P.S.
    znalazlem przypadkowo na elektrodzie tez podobny problem (choc nie do konca) i czy moze to miec cos wspulnego z sonda lambda i wariowaniem komputera,bo tam jak pisze osoba z podobnym problemem to jak samochod troche odstoi tez nie ma problemu z odpaleniem i pisza ze poprostu komp sie resetuje ze mozna to sprawdzic odlaczajac napiecie na chwile co powoduje reset,wiec rozumuje to ze moze byc jakis błąd na lini sonda-komputer.

    0
  • #15 03 Lis 2012 14:45
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    Straciłem wątek - o co w końcu chodzi: o "podwójne spalanie" czy o przegrzewanie się silnika.

    Co do spalania benzyny podczas pracy na gazie - miałem kiedyś Vectrę A z wtryskiem jednopunktowym - w tym CC jest chyba tak samo: po przełączeniu na gaz pompa paliwa nadal pracuje, a więc w układzie paliwowym jest ciśnienie; wtryskiwacz paliwa jest odcięty przez centralkę ale wystarczy tylko, że będą nieszczelne o-ringi na które jest wciśnięty w obudowę monowtrysku i paliwo będzie sobie podciekało...

    Silnik nie może przepalić nadmiaru jedzonka i się dławi...SPRAWDŹ O-RINGI WTRYSKIWACZA, czy nie są wytarte albo pęknięte, a najlepiej je wymnień na nowe - byle dobrej jakości, najlepiej oryginalne (olejoodporne).

    0
  • #16 03 Lis 2012 14:51
    tzok
    Moderator Samochody

    kriss0403 napisał:
    jak jezdzilem tylko na pb i byl cieply tez odpalal bez problemu,ale wtedy calkowicie nie mialem gazu i tylko na benzynie
    Czyli reduktor do regeneracji/wymiany, po zgaszeniu silnika na gazie gaz nadal dostaje się do kolektora.

    0
  • #17 03 Lis 2012 17:53
    kriss0403
    Poziom 8  

    tez tak mysle ze odpala dopiero jak wydławi z siebie resztki gazu reduktor mamy na mysli parownik??co do oringow to chyba bardziej skomplikowana sprawa w kwestii wymiany to chyba dać jakiemuś fachmanowi zeby sie tym zajął fachowiec bo rozumie ze to kwestia rozkręcenia calego gaznika?

    0
  • Pomocny post
    #18 03 Lis 2012 17:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak - reduktor i parownik to to samo. Tam nie ma żadnego gaźnika, to o czym myślisz to tylko korpus przepustnicy. Wtryskiwacz jest przykręcony do korpusu przepustnicy chyba jedną śrubą... ale w SPI raczej nic z origami wtryskiwacza się nie działo.

    0
  • #19 03 Lis 2012 20:21
    kriss0403
    Poziom 8  

    to rozomie ze bardziej byś stawiał na parownik,zreszta po wyłączeniu silnika przez jakis czas słychac jak by z parownika dalej cos przeciekalo bo bylo slychac syczenie poza tym czuc gazem z pod maski,parownik ma juz ponad 10 lat byc moze męmbrany i mechanizmy sie juz zuzuly,raptem raz do roku tylko czyscilem membrane z mazi po gazie i tyle wygladal moj serwis parownika,ale do wtrysku tez warto zajrzec bo widac jak by troche benzyną byl ochlapany.

    0
  • #20 03 Lis 2012 20:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Benzyną jak by był ochlapany to by nie było widać, bo by wyparowała. Jest ubrudzony olejem z odmy.

    0
  • #21 04 Lis 2012 09:42
    Przemo-P21
    Poziom 16  

    kriss0403 napisał:
    to rozomie ze bardziej byś stawiał na parownik,zreszta po wyłączeniu silnika przez jakis czas słychac jak by z parownika dalej cos przeciekalo bo bylo slychac syczenie poza tym czuc gazem z pod maski,parownik ma juz ponad 10 lat byc moze męmbrany i mechanizmy sie juz zuzuly,raptem raz do roku tylko czyscilem membrane z mazi po gazie i tyle wygladal moj serwis parownika,ale do wtrysku tez warto zajrzec bo widac jak by troche benzyną byl ochlapany.


    Co do reduktora-parownika nie ma o czym gadać - wymiana na nowy (coś ok. 300 zł). Można co prawda kupić zestaw naprawczy (membrana, uszczelki, sprężynki) ale jest to średnio opłacalne, zresztą przy kompleksowym demontażu starego może cię spotkać wiele "niespodzianek" - łamiące się elementy plastikowe, śrubki nie do odkręcenia itd. Na 100 % masz membranę do wymiany, to "syczenie" to nieszczelny zaworek fazy gazowej LPG - i pewnie na dodatek śmierdzi gazem wokół samochodu...

    Co do uszczelnienia wtryskiwacza o-ringami, każdy ma jakieś swoje doświadczenia, ja pisałem o swoich - jest to jedna z możliwych opcji...

    0
  • #22 04 Lis 2012 10:18
    kriss0403
    Poziom 8  

    dzien dobry dzieki za info,fakt racja w kolo samochodu smierdzi gazem i pewno dopiero jak sie caly ulotni z korekrora to spokojnie odpala na benzynie!!tak tez zrobie wymiana parownika nastepny koszt w to juz malo co warte auto,ale trudno jezdzic trzeba!!
    pozdrawiam i dziekuje za porady!!
    reszta w moich rękach hehe!!

    0
  • #23 04 Lis 2012 18:41
    psooya
    Poziom 37  

    Rozbierz sam elektrozawór na parowniku i go wyczyść. Pewnie pozostały opiłki na gumce lub gumka padła. Sam tłoczek domykany jest przez ciśnienie gazu natomiast elektromagnes go otwiera. Jest w środku jeszcze sprężynka wspomagająca domykanie. Spróbuj a nóż po kosztach uda ci się to naprawić. Pamiętaj by zamknąć gaz w butli jeśli nie masz w niej elektrozaworu choć dla bezpieczeństwa nie zaszkodzi. Powoli zluzuj elektrozawór tak by spokojnie uleciał gaz powinno się udać rozebrać samego.

    0
  • #24 20 Lis 2012 12:26
    kriss0403
    Poziom 8  

    dzieki za porade tak zrobiłem,elektrozawór chodzi poprawnie troche sprężynke rozciagnolem zeby mocniej dociskała,uszczelki wygladaja ok,nie popękane ale moga byc juz sparciałe ze starosci instalacja ma juz 10 lat mam parownik firmy STEFANELLI ponoc juz tej firmy niema,sciagne ten elektrozawor jeszcze raz i pujde z nim dopasowac uszczelki bo byc moze mimo ze wygladaja ok sa zużyte!!i ogulnie na łączeniach rurek gazowych były nieszczelnosci!!!
    pozdrawiam!!!!!

    0