Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1.4 96r. - brak prądu na pompie paliwa

kilof551 06 Wrz 2012 20:38 5616 7
  • #1 06 Wrz 2012 20:38
    kilof551
    Poziom 7  

    Witam.

    Mam problem z pompą paliwa, otóż parę dni temu zdziwiłem się gdy po przekręceniu kluczyka nie usłyszałem działania pompy paliwa, i jak się okazało po próbie odpalenia rzeczywiście nie dała paliwa do układu. Zacząłem od wyciągnięcia pompy i sprawdzenia jej na krótko - działała. Sprawdziłem napięcie na przewodach zasilających pompę i okazało się że prąd nie dochodzi. Później sprawdziłem bezpiecznik od pompy - wymieniłem bo był trochę zaśniedziały. Jednak dalej pompa nie działa. Słyszałem że może to być wina wyłącznika bezwładnościowego, jednak nie znalazłem nigdzie w jaki sposób sprawdzić, czy jest uszkodzony, czy działa poprawnie. Jedyne co mi przyszło do głowy to wyciągnięcie go i sprawdzenie czy jest napięcie na wtyczce do której jest podłączany - wynik 0,0V. Kolejna rzecz jaka może być odpowiedzialna za brak napięcia to przekaźnik pompy. I tu moje pytanie jak sprawdzić czy wszystko jest z nim ok? I w czym oprócz tego co sprawdziłem może jeszcze tkwić problem?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 07 Wrz 2012 00:02
    vitorio
    Poziom 17  

    Cytat:
    Słyszałem że może to być wina wyłącznika bezwładnościowego, jednak nie znalazłem nigdzie w jaki sposób sprawdzić, czy jest uszkodzony, czy działa poprawnie.

    Jest on prawdopodobnie pod fotelem kierowcy.

    0
  • Pomocny post
    #3 07 Wrz 2012 00:15
    bc211
    Poziom 30  

    A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się.
    Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.

    0
  • #4 07 Wrz 2012 13:57
    kilof551
    Poziom 7  

    po przekręceniu to całe FIAT CODE się w ogóle nie zaświeca, marchewka od wtrysków też nie, nie jestem pewien czy ostatnio jak jeszcze odpalał czy ta kontrolka się w ogóle zaświecała, kiedyś na pewno ale ostatnio wydaję mi się że nie. Immo działa w ten sposób, że jak nie rozpoznaje kluczyka to odcina dopływ prądu do pompy? bo słyszałem że jakoś powoduje że wtryskiwacz nie działa.

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Wrz 2012 14:14
    tzok
    Moderator Samochody

    Immo działa w ten sposób, że nie załącza się główny przekaźnik zasilania, a z niego zasilane są m.in. wtryskiwacze, pompa paliwa i cewki zapłonowe.

    Jeśli nie zaświeca się CODE to centralka nie dostaje zasilania (kontrolką steruje wprost centralka CODE), podobnie jeśli nie zaświeca się MIL to
    ecu nie dostaje zasilania (chyba, że kontrolka się przepaliła).

    0
  • #6 07 Wrz 2012 14:43
    kilof551
    Poziom 7  

    Ogólnie to przy przekręceniu kluczyka na zapłon, zaświecają się tylko kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. No nic chyba będę musiał odwiedzić mechanika, bo sam raczej wiele nie zdziałam. Dzięki za pomoc :)

    0
  • #7 07 Wrz 2012 17:33
    kwok
    Poziom 39  

    Ogólnie to mi się wydaje że tam jakiegoś zasilania brakuje.
    Sprawdź jeszcze kość łączącą instalację silnika z resztą auta (w okolicy cewki zapłonowej).

    0
  • #8 09 Wrz 2012 22:29
    bc211
    Poziom 30  

    Dwie żarówki naraz no ogólnie to dziwne, że nie zauważyłeś wcale tego.

    Na ścianie grodziowej te dwa bezpieczniki włączone są w obwód wyjścia [pierwszego od lewej] przekaźnika pompy.
    Drugi przekaźnik główny, a w zasadzie przekaźnik stacyjki, i okablowanie takie jak dla tego pierwszego z tą różnicą, że masa jest zawsze. Przekręcasz klucz, lampka od immo powinna zapalić się i zgasnąć, przekaźnik główny ze styku nr. 87 załącza sterownik, który z kolei załącza na chwilę pompę i nawet z uszkodzonym immo pompa i tak wyrówna ciśnienie w układzie, ale już nie odpali [nie załączy].

    Immobiliser, złącze A
    1,3 uzwojenie cewki

    Immobiliser, złącze B
    2.brązowy z czarnym [cienki] żarówka kontrolki
    3.czerwony stały plus
    4.czarny minus GND
    6.różowy [cienki] ecu
    8.pomarańczowy 15-stka [po zapłonie +12V]

    Trzeba zobaczyć czy zasilania dochodzą i wychodzą i na złączu od immo chyba też, no i żarówkę też [np. miernikiem] - na złączu B.

    bosh mono-motronic ma.1.7.3, brava 1.4 '96

    0