Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczny klucz udarowy do mechaniki pojazdowej

06 Wrz 2012 21:59 61407 43
  • Poziom 9  
    Szukam klucza udarowego elektrycznego do pracy przy aucie w garażu. Wybieram pomiędzy Makitą TW0350 (400W/350NM) a Hitachi WR16SA (480W/360NM). Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi kluczami? Dadzą rade odkręcić np.piastę lub śruby od sanek, wahaczy, jarzma zacisków?
    Czy może lepiej dołożyć trochę i kupić Makitę BTW450RFE (440NM) na akumulator?
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Do garażu, to kup sobie fajny komplet kluczy nasadowych 1/2" i równie fajną grzechotkę do nich. A jak jeszcze kasiorki zostanie, to zainwestuj jeszcze w równie fajny komplecik 3/8".
  • Poziom 20  
    Wydaje mi sie, ze autor pytał o klucz udarowy elektryczny a nie ręczny konwencjonalny komplet. Z własnego doświadczenia moge powiedzieć ze Makita 350NM nie sprawdziła sie w nazym warsztacie, wiele śrub sie jej opierało, klucz pneumatyczny o wiele sprawnej sobie radził.
  • Poziom 9  
    Kupiłem niedawno fajny zestaw Proxxona 23286 z nasadkami długimi 23292 :) Potrzebuję klucza udarowego bo czasami bardzo by się przydał.
    Jeszcze znalazłem Milwaukee HD18 HIW (610nm) ale podejrzana rozbieżność cen i wątpliwy moment.
    @karolas123 czyli 350NM to będzie za mało? Może tamta Makita akumulatorowa dałaby radę, nie chłostałbym jej mocno, najwyżej parę minut raz na dłuższy czas.
  • Moderator Samochody
    Sprzęt akumulatorowy nadaje się do serwisu w terenie, gdzie trzeba zrobić coś szybko i wygodnie, a zakup wrzucony w koszty firmy szybko się zamortyzuje. 350Nm to bardzo mało, sam mam klucz pneumatyczny z momentem ponad 900Nm i dobrze dokręconej szpilki koła w samochodzie osobowym czasem nie ruszy. Tak że reasumując, do garażu, w dodatku dla własnych potrzeb to zbędny i nieuzasadniony wydatek.
  • Poziom 9  
    A jak ktoś uparcie potrzebowałby klucza udarowego do 'garażowego' użytku to co byś polecił? Kompresor i pneumat odpada niestety :(
    Milwaukee to dobra firma? Poszperałem dokładniej to ta niższa cena to za goły klucz bez akumulatorów, walizki i ładowarki. Ciekawe czy te 600nm jest realne.
    Pozdrawiam
    Jest jeszcze sieciowa Milwaukee IPWE 400 RQ z momentem 400nm
  • Moderator Samochody
    Snara napisał:
    A jak ktoś uparcie potrzebowałby klucza udarowego do 'garażowego' użytku to co byś polecił?

    Najtańszy i z jak najdłuższą gwarancją. Zasilany z sieci -akumulatorowy odpada. Baterie drogie i nietrwałe i przeważnie rozładowane w nieodpowiednim momencie.
  • Poziom 9  
    Aha czyli akumulatorowe odpadają.
    Zostaje Makita TW0350 z roczną gwarancją, Hitachi WR16SA również z roczną gwarancją i najdroższe i najmocniejsze z tej trójki Milwaukee IPWE 400 RQ z 3 letnią gwarancją :)
  • Poziom 43  
    robokop napisał:
    350Nm to bardzo mało, sam mam klucz pneumatyczny z momentem ponad 900Nm i dobrze dokręconej szpilki koła w samochodzie osobowym czasem nie ruszy.

