Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bitzer 20-4.2 sprężarka nie załącza tylko buczy

06 Wrz 2012 20:54 1629 6
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z agregatem chłodni, a konkretnie ze sprężarką bitzer 20-4.2. Wygląda to tak, wiadomo temperatura w chłodni wzrasta to się załącza automatycznie sprężarka chłodzi chłodnie i wyłącza się po obniżeniu temp. i tak w kółko. No i teraz problem, niekiedy załączają się tylko wiatraki chłodnicy a sprężarka buczy i po paru sekundach wywala bezpiecznik i trzeba wtedy poczekać parę minut i chodzi bo od razu nie chce się załączyć. Nieraz jest tak, że zdarza się to kilkanaście razy na dzień a niekiedy parę dni spokoju. Nie jestem pewien czy ma to związek, ale zauważyłem, że zdarza się to w gorące dni. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    Czy jest tam silnik 3-fazowy.
    Jeśli tak, to prawdopodobnie jest to wina stycznika. Czasem nie łączy jeden ze styków, i silnik z powodu braku jednej fazy, nie może ruszyć. Sprawdź też połączenia przewodów, może któryś się obluzował, i nie łączy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Taka odpowiedź padła, więc usunąłem część.
    Przyczyną buczenia może być też zablokowanie mechaniczne silnika, ale raczej to pierwsze.
  • Poziom 10  
    Tak 3 fazowy, jutro sprawdzam.
  • Poziom 38  
    W czasie "buczenia" prubówka, najlepiej żarówka(ki) i ma świecić na dopływach i odpływach stycznika, w odniesieniu do przewodu N.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    kwantor napisał:
    W czasie "buczenia" prubówka, najlepiej żarówka(ki) i ma świecić na dopływach i odpływach stycznika, w odniesieniu do przewodu N.

    Neonówka będzie świeciła we wszystkich tych punktach, za równo gdy styki stycznika łączą, jak i przy braku połączenia jednego styku. Żarówka również może świecić w obu przypadkach.

    Najlepszy sposób sprawdzenia stycznika, to pomiar woltomierzem napięcia po między stykami (woltomierz podłącza się do dojścia zasilania do styku, i odejścia od styku do silnika). Jeśli styki łączą dobrze, to napięcie będzie bardzo niskie, bliskie zeru. Jeśli któryś styk jest uszkodzony (nadpalony, zły docisk, itp.), to będzie wyższe napięcie (parę V), a w przypadku braku połączenia, może być nawet pełne napięcie zasilania. Taki pomiar jest bardzo miarodajny, ponieważ nawet jeśli sprężarka będzie pracowała, to zwykle i tak występuje napięcie na uszkodzonych stykach. Ponadto to napięcie zwykle się zmienia, po każdym kolejnym załączeniu stycznika.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Neonówka jest tu nie przydatna- tak jak opisałeś, można również sprawdzić żarówką.
    Tak jak ja, również, jednak trzeba patrzeć jak intensywnie świeci.
    Jest jeszcze "cęgówka" ale nie każdy ją ma..
    Osobiście nie lubię multimetrów do stwierdzania zasilania sieci, kojarzą mi się z neonówką.
    Stara szkoła zrobiła swoje.