Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL CORSA C 1.0 - brak ciśnienia oleju - kontrolka na wolnych obrotach miga.

06 Wrz 2012 10:33 57933 31
  • Poziom 10  
    OPEL CORSA C 1.0 - brak ciśnienia oleju - kontrolka na wolnych obrotach miga. OPEL CORSA C 1.0 - brak ciśnienia oleju - kontrolka na wolnych obrotach miga.
    Problem opisywany nie raz, jednak u mnie wszystkie metody zawiodły.
    Przy rozgrzanym silniku ok. 92 st zapala się na niskich obrotach kontrolka od ciśnienia oleju.
    Pomiar cisnienia manometrem wpiętym w miejsce czujnika ciśnienia oleju pokazuje 0,8 bara (przy ok. 85st), na maksymalnych obrotach ok 3 barów.
    Z tego co wiem, to jeśli ciśnienie spada poniżej 0,5 bara, wówczas kontrolka się zapala.

    Corsa C 1.0 silnik z10xe przebieg 157k
    - olej 10W40 wymieniany wielorotnie na różnych producentów - brak poprawy,
    - wymieniany czujnik cisnienia oleju (pred pomiarem cisnienia bo to pierwsze podejrzenie padło),
    - wymieniana obudowa filtra (zaworki przelewowe wyeliminowane),
    - wymieniona pompa oleju,
    - nie kopci, i nie bierze oleju.

    Panewki nie grają, nie mają przebarwień, ani nie są porysowane - ściągana była miska olejowa od spodu i zaglądane było (mam zdjęcie), choć wał nie był wyciągany.
    https://obrazki.elektroda.pl/6529124700_1346920345.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7573445200_1346920346.jpg
    Jedyne co słychać, to łańcuch od rozrządu (ale nie jakos dramatycznie), ale to jak wiadomo, od słąbego smarowania/ napinacza, który jest hydrauliczny.
  • Poziom 27  
    A zawor przelewowy przy pompie oleju dobry?
  • Poziom 34  
    Należałoby zmierzyć luz na panewkach, głównych i korbowodowych.
  • Poziom 10  
    A zawor przelewowy przy pompie oleju dobry?
    tak - sprawdzany dziala ok - na 2 pompach taki sam obiaw

    Należałoby zmierzyć luz na panewkach,głównych i korbowodowych .
    Jaki nominal powinien miec wał i panewki?
    Czy da sie odkrecic panewki od spodu nie wyciagajac wału?
    Choc dziwi mnei to, ze panewek wcale nei słycha by było cos z nimi nie tak.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Paski do pomiaru luzu w panewkach (plastigage) [0,025-0,076mm kupisz np. w Intercarsie koszt około 13 zł . Luzy da się pomierzyć bez wyciągania wału. Panewek nie będzie słychać.
  • Poziom 10  
    A czy da się w tym silniku odkrecić panewki nie wyciągając wału?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Da się odkręcić stopy,i wyjąć panewki.
  • Poziom 43  
    gonzo7 napisał:
    Pomiar cisnienia manometrem wpiętym w miejsce czujnika ciśnienia oleju pokazuje 0,8 bara (przy ok 85st) na maksymalnych obrotach ok 3 barów.

    Czemu nie pomierzyłeś wtedy jak zapala sie kontrolka , albo dojechac do 100'C i wtedy mierzyć.
    Moze licznik sie wysypał?
  • Moderator Samochody
    0,8 to i tak już za mało, powinien mieć 1,5 na wolnych.
  • Poziom 43  
    ociz napisał:
    0,8 to i tak już za mało, powinien mieć 1,5 na wolnych.


    Właśnie tak.

    Wtłocz olej pod ciśnieniem w miejsce czujnika i zobacz jak leje sie spod panewek, i na górze.
  • Poziom 28  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    ociz napisał:
    0,8 to i tak już za mało, powinien mieć 1,5 na wolnych.


    Właśnie tak.

    Wtłocz olej pod ciśnieniem w miejsce czujnika i zobacz jak leje sie spod panewek, i na górze.

    Przecież to bez sensu, bo niby co ma pokazać, wylewający się olej?
  • Poziom 12  
    witam,piszesz-głośny rozrząd,może być poluzowany napinacz,będzie głosniej i spadek cisnienia w układzie smarowania
  • Poziom 28  
    Do gonzo7 - proszę napisz jak sprawy się potoczyły ?
  • Poziom 27  
    Może mi ktoś wyjaśnić co daje i pod jakim ciśnieniem należy wtoczyć olej w miejsce czujnika ciśnienia oleju i czym i co to daje ?
  • Poziom 28  
    To nic nie daje ! Przecież nikt nie ma manometru w oczach aby określić ciśnienie na podstawie obserwacji wypływającego oleju.Po prostu traktuj tę sugestię jako strzał kulą w płot.
  • Poziom 10  
    Rozwiązanie problemu:
    panewki dolne nie trzymały nominału - remont dołu silnika.

