Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio SKR 125ccm - Silnik nie odpala - nowa świeca, iskra i kompresja jest!

07 Wrz 2012 17:20 5223 5
  • Poziom 17  
    Witam.
    Mam poważny problem z odpaleniem silnika Piaggio 125ccm AC pochodzącego ze skutera Piaggio SKR.
    Skuter kupiłem w okazyjnej cenie, lecz z tego co powiedział poprzedni właściciel i pewna osoba która ją zna, że skuter odpalał do ostatniego momentu.
    SKuter stał 3 lata w zawilgoconej komórce i przez ten czas nie był ani razu odpalany, po nasmarowaniu bendixa, i kopki jakoś to ruszyło, przed odpalaniem przeczyściłem dokładnie gaźnik i membrany (gaźnik brudny okropnie, natomiast membranki do przeżycia).
    Skuter odpalił po 3 latach od pierwszego strzału ( z otwartą przepustnica ) Po jej szerszym otwarciu skuter gaśnie, można powiedziec że skuter pracuje tylko i wyłącznie w jednym polożeniu przepustnicy, w dodatku trwa trwa to max 5 sekund i po chwili samoczynnie gaśnie, nie jest w stanie się wkręcić nawet na obroty.
    Zmieniłem gaźnik na drugi taki sam (21 Mikuni) niestety nic to nie pomogło dalej jest to samo.
    Co do kompresji nie ma zastrzeżeń jest taka jak być powinna.
    Dzisiaj próbowałem odpalic go nawet z popychu ( gwóźdź w sprzęgle ) niestety tym sposobem nie łapie nawet na sekunde.


    Jedynym problemem jaki występował przy pierwszych próbach odpalenia był brak iskry, skonczylo się to pozyczonym modułem, w tej chwili iskra jest idealna, świeca nowa.

    Mam nowy gaźnik Dellorto 12, czy nie będzie on za mały do tego silnika? Pytam bo mam pewność że gaźnik ten jest działający i ewentualnie mógłbym pozyczyć od kogoś kruciec pod ten wymiar.

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 42  
    Czy robiłeś jakieś obserwacje poza zmianami gaźników, świec i modułów?
    Nic nie piszesz o tym jak wygląda "świeża" świeca po nieudanej próbie odpalenia?
    Czy zapłon następuje w tym momencie gdy powinien?
    Co to znaczy iskra idealna?
    Czy to silnik 2T?
    Swoją drogą ciekaw jestem jak wyglądają łożyskowania toczne silnika po 3 latach postoju w wilgotnym pomieszczeniu???
    A to że silnik palił przed sprzedażą jest najzupełniej normalne.... jak i to że po sprzedaży palić przestaje. Widać silniki nie lubią nowych właścicieli: D
  • Poziom 17  
    Silnik 2T chłodzony powietrzem.
    Świeca jest czarna a więc skuter zostaje zalewany, natomiast obniżenie iglicy w tym przypadku nic nie daje. Powiem szczerze że nie sprawdzałem czy kąty zapłonu się zgadzają gdyż nie podejrzewałem że mogło by się to rozjechać. Dlaczego akurat iskra miała by być w innym miejscu? Zapłon to zwykły cewko-moduł o stałym kącie.
  • Poziom 42  
    Nie odpowiedziałeś na pytanie o iskrę!
    Czarna i sucha ? Czy czarna i mokra ? Nie ruszaj iglicy!
    Chodzi o to aby określić czy przyczyną jest problem z paliwem (gaźnik i nie tylko) czy z zapłonem (słaba lub w złym momencie iskra).
    Cewkomoduł nie ma nic do punktu zapłonu! Od tego jest jakiś czujnik położenia kątowego wału korbowego. Np. impulsator i znacznik na kole magnesowym. Więc możliwość mocnego przestawienia jest. Np. ścięcie wpustu ("klina") ustalającego położenia koła magnesowego.
  • Poziom 27  
    Miałem wszystkie objawy dokładnie takie same jak Ty opisałeś, w moim skuterze 50ccm 2T.
    Przejrzałem cały układ paliwowy i zapłonowy, wszystko było ok a skuter dalej nie chciał jeździć. W końcu okazało się, że zapchany był tłumik.
    Więc możesz go odkręcić i zobaczyć, czy bez niego będzie pracował.
  • Poziom 39  
    W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggio-125...znaki-kontrolne-zapłonu-piaggio-125-2t-ac.jpg