    Jak ma tylko na chińskiej naklejce 900Nm to faktycznie nie ruszy, A firmowe 350 Nm to całkiem sporo. Kiedyś u klienta naprawiałem silnik a jego pracownicy wymieniali nakładki na gąsienice w koparce, używając do tego udarowego klucza elektrycznego z wyświetlaczem LCD. Nawet całkiem dobrze im to szło niestety nie wiem, co to był za klucz
  • Moderator Samochody
    kkknc napisał:

    Jak ma tylko na chińskiej naklejce 900Nm to faktycznie nie ruszy,
    Mam podobny do tego, Link
    Cytat:
    firmowe 350 Nm to całkiem sporo.
    To tyle co nic - zbyt mało nawet do odkręcenia koła.
    Czasem metrową przedłużką trzeba szarpnąć zanim szpilka puści, o odkręcaniu nakrętki przegubu nie wspomnę.
  • Poziom 20  
    Szpilki w kole rownież dokręca sie odpowiednim momentem, jeśli zrobi sie to jak nalezy, zaden klucz udarowy nie jest potrzebny. A tak szczerze to nie spotkałem jeszcze klucza pneumatycznego czy elektrycznego w rozsadnej cenie który odkrecałby sruby 16mm zapieczone bez problemu.
  • Poziom 14  
    Wtrącę swoje trzy zdania. Żaden klucz pneumatyczny(na powietrze) który testowałem nie odkręcił bardzo mocno zapieczonej śruby. Elektryczne czasami dawały sobie radę. Najlepszy jaki spotkałem to klucz udarowy GDS 30 Bosch'a. Max moment obrotowy to jak pamiętam ok 1000nM. Dobre używane można kupić za 900zł. Wszystkie inne są do szybkiego montażu i demontażu, czyli lekko poluzować długą lochą i dalej już odkręcać i dokręcać kluczem. Akumulatorowe.. Hmm.. Dla serwisów mobilnych bo nie wierzę w ich moc napisaną.
  • Poziom 9  
    Ja też pracuje w warsztacie samochodowym, mamy wulkanizację też ale nigdy nie bawiłem się elektrycznym kluczem :)
    Reasumując co sądzicie o tym Milwaukee IPWE 400 RQ ??
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Milwaukee jako firma jest jedną z najlepszych na świecie. Wiertarki z lat 50tych chodzą do dzisiaj. Nie znam nikogo kto pracowałby tym kluczem ale sądząc po jakości firmy to chyba duży plus dla jakości.
  • Poziom 9  
    Aha. A coś na temat DeWalt DW292 ? Kosztuje prawie połowę tego co Milwaukee i ma większy moment obrotowy. Tylko ma roczną gwarancję i zakładam że mniejszą trwałość :(
  • Poziom 10  
    robokop napisał:

    Cytat:
    firmowe 350 Nm to całkiem sporo.
    To tyle co nic - zbyt mało nawet do odkręcenia koła.
    Czasem metrową przedłużką trzeba szarpnąć zanim szpilka puści, o odkręcaniu nakrętki przegubu nie wspomnę.


