Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA H 13CDTI - Jazda tym samochodem

Mariusz_M1986 07 Wrz 2012 22:18 1806 6
  • #1 07 Wrz 2012 22:18
    Mariusz_M1986
    Poziom 14  

    Witam
    Posiadam od niedawna ten samochód Astra H z silnikiem 13 cdti to mój również pierwszy Diesel mam prośbę może to dziwnie zabrzmi jak jeździć tym samochodem mianowicie chodzi mi w jakim momencie zmieniać biegi od biegu 2 do 6 po ilu obrotach zmieniać biegi jak i również jak je redukować w jakim momencie proszę o poradę POZDRAWIAM.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 07 Wrz 2012 23:26
    baraka
    Poziom 17  

    Witam

    Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy.
    Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg większy obroty spadną, będą za niskie i może szarpać.
    Prawda jest taka że sam musisz wypracować swoją "kulturę " jazdy.

    0
  • Pomocny post
    #3 08 Wrz 2012 13:14
    ociz
    Moderator Samochody

    Ten silnik "jedzie" od 2300 do 2800 obrotów. Także w tego zakresu powinieneś się trzymać jeśli chcesz dynamicznie a za razem ekonomicznie przyspieszać. Pełna moc przy 3800-4000 obrotów, wyżej w ogóle nie ma sensu kręcić.

    0
  • Pomocny post
    #4 09 Wrz 2012 08:56
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Astra H to ciężka kolubryna, wsadzać tam 1.3 diesla to tragedia (w Corsie ledwie jedzie). Trzymaj go na 2500-3000 obr i będzie ok.

    0
  • #5 14 Wrz 2012 09:42
    Piasek80
    Poziom 28  

    Silnik jest żwawy ale aby to osiągnąć - trzeba go piłować a to nie sprzyja ani ekonomii spalania ani trwałości jednostki napędowej. Mówiąc krótko - ten silnik w tej budzie to niewypał. Do emeryckiej jazdy w 2 osoby - owszem. Dla 4-osobowej rodziny + bagaże - nieporozumienie. Sam zaś silnik to świetna konstrukcja.
    Poniżej 2 tyś obr ten silnik praktycnzie nei żyje. Zatem 2-2,2 tyś obr. to takie minimum gdzie coś zaczyna się dziać. I tak jak pisali poprzednicy - do 3 tyś obr. Powyżej nie ma czego szukać - chyba że spalania na poziomie 9 litrów na setke...

    0
  • #6 04 Kwi 2013 20:18
    Mariusz_M1986
    Poziom 14  

    Witam Panowie dla czego szarpie mi samochodem podczas rozpędzania się zauważyłem że dzieje mi się tak na piątym biegu a obroty mam gdzieś tak na 1250 obr/min a szarpać zaczyny przy rozpędzaniu i jak dochodzi do 1500obr

    0
  • #7 05 Kwi 2013 12:36
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Ja na Twoim miejscu to bym ruszał z od razu z szóstki, po co niszczyć skrzynię - jest tyle biegów do przełożenia po drodze.
    Nie czytasz co napisano w postach powyżej, za duża buda mały silnik i że trzeba go piłować a Ty na 6 masz 1250 obr/min... dlatego moja ironia na poczatku

    0