Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zrobić własny piec CO?

keg01 06 Sep 2012 22:22 25986 22
Optex
    keg01
    Level 10  
    Witam!

Jestem młodym spawaczem. Zajmuje się tym fachem od dwóch lat. Chciał bym zbudować sam piec do mojego powstającego domu (powierzchnia 140m-kwadrat). nigdy tego nie robiłem ale chciał bym zrobić na razie prototyp. od czego zacząć? Proszę o "proste" tłumaczenie ponieważ jestem początkujący w tym temacie. Mam duże chęci a to chyba już coś.

-jakie blachy wybrać?
    -jakie elektrody?
    -jak zacząć?
    -stworzyć schemat?
  • Optex
    trance123
    Level 21  
    Zanim to wszystko to chyba musisz się zastanowić czym będziesz palił, to da jakieś pojęcie o wymiarach. Musisz wiedzieć jakimi rurami chcesz wprowadzać i wyprowadzać wodę, czy chcesz mieć ruszt zwykły czy też ma w nim krążyć woda. Nigdy się nie zastanawiałem nad wykonaniem samemu pieca myślę, że ciężko będzie zabezpieczyć go przed korozją szczególnie przy spawach jaki masz na to pomysł? Trzeba też podpatrzeć rozwiązania z gotowych pieców np aby spaliny oddały jak najwięcej ciepła.
    zimny8
    Level 33  
    Skalkuluj najpierw wszystkie koszty, może się okazać że dziś się to zwyczajnie nie opłaca.
    -blachy kotłowe 6mm.
    -elektrody to niej
    -oderżnij z dobrego gotowego sprawdzonego w miarę prostego seryjnego rozwiązania, jak nie masz doświadczenia konstrukcyjnego to i tak będzie trudne zadanie.
    Jesteś młodym spawaczem a jakość spawów to tutaj sedno, nie wystarczy że podczas próby szczelne, to ma działać lata.
    keg01
    Level 10