Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Badanie zabezpieczenia nadprądowego - wybór programu do realizacji

opel2111 08 Sep 2012 21:04 1236 1
IGE-XAO
    opel2111
    Level 20  
    Witam.
    Studiuję elektrotechnikę, w związku z moją nieobecnością na jednym z laboratoriów z przedmiotu "Pomiary i automatyka w el-en" prowadzący wyznaczył nam do wykonania projekt, a mianowicie (pozwolę sobie zacytować treść):
    Quote:

Opracować model układu ilustrującego w sposób interaktywny badanie zabezpieczenia nadprądowego
    o charakterystyce prądowo-czasowej niezależnej i częściowo zależnej. Badaniu podlegają:
    uchyb,
    współczynnik powrotu,
    charakterystyka zabezpieczenia.

W skład modelu wchodzą następujące komponenty:
    zadajnik prądu,
    model algorytmu pomiarowego zabezpieczenia,
    blok kształtujący charakterystykę zabezpieczenia (należy wykoszystać charakterystyki IDMT),
    elementy ilustrujące sposób badania zabezpieczenia.

Sprawozdanie z realizacji projektu zawiera:
    opis działania i charakterystyka zabezpieczenia,
    schemat ideowy układu pomiarowego,
    opis sposobu realizacji badań,
    model interaktywny,
    opis modelu.

Do wykonania modelu wykorzystać należy jeden z programów:
    GeoGebra,
    Scilab,
    PSCAD.

Sprawozdania z ćwiczeń wykonywałem więc teoretycznie wiem o co chodzi, ogólny jakiś zarys jak ten projekt ma wyglądać też raczej mam, natomiast bardzo ciężko jest mi ugryźć stronę techniczną tego projektu, tj. wykonanie. Z programami podanymi przez wykładowcę nie miałem nigdy styczności, po zainstalowaniu każdego też wstępnie nie wiem jak się za nie zabrać :|
    I tu moje pytanie, jeśli ktoś pracował na w.w. programach, to powiedzcie mi który będzie do tego projektu najodpowiedniejszy i najszybszy do nauki interfejsu?