    Znalazłem identyczny przypadek z identycznymi objawami, a więc nie jest to odosobniony przypadek w corsach 1.0,
    objawy początkowo jak u mnie - przerodziło się to z czasem w klekotanie panewek (gość tak jeździł ok. roku, aż panewka zaczęła być słyszalna).
    Wymiana panewek - ciśnienie wróciło.
  • Poziom 28  
    Wymieniłeś wszystkie panewki (tzn. główne i korbowodowe ) czy same korbowodowe ?
  • Poziom 10  
    Jakie koszty ?
    Mam ten sam silnik i dam Ci dobrą radę , jęsli słychac rozrząd , szybko go wymień .
    Jaki olej zalany ?
  • Poziom 18  
    Chłopaki mam prawie identyczny problem w astrze G 2007 Z14XEP 1,4 TWINPORT
    auto siostry kupione kilka miesięcy temu.
    Auto kupione po przeglądzie w serwisie opla więc nie wymieniłem oleju - kupione z firmy od znajomego ... bez komentarza... mój błąd - olej trzeba było podmienić na początku ale zapewniali i potwierdzali, wszystko jest na papierze i w ASO więc po co.
    Opel przejechał około 7000 km może trochę więcej. W trakcie dolałem max z 2 l świeżego oleju (silnik spalił trochę) na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika spada ciśnienie oleju.
    Spodziewałem się ze może dolano coś a'la "motodoktor" co po dolaniu oleju się rozrzedziło.
    Ogólnie silnik pracuje kulturalnie i cicho - trochę słychać hydroregulatory ale nie mocno. Rozrząd też nie jest głośny.
    Po dodaniu gazu ciśnienie rośnie i wszystko jest cacy....

    Pierwsze podejrzenie padło na pompę oleju bo była trochę powycierana. Zawór upustowy wyglądał bardzo dobrze.
    Po założeniu nowego zestawu naprawczego pompy oleju ciśnienie na warsztacie wzrosło o 1 bar i wszystko wyglądało dobrze silnik grzaliśmy dość długo, wentylator się załączał dobre kilka razy i ciśnienie nie spadało.
    Auto pojechał w drogę, przejechało z 200 km i znów powraca temat migania kontrolki.
    Jest zimno nie łatwo go zagrzać jednoznacznie na max bo decyduje temperatura oleju a nie silnika(wody). Auto jest potrzebne a czasu do zabawy nie mam bo mam malutkie dzieci.
    Jak jest z tymi panewkami które wymieniono w opisywanym przypadku?
    zaglądaliśmy na górę pod wałki a nie na dół bo tam raczej spodziewaliśmy się objawów zużycia (np jechania bez oleju) a w sumie mieliśmy korbowody na wierzchu...
    jeśli to panewki a temat dopiero się zaczął trzeba się liczyć z remontem wału czy może wystarczyć wymiana panewek?
    wg tego co widzę na szybko to panewki na wał 200 zł i na korbowody 100 zł w intercarsie
  • Użytkownik obserwowany
    panewek glownych nie maja w intercarsie , w ich katalogu jest błąd i dostaniesz panewki do stergo 8-mio zaworowego cepa :D
  • Poziom 18  
    dzięki za informacje
    a ile kosztują panewki do tego silnika gdzieś gdzie są?? chodzi mi o rząd wielkości ceny
  • Poziom 10  
    witam wszystkich

    zaczne od poczatku
    kobieta zapłakana po wymianie łancucha auto gasło na skrzyżowaniu kontrolka silnika( łzy w oczach) była w serwisie bład czujnika wałka czujnik podobno dobry, diagnoza łancuch przestawiony wiec cena przeraziła i przyjechała teraz do mnie (znaczy do garażu w ktorym pracuje )

    wiele roboty niema wiec zagladam do wałkow
    wał na znak (gmp)
    blokada w wałki i nie pasuje (wałek podajacy sygnał na czujnik tak jak by o jeden ząbek )

    wiec rozbieram przestawiam blokada pasuje składam

    w ten sam dzien nie skonczyłem a nie mogło byc mnie na drugi dzien w pracy wiec kolega tylko założył pokrywę zaworow zalał płynem i olejem

    i co teraz
    dalej wyskakuje wałek p0340 a co ciekawe cisnienie oleju na wolnych świeci (przyznam sie nie miałem blokady na to koło"foniczne" co podaje sygnał na czujnik -moja wina wiem ) załatwie blokade to jeszcze raz sprawdze

    teraz pytanie
    kolega zalał 10w 40 czy to może byc przyczyna cisnienia oleju ?

    dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi
  • Poziom 18  
    Podobno napinacze łańcucha też bywają problematyczne, jeśli chodzi o ciśnienie oleju.
  • Poziom 10  
    ale napinacz , łańcuch i prowadnice nowe ktos zakładał miesiac temu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    No właśnie nie i to mnie zastanawia.
    I na ten olej 10 w 40 padły podejrzenia (że czujnik wariuje bo zagęsty).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    wygladał mi na 5w 30 jakis rzadki jak spuszczałęm i nawet chyba auto-data pisze 5 30
  • Poziom 10  
    co do tematu jak juz mowiłem czekałem na blokade i było ok to kółeczko dające sygnał na czujnik wałka ustawione idealnie wiec teraz co.....

    postawiłem na ecu wymontowane z zaprzyjaznionego szrotu
    przyjechał magik z magicznym czymś czerwonym dostroił ecu i brymmmmm i bryma i bryma jak szalona hehehe

    co do cisnienia oleju to wymienione uszczelki pod miską i pokrywa rozrządu
    zalane 5/30 cisnienie dobre wiec nie wiem jaka była wina czy uszczelki czy olej ale smiga

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich. Mam pytanie, w jaki sposób jest smarowany łańcuch rozrządu w tym silniku?
    Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego tutaj pytam!