Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 1,4 ABD - Wysokie obroty po uruchomieniu silnika 2000 obr/min

tomasb1983 07 Wrz 2012 19:46 5091 15
  • #1 07 Wrz 2012 19:46
    tomasb1983
    Poziom 10  

    Witam, mam taki problem, zawsze jak uruchamiam silnik obroty wskakują mi na 2000 i sie utrzymuja ponad minute i potem wskakuja na normalne 850-900obr...czym to może byc spowodowane? Co trzeba sprawdzic?

  • #2 07 Wrz 2012 20:19
    ciastek1985
    Poziom 10  

    Witam, sprawdź tzw. silniczek krokowy oraz czy do układu dolotowego nie dostaje się lewe powietrze.

  • #3 07 Wrz 2012 20:26
    tomasb1983
    Poziom 10  

    A jak to można sprawdzic czy nie łapie lewego powietrza?

  • #4 07 Wrz 2012 20:30
    sebastian607
    Poziom 16  

    Wzrokiem słuchem i dotykiem.

  • #5 07 Wrz 2012 20:35
    ciastek1985
    Poziom 10  

    tomasb1983 napisał:
    A jak to można sprawdzic czy nie łapie lewego powietrza?


    Odłączasz rurę dolotową bezpośrednio od filtra powietrza, szczelnie zatykasz reką rurę dolotową, gdy układ jest szczelny, silnik zgaśnie, jeżeli układ jest nieszczelny silnika będzie nadal pracował.

  • #6 07 Wrz 2012 20:39
    1078231
    Usunięty  
  • #7 07 Wrz 2012 20:45
    ciastek1985
    Poziom 10  

    Motronic napisał:
    ciastek1985 napisał:
    Witam, sprawdź tzw. silniczek krokowy

    Za takie porady powinni banować, i dyletantyzm radzącego nie powinien być żadnym czynnikiem łagodzącym.


    Uzasadnij swoją wypowiedź.

    Dodano po 1 [minuty]:

    [quote="ciastek1985"]
    Motronic napisał:
    ciastek1985 napisał:
    Witam, sprawdź tzw. silniczek krokowy

    Za takie porady powinni banować, i dyletantyzm radzącego nie powinien być żadnym czynnikiem łagodzącym.


    Masz rację. Mogłem napisać szczegóły sprawdzenia silniczka krokowego.

  • #8 07 Wrz 2012 20:48
    tomasb1983
    Poziom 10  

    Tzn za jaka wypowiedz? wzrokiem słuchem i dotykiem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A ten silniczek krokowy mozna sprawdzic bez wyciagania mono wtrysku?

  • #9 07 Wrz 2012 20:50
    1078231
    Usunięty  
  • #10 07 Wrz 2012 21:03
    ciastek1985
    Poziom 10  

    Motronic napisał:
    W żadnym golfie nie było silnika krokowego, to raz. Bo chyba, że w desce, jako napęd wskazówki szybkościomierza bądź obrotomierza.
    Dwa-jak ma za wysokie obroty to nim zaczniesz coś gadać układzie regulacji biegu jałowego powinieneś zasugerować to, jaką pozycję przyjęła przepustnica.
    Trzecie-zbytnio podwyższony bieg jałowy w tym silniku spowodowany nieszczelnością dolotu charakteryzuje się tym, że silnik zwiększa i zmniejsza obroty. Po prostu działa funkcja odcinania wtryskiwacza ( hamowanie silnikiem)



    Silniczek krokowy to popularna nazwa układu sterowania biegiem jałowym, firmy produkujące pojazdy różnie nazywają te układy. W tym silniku często pomagało czyszczenie przepustnicy oraz adaptacja specjalnym urządzeniem diagnostycznym, a w skrócie mówiąc wystarczy vag com 311 i kabel z allegro za 30zł. W tejże przepustnicy jednocześnie znajduje się potencjometr położenia jak i "silniczek krokowy"

    Moderowany przez ociz:

    Na początek https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html.. Kolejna bzdura to czyszczenie przepustnicy w jednopunkcie. Adaptacji tam się nie robi. Dolotu ręką nie zatkasz. Coś pominąłem?
    Za ten stek bzdur dostaje kolega ostrzeżenie.

    Regulamin

    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #11 07 Wrz 2012 21:08
    tomasb1983
    Poziom 10  

    czyli to jest wina układu mono wtrysku?

  • #12 07 Wrz 2012 21:10
    enauto
    Poziom 29  

    ciastek1985 napisał:
    Silniczek krokowy to popularna nazwa układu sterowania biegiem jałowym, firmy produkujące pojazdy różnie nazywają te układy. W tym silniku często pomagało czyszczenie przepustnicy oraz adaptacja specjalnym urządzeniem diagnostycznym, a w skrócie mówiąc wystarczy vag com 311 i kabel z allegro za 30zł. W tejże przepustnicy jednocześnie znajduje się potencjometr położenia jak i "silniczek krokowy"

    poczytaj, nie jest dużo
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html

  • #13 07 Wrz 2012 21:11
    1078231
    Usunięty  
  • #14 07 Wrz 2012 21:19
    tomasb1983
    Poziom 10  

    fakt, przepustnica wygląda na bardzo czystą...

  • #15 07 Wrz 2012 23:55
    ciastek1985
    Poziom 10  

    Motronic napisał:
    ciastek1985 napisał:
    W tym silniku często pomagało czyszczenie przepustnicy oraz adaptacja specjalnym urządzeniem diagnostycznym,

    W tym silniku (ABD) jest system wtrysku pojedynczego, wtryskiwacz co każdy cykl przy okazji zmywa przepustnicę. Zatem bądź łaskaw mi wyjaśnić z czego ją czyścić?
    Czyściłeś kiedy przepustnicę w polonezie albo np skodzie120?
    Resztę przemilczę.


    Pierwsza rzecz, dla zwykłego użytkownika, samo określenie tego elementu, który w tym przypadku nazwałem silniczkiem krokowym, bezproblemowo nakieruje go gdzie taki element się znajduje, z tego co wiem to forum jest dla zwykłych użytkowników którzy szukają pomocy od ludzi którzy w miarę sensowny sposób nakierują na usterkę. Przepustnicę jak najbardziej czyści się w tych silnikach, gdyż nagar się tam zbiera i przepustnica zamiast pracować płynnie pracuje skokowo (najwidoczniej miałeś zbyt mało doświadczenia w tym temacie). Nawet nie wiesz, że w tych samochodach także ustawia się przepustnicę urządzeniem diagnostycznym, a dokładniej jej położenie względem uchylenia (robi się to podłączając pod złącze OBD1). A wracając do elementu który nie chcesz aby nazywano "silniczkiem krokowym" to często śniedziały styki i pomagało czyszczenie ze starego smaru oraz smarowanie nowym i obroty wracały do normy. A układ dolotowy bez problemu idzie zatkać ręką, może nie próbowałeś bo bałeś się, że Cię tam wciągnie, nie wnikam, ale ja staram w prosty sposób pomóc użytkownikom z problemami, a nie tak jak Ty wymądrzaniem się bez konkretnego uzasadnienia i wiedzy w tym temacie. Tak w nawiasie, nie zależy mi na tym forum, więc nawet Admin może mi zablokować konto, jeżeli stwierdzi, że to konieczne. Pozdrawiam

  • #16 08 Wrz 2012 00:05
    1078231
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME