Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC Sequent 24 - Przekaźnik elektrozaworu a odcięcie pompy paliwa

waldi6691 08 Wrz 2012 23:46 3333 8
  • #1 08 Wrz 2012 23:46
    waldi6691
    Poziom 7  

    Witam,

    zamontowałem układ odcinający pