Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 - Szarpanie na gazie podczas jazdy

ziguś 08 Sep 2012 08:52 11502 11
  • #1
    ziguś
    Level 23  
    Witam
    Jestem posiadaczem Audi A4 B5 z 1998 roku – silnik 1,8 ADR. Mam problem z autkiem jak pracuje na gazie, na benzynie chodzi jak złoto. Z problemem borykam się już od około pół roku , a wcześniej się tak nie działo, ale do rzeczy... Nie wiem za bardzo jak to opisać – to tak jakby szedł na 3 gary albo jakby się jechało po kostce brukowej, ewentualnie jakby dostawał za dużo gazu i go dławiło, ja mu gaz a jego szarpie. Za moment wszystko wraca do normy, a po paruset metrach sytuacja się powtarza. Jeżeli ta sytuacja występuje, wciskam sprzęgło, „przegazówa” i jest na paręset metrów dobrze, ale też nie zawsze, bo taki manewr udaje się 4 na 10 razy. Ostatnio jak jechałem nad morze to zauważyłem że po przekroczeniu prędkości 120 km/h "zaczynał iść normalnie", ale więcej niż 140 nie pociągnie na gazie. Tydzień temu padła mi sonda lambda więc założyłem nową (o takim samym numerze jak poprzednia) , przy tym wyczyściłem przepustnicę, ezektor, przepływomierz, wymieniłem odmę bo stara się rozsypała, wymieniłem węże podciśnienia bo już były trochę sfatygowane, do tego filtry, oleje – ot taki sobie przegląd. Wtryskiwacze wymieniłem na nowe, też takie jak miałem Magic Jet, wymieniłem filtry fazy ciekłej i lotnej, wymieniłem też wszystkie węże gazowe od reduktora do kolektora, świece, i … pomimo tych prac problem nadal jest. Do tego jeszcze odkręciłem pod reduktorem śrubę żeby spuścić wodę, ale nic tam nie było, zresztą reduktor był wymieniony w ubiegłym roku. Instalacja gazowa to DT Gas System GT604S, Reduktor KME Red, wtryski Magic Jet z dyszą 2,4mm. Komputer gazowy ani samochodowy nie pokazują błędów. Próbowałem regulować ciśnienie reduktora to przy minimum jest 1,3 bara, a przy maksimum 2,5 bara. Wyczytałem że może to być problem z cewkami WN – wymieniłem i dalej to samo, świece NGK zmieniłem na jednoelektrodowe Denso – dalej to samo. Skręciłem śrubkę do regulacji ciśnienia na reduktorze na minimum i na wolnych obrotach pokazuje że jest 1,4 bara a jak wcisnę pedał gazu to rośnie do 2,1 bara - wskazywało by to na nieszczelność wężyka podciśnienia, ale jest w porządku. Zrobiłem zapis parametrów do pliku podczas jazdy, ale nie mogę się tam niczego dopatrzeć. Plik w załączniku. Bardzo proszę o pomoc.
    Zaczynam tracić siły … :bad-words:
  • #2
    ciunajj
    Level 11  
    a spalanie gazu się zwiększyło?
  • #3
    ziguś
    Level 23  
    Z 12L na 14L/100km. Podejrzewam że to wina reduktora, tylko nie wiem na jaki podmienić. Obecny ma 2 i pół roku i przejechane 20 tys. km.
    Ja myślę że to szarpanie to jego po prostu zalewa gazem i on tego nie przepala.
  • #4
    manio123
    Level 34  
    Jeśli faktycznie masz takie pływające ciśnienie to masz dziurę w membranie reduktora , dobry reduktor trzyma ciśnienie jak drut :)
    Napraw (efekt nie do końca pewny) lub wymień na nowy , polecam AC R01 w wersji mocniejszej 250.
  • #5
    ciunajj
    Level 11  
    Wymień reduktor ;)

    nie polecam samemu wymieniać membran czy też w jaki kolwiek go reanimować.

    Poprostu kupić nowy ;)
  • #6
    ziguś
    Level 23  
    manio123 wrote:
    Jeśli faktycznie masz takie pływające ciśnienie to masz dziurę w membranie reduktora , dobry reduktor trzyma ciśnienie jak drut :)
    Napraw (efekt nie do końca pewny) lub wymień na nowy , polecam AC R01 w wersji mocniejszej 250.