    350Nm za mało na odkręcenie koła..?? Chłopie czym ty dokręcasz te koła...?? :) Ogólnie 120Nm w osobówkach to pośredni wynik, gdzie np. Alfa to 90Nm, potężna BMW X5 to 140Nm. Nie ma to jak gwałcić śruby na maksa kluczek udarowym przy dokręcaniu a później używać metrowych przedłużek aby ruszyć śrubę...
  • Poziom 2  
    My w serwisie używamy milwauke i do dzisiaj nie wierzymy ze klucz na bateryjke jest taki mocny. Pneumatów już nie uzywamy, tylko tego klucza. Baterie ładują sie w niecałą godzine-jedna sie nie zdąży rozładować w godzine przy sredniej używalności.
    Zadna półoś jeszcze go nie pokonała.
    Daliśmy 2tys za niego ład i 2 baterie
  • Poziom 27  
    Również polecam milwaukee IPWE 400 nasadka 1/2 cala i 400Nm lub IPWE 520 nasadka 1 cal i 520Nm.
    Praktycznie bez awaryjny sprzęt.
    Dobre też są wersje aku V28IW 1/2 cala 420Nm ale do warsztatu mobilnego chyba ze komuś nie szkoda kasy.
  • Poziom 15  
    Cześć. Z akumulatorówek polecam klucz udarowy Bosch GDS 18 V-Li (180Nm), przy obsłudze osobówek będzie dawał radę. Ew jak chcesz coś z sieciowych to model Bosch GDS 18E (250Nm) też jest bardzo udany. Przy obsłudze ciężkiego sprzętu budowlanego typu koparki używają często kluczy spalinowych, które kręcą po 2000Nm.
  • Poziom 10  
    Cześć. Przyłączę się do dyskusji , ponieważ też szukam klucza udarowego elektrycznego. Znacie może firmę DWT ? Chodzi mi konkretnie o KLUCZ UDAROWY DWT SS09-24. Czy korzystał ktoś może z niego. Jakieś opinie na jego temat. (900 W, 2100 min-1 , 2700 uderzeń/min , 320 Nm , 1/2" kwadratowy ) pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Jeśli ten sprzęt będzie w rękach prywatnych ( nie dla firm) to jest godny polecenia. Istnieje strona z rysunkami wszystkie części są dostępne w przyzwoitych cenach serwis działa sprawnie. Dobra relacja ceny do jakości. kosztuje coś koło 500złotych jak pamiętam DeWALT w granicach 1400zł. Jeśli będziesz posługiwał się umiejętnie tym sprzętem tzn nie przeciążał go zbytnio to doskonały wybór.
  • Poziom 10  
    "Nie dla firm".. tzn. Ja chcę kupić jakiś właśnie niedrogi klucz do swojego jednoosobowego warsztatu. Dopiero zaczynam i mam ograniczony budżet, dlatego pytam czy jest coś wart ponieważ cena nie jest właśnie taka wysoka. Myślałem też o FALON TECH 650Nm z elektroniczną regulacją ale nie mogę znaleźć informacji o jakimś ewentualnym serwisie.
  • Poziom 23  
    "Nie dla firm" tzn jeśli kupisz go do zakładu gdzie przekażesz go następnie ludziom którzy codziennie będą nim robić to nie wytrzyma. jeśli zamierzasz sam pracować to w zupełności wystarczy.
  • Poziom 10  
    OK :-) Dzięki Jacek za pomoc. Kupie i przetestuje. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Sory, że sie podłącze do tematu ale kolego roberrttos jak tam się sprawuje klucz Falon 650NM. Daje radę z piastą koła w osobówce ,bo mam chęć sobie taki kupić ale nie wiem czy wart swojej ceny...
  • Poziom 10  
    Nie wiem jak się sprawuje Falon (chociaż niektórzy chwalą) ja natomiast kupiłem DWT - nie jest zły. Jeżeli chodzi o piasty też daje rade.Na razie wymiękł przy nakrętce w tylnym kole,żeby zdjąć bęben w megance , była tak dokręcona ,że nie dał rady. Ogólnie nie jest zły.
  • Poziom 13  
    roberrttos czy klucz DWT przerywa pracę jeżeli nie odkręci śruby, czy udar działa do momentu trzymania wyłącznika (te z regulatorem jak f-650nm po kilku uderzeniach przerywają pracę silnika- rozłącza ich jakieś zabezpieczenie co nie sprawdza się w rozbijaniu zapieczonych gwintów) :!:
  • Poziom 10  
    Nie. Kręci cały czas. Natomiast znajomy ma jeden z kluczy udarowych dostępnych w serwisie aukcyjnym , jest to LEX i on wyłącza po kilku sekundach i trzeba puścić włącznik i przycisnąć jeszcze raz.
  • Poziom 13  
    Dzięki roberrttos kupiony DWT - pięknie śmiga :D testowałem go zaraz po przyjeździe nawet śruby na piastach w golfieV po odkręcał ( oczywiście postukał z 15 sek...) 350zł za tą cene do moich potrzeb wzupełnności wystarczy :flasingsmile:
    :shii: PS: miałem tego falona 650nM do tesowania nie umywa się do DWT 320nM ,mino że siła 650nM czasami nie odkręcał szpilki w kole nie wspomnę o piaście nawet nie drgneła :cry: gdzie w DWT ledwie nacisnołem na włącznik szpika odkręcona i z piastami też daje radę :D
    Oczywiście że to nie makita hitaci itp... ale dla domorosłych mechaników wzupełności wystarczy :D
    mam nadzieję że trochę mi posłuży :lol: