Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne odczyty baterii przez komputer WDS (BQ2040)

ADI-mistrzu 06 Wrz 2012 12:35 1200 3
  • #1 06 Wrz 2012 12:35
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  

    Witam,
    Temat dotyczy sprzętu diagnostycznego Ford WDS, gdzie jest problem z baterią.
    Dostałem go z problemem nie ładowania baterii.

    Obecnie jest wymieniony układ BQ2040 oraz sprawdzony wsad w pamięci EEPROM.
    Ale niestety po podłączeniu do sprzętu komputer wykrywa baterię, ale dziwnie bo odczytuje tylko niektóre parametry. Dodatkowo działa ładowanie, ale po 5h naładował tylko do 18% i dalej nie idzie.

    Postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie ma problemów w komunikacji, więc zbudowałem prosty układ na procesorze atmega i zacząłem komunikować się z układem przez TWI.

    W efekcie wygląda wszystko ok, pojemność baterii zwraca jako 4000mAh (czyli ok), naładowanie zwraca jako własnie 18%, nr. seryjny także pokazuje jak i producenta, więc wszystko jest ok.

    Ale po podłączeniu do sprzętu system pokazuje jedynie stan naładowania baterii a reszta jako nieznane.
    Trochę to dziwne że stan naładowania baterii jest w stanie odczytać, ale pozostałych parametrów już nie.

    Próbowałem odczytać jakieś informacje programem Everest, ale on nie zna tego modelu płyty głównej i w efekcie mało co pokaże.
    BatteryMon nie uruchamia się, jest na nowsze systemu, tam stoi Win98.

    Może ten kto wcześniej grzebał w baterii wstawił inny sterownik i stąd ten problem? Adres pojemności się zgadza ale reszty może nie.

    Czekam na jakieś sugestie.

    P.S.
    Zauważyłem że jest pewna różnica w sadach tym od WDS i innych laptopów. (w załączniku binarka, ale nie modyfikowana).
    Mianowicie komórki zarezerwowane u mnie są wpisane jako 0 (tak tez dokumentacja zaleca) zaś wszystkie inne wsady baterii jakie znalazłem mają tam same 1 powpisywane.

    0 3
  • #2 07 Wrz 2012 23:30
    Wiesław Rzepka

    Poziom 31  

    Dziwne, CC w tym wsadzie jest 74 cykle, a wiem że bateria wyłącza się po 255 cyklach. FCC jest 4000 mAh. Chyba powinno być 4400 mAh. Ale reszta wygląda normalnie. Oczywiście data nie dzisiejsza.

    0
  • #3 08 Wrz 2012 12:04
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  

    Ja w sadzie tym co jest w baterii wyzerowałem CC, datę ustawiłem na 1 września 2012r.
    Ma znaczenie tak ta pojemność?

    Wybaczcie że aktualnego wsadu nie załączę, ale modyfikuję go przez podłączenie atmegi do pamięci, wiec nie mam jak na PC zgrać, ale to ten tyle ze z uaktualnioną datą i wyzerowanym licznikiem.

    Dziwne że system parametrów baterii nie podaj. Ogółem jest ona ładowana przez układ MAX1647.
    I teraz pytanie, jak system odczytuje parametry baterii? Czy MAX sam sobie czyta a potem system sam sobie czy max pobiera informacje z potem system z max'a?

    0
  • #4 08 Wrz 2012 15:47
    Wiesław Rzepka

    Poziom 31  

    Nie ustawiłeś daty na 1 września, bo powinna wyglądać w hex tak: 41 21, ale że należy przestawić bity więc ma być 21 41. Natomiast jest c0 xx. CC jest jak pisałem 74. A więc chyba nie udał ci się reset. Pomijając to, komunikacja Maxa z kontrolerem baterii powinna odbywać się po szynie smbus. Należałoby sprawdzić, czy max wystawia sygnały data i clk.

    0