    manio123 u mnie czasy wtrysku na benzynie dochodzą do 25 ms i bardzo skaczą podczas jazdy po mieście. Mam silnik 1,8 ADR ze zmiennymi fazami rozrządu - czy reduktor który mi proponujesz na pewno da radę? Dodam że jazda tym autkiem na benzynie po mieście jest super - przede wszytkim autko jest bardzo dynamiczne. Wiem że na gazie tego nie uzyskam, ale chociaż chciałbym coś zbliżonego. Ten reduktor który mam KME - red - 1 jak był nowy to miałem z nim ten problem że właśnie "nie nadążał redukować gazu".
  • #8
    ziguś
    Level 23  
    Dokładnie pisze na nim KME-RED-1 i jest cały srebrny. Widzę że różne modele silvera miały różne dekle. RED-1 był do turbo i miał srebrne dekle i jak pamiętam jak go kupiłem to przy minimum miał 0,9 bara a przy maximum regulacji miał 1,7 bara co by się zgadzało że to do turbo, tyle że dekle miał srebrne - no chyba że brakło czarnych w fabryce :D
    ... choć z wyglądu wynika że to ten http://www.drypa.pl/produkt156_REDUKTORY_LPG_...encji_-__-_Reduktor_KME_Silver_Vt_204KM_.html
  • #9
    ziguś
    Level 23  
    Jest gorsza sprawa. Pożyczyłem reduktor ( brat w ubiegłym roku niepotrzebnie wymienił ) i mimo że ciśnienie już nie skacze to dalej szarpie. Przeoczyłem fakt że w programie dt gas jest zakładka "test elementów" i jak szarpie to przy wyłączeniu laptopem podczas jazdy wtryskiwaczy 1, 3 lub 4 wogóle nie da się jechać, a wyłączając wtryskiwacz drugi nie ma żadnej reakcji - na postoju to samo wyłączenie lub wypięcie drugiego wtryskiwacza nie daje żadnej reakcji. Zamiana wtryskiwaczy z 1 na 2 nic nie zmienia więc chyba muszę się przyjrzeć sterownikowi. Pytanie na przyszłość - gdybym z tym sterownikiem nic nie zrobił - to na jaki teraz wymienić ? Pasował by taki gdzie jest dostęp do oprogramowania i w miarę bezproblemowo by się to ustawiało.
  • #10
    manio123
    Level 34  
    Sterowniki stag są najlepiej opisane, dostęp do dokumentacji , programów , forum producenta. Niestety Twój sterownik jest znany głownie z tego że jest to marność nad marnościami , do tego skomplikowany , niejasny algorytm strojenia. Nie wiem na czym polega test , w "normalnych" instalacjach polega to na wyłączaniu wybranych wtryskiwaczy gazowych i pracy w tym czasie wtrysków benzynowych. Służy to do wykrycia uszkodzonego wtrysku gazowego , czyli tego po którego wyłączeniu następuje poprawa .Nie rozumiem na czym miał polegać Twój test ?
    Inna sprawa , że przy uszkodzonym reduktorze łatwo uszkodzić wtryskiwacze, a Twoje też nie należą do tych żywotnych ...
  • #11
    ziguś
    Level 23  
    Miał polegać na tym, że jak przy szarpiącym aucie wyłączyłem wtryskiwacz gazowy nr.2 to nie było żadnej różnicy - dalej szarpało tak samo, a do tego jak wyłączyłem wtrysk 1 to autko stanęło. Jak nie szarpie i jedzie normalnie to któregokolwiek wtryskiwacza gazowego bym nie wyłączył to szarpie tak samo, natomiast wyłączenie już 2 wtryskiwaczy powoduje że auto staje - bo na 2 cylindrach nie pójdzie. Więc skoro nie czuć różnicy w szarpaniu bez względu na to czy drugi jest włączony czy też nie - to z tego wynika że jest kłopot z kluczem sterującym drugim wtryskiwaczem. Tam są te klucze
    http://www.tme.eu/pl/details/vns3nv04d-e/tranzystory-z-kanalem-n-smd/
  • #12
    ziguś
    Level 23  
    Minęło prawie 2 miesiące i problem częściowo rozwiązany. Nie odpisywałem wcześniej żeby się upewnić że to na pewno to. Rozebrałem sterownik i poprawiłem luty na kluczach sterujących wtryskiwaczami i jak na razie 2 miesiące jest spokój. Auto jeździ jak dawniej, pozostał tylko problem, że jak podczas jazdy zdejmę nogę z gazu to samochód szarpnie. Na benzynie tego nie ma. Zauważyłem że jak zjadę ciśnieniem reduktora do 1 bara to nie szarpie, ale mój ADR nie wyrabia przy tak niskim ciśnieniu i przerzuca co chwilę na Pb. Żeby nie przerzucał na Pb i autko było w miarę zwinne to muszę mieć ustawione 1,4 bara. Mam reduktor KME Silver i tak działo się od samego początku tego reduktora. Czy ma ktoś jakiś pomysł ? czy jednak pozostaje wymiana na AC R01