Witam.
Studiuję elektrotechnikę, w związku z moją nieobecnością na jednym z laboratoriów z przedmiotu "Pomiary i automatyka w el-en" prowadzący wyznaczył nam do wykonania projekt, a mianowicie (pozwolę sobie zacytować treść):
Sprawozdania z ćwiczeń wykonywałem więc teoretycznie wiem o co chodzi, ogólny jakiś zarys jak ten projekt ma wyglądać też raczej mam, natomiast bardzo ciężko jest mi ugryźć stronę techniczną tego projektu, tj. wykonanie. Z programami podanymi przez wykładowcę nie miałem nigdy styczności, po zainstalowaniu każdego też wstępnie nie wiem jak się za nie zabrać
I tu moje pytanie, jeśli ktoś pracował na w.w. programach, to powiedzcie mi który będzie do tego projektu najodpowiedniejszy i najszybszy do nauki interfejsu?
Studiuję elektrotechnikę, w związku z moją nieobecnością na jednym z laboratoriów z przedmiotu "Pomiary i automatyka w el-en" prowadzący wyznaczył nam do wykonania projekt, a mianowicie (pozwolę sobie zacytować treść):
Quote:
Opracować model układu ilustrującego w sposób interaktywny badanie zabezpieczenia nadprądowego
o charakterystyce prądowo-czasowej niezależnej i częściowo zależnej. Badaniu podlegają:
uchyb,
współczynnik powrotu,
charakterystyka zabezpieczenia.
W skład modelu wchodzą następujące komponenty:
zadajnik prądu,
model algorytmu pomiarowego zabezpieczenia,
blok kształtujący charakterystykę zabezpieczenia (należy wykoszystać charakterystyki IDMT),
elementy ilustrujące sposób badania zabezpieczenia.
Sprawozdanie z realizacji projektu zawiera:
opis działania i charakterystyka zabezpieczenia,
schemat ideowy układu pomiarowego,
opis sposobu realizacji badań,
model interaktywny,
opis modelu.
Do wykonania modelu wykorzystać należy jeden z programów:
GeoGebra,
Scilab,
PSCAD.