Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana kierunku obrotu silnika bezszczotkowego (zdjęcia)

Reich 08 Wrz 2012 15:50 4344 9
  • #1 08 Wrz 2012 15:50
    Reich
    Poziom 12  

    Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według tego schematu jednak wtedy silnik nie ruszył. Tj odłączyłem jeden przewód z kondensatora[1] i podłączyłem go go zasilania a w jego miejsce przylutowałem przewód idący do cewki[4]. Proszę w takim razie o podpowiedź co z czym zamienić by go ruszyć w drugą stronę.
    Zmiana kierunku obrotu silnika bezszczotkowego (zdjęcia)

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.

    1 9
  • #2 08 Wrz 2012 17:08
    cb13
    Poziom 17  

    Witam. Jeśli silnik nie ruszył to może zbyt mała pojemność kondensatora rozruchowego.

    1
  • #3 08 Wrz 2012 17:35
    Reich
    Poziom 12  

    Ale w drugą stronę kręci więc powinien być wystarczający (oryginalny zestaw).

    1
  • #4 08 Wrz 2012 18:11
    pawel0777
    Poziom 14  

    Zmiana obrotów jest możliwa i nie jest trudna,ale jeśli sprawia Tobie problem to może prościej będzie "obrócić" stojan w obudowie (końcówki po drugiej stronie).

    0
  • #5 08 Wrz 2012 18:19
    Reich
    Poziom 12  

    między:
    [1] a [2] jest 90 ohm
    [1] a [4] jest 90 ohm
    [1] a [3] jest 90 ohm
    a między:
    [4] a [3] jest 25 ohm
    [2] a [3] jest 25 ohm
    [4] a [2] jest 25 ohm

    Dodano po 1 [minuty]:

    pawel0777 napisał:
    Zmiana obrotów jest możliwa i nie jest trudna,ale jeśli sprawia Tobie problem to może prościej będzie "obrócić" stojan w obudowie (końcówki po drugiej stronie).

    muszę mieć po tej stronie (silnik z obu stron ma coś zamontowane)

    1
  • #6 08 Wrz 2012 18:25
    pawel0777
    Poziom 14  

    Jak już koniecznie chcesz "elektrycznie" zmienić te obroty :D
    opis w/g Twojej fotki:
    z połączenia nr 4 odłączasz grubszy drut i podpinasz pod 2 ,a ten z 2 podłączasz do 4
    ...poza tym przewód zasilający masz "trochę" skruszały

    1
  • #7 08 Wrz 2012 18:33
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Twoje pomiary rezystancji są błędne, do 2 i 3 masz dołączony termik więc jakim cudem możesz tam mieć 25 Ω?

    0
  • #8 18 Wrz 2012 00:24
    pioterAos
    Poziom 17  

    Proszę o odpowiedź autora tematu. Czy z silnika wychodzą dwa przewody, w tym jeden do 1-zasilania, a drugi do 2-kondensatora?
    Na zdjęciu jest opisane "do cewki" a chodzi o kondensator, tak? W linku jest podana metoda zamiany obrotów gdy są wyprowadzone przewody od uzwojeń: 1-robocze, 2-pomocnicze. Więc w celu zmiany obrotów trzeba zidentyfikować jedno uzwojenie i połączyć je odwrotnie jak w linku.
    "Tj odłączyłem jeden przewód z
    kondensatora[1] i podłączyłem go do zasilania, a w jego miejsce
    przylutowałem przewód idący do
    cewki[4]." Czy do zasilania? Ponadto wygląda, że tam są dwa przewody od uzwojenia, więc nie ten co trzeba.

    -1
  • #9 18 Wrz 2012 08:23
    pawel0777
    Poziom 14  

    Na zdjęciu masz tak:

    [1] pomocnicze ---> kondensator
    [2] główne+ zabez. termiczne ---> kondensator
    [3] zabez. termiczne ---> zasilanie
    [4] główne+pomocnicze ---> zasilanie

    Fabryka ustaliła kierunek obrotów w pkt [4] .Zmiana kierunku polega na odłączeniu z [4] jednego z uzwojeń.
    Wybierasz główne zamieniasz z [2],gdy wybierzesz pomocnicze z [1] .Które jest które ustalisz miernikiem.Zamieniasz tylko jedno z uzwojeń.
    Główne jest kręcone grubszym drutem,pomocnicze cieńszym.
    Nie zmienia się pkt zasilania ani podłączenia kondensatora,zamieniasz miejscami tylko to co wychodzi z uzwojenia.

    0
  • #10 19 Wrz 2012 22:10
    Reich
    Poziom 12  

    krzysiek7 napisał:
    Twoje pomiary rezystancji są błędne, do 2 i 3 masz dołączony termik więc jakim cudem możesz tam mieć 25 Ω?


    faktycznie błąd przy przepisywaniu pomiarów

    pomógł mi sp3ots opisem takim jak dał paweł. Tj od [4] odłączyłem uzwojenia i pomierzyłem wtedy rezystancje, jedna z cewek miała 25ohm a druga 65ohm. Po zamianie miejscami końcówek cewki z większą rezystancją silnik kręci się w drugą stronę. Dziękuje wszystkim za pomoc w w szczególności sp3otsowi który niestety nie wypowiadał się w temacie.

    0