Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Internet w tv Samsung UE40D5500RW - aplikacje...

LukaszBis 06 Sep 2012 21:27 4590 2
  • #1
    LukaszBis
    Level 1  
    Witam,
    Zostałem ostatnio posiadaczem TV Samsung UE40D5500RW i niestety nie działają mi niektóre aplikacje internetowe w telewizorze. Nie ma problemu z działaniem takich aplikacji jak np. tvp.vod.pl, tuba.fm, ipla czy iplex. Również pobieranie nowych aplikacji nie jest problemem. Ale już podczas uruchamiania TVN player pojawia się komunikat "Brak połączenia z siecią", przy uruchamianiu YouTube mam informację "Znaleziono nową aktualizację. Aby ją przeprowadzić wyłącz a następnie włącz zasilanie" - ale nic się nie dzieje, a po włączeniu Picassy wyświetla się czarny ekran z szarym paskiem u dołu. Dodatkowo pomiar prędkości kończy się wynikiem 0,00 bps a sprawdzając stan sieci otrzymuję komunikat: "Ustawienia sieci zostały skonfigurowane jednak nie można połączyć się z internetem. Aby skorzystać z usługi internetowej, skontaktuj się z dostawcą usług internetowych".
    Dodatkowo zaznaczam, że korzystam z połączenia WiFi za pomocą adaptera Samsung WIS12ABGNX (ale ten sam efekt jest przy połączeniu kablem). Używam routera D-link Dl - 524UP. Z internetem w komputerze nie mam problemów (średnia prędkość ok 15 Mbit/s) również nie zauważyłem problemów z działaniem WiFi w telefonie, radiu czy innych komputerach - wszystko łączy się przez WiFi. Również bez problemu odtwarzane są w telewizorze np. filmy z komputera za pomocą AllShare.
    Na chwilę obecną najważniejszym wydaje mi się połączenie z internetem - później będziemy się martwić o działanie aplikacji.
    Czy ktoś zetknął się z tego typu problemem? Jeśli gdzieś na forum był poruszany już ten temat proszę o przekierowanie.
    Z Samsunga dostałem informację, że "zalecane jest aby wyłączyć usługę Firewall na routerze oraz w ustawieniach routera/livebox'a ustawić telewizor jako 'wyjątek' w uzyskiwaniu połączenia, wpisując adres MAC telewizora w ustawieniach." Firewall mam wyłączony (tak mi się przynajmniej wydaje, ale o żadnych "wyjątkach" nic nie wiem - zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem i potrzebuję dokładnych instrukcji.
    Będę wdzięczny za wszelkie pomocne informacje.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    onkielraf
    Level 9  
    Od dłuższego czasu nie działa PLAYER TVN i trzeba czekac az laskawie to naprawią :) w nowej aktualizacji
  • #3
    morgun2
    Level 8  
    Właśnie dzisiaj się tym zająłem problemem. Mam telewizor Ue40D5500, dosyć stary model. Od jakiegoś czasu miałem problem z youtube (został on odinstalowany ze smart tv samoczynnie, po kilku miesiącach pojawił się ponownie w zmodyfikowanej formie). Otóż youtube na smart tv mi się zawieszał notorycznie. Przy wyszukiwaniu, przy oglądaniu itd. Ostatnim czasem również tvn player przestał działać prawidłowo ("brak połączenia z siecią" itd). Jedyne co przyszło mi do głowy to albo mam problem z routerem (ale internet na komputerze działał idealnie), albo jest problem z TV. Poszukałem aktualizacji na stronie samsung.com.pl . Po wyszukaniu modelu należy ściągnąć i zainstalować na usb pozycję najnowszą z zakładki "oprogramowanie układowe". Po podłączeniu do tv i instalacji manualnej "aktualizacja oprogramowania z usb" problem zniknął.
    Co do firewalla to z reguły na routerach jest on wyłączony. Można to zmodyfikować po wpisaniu strony i zalogowaniu się na router z komputera (tp link na odwrocie ma podany standardowy numer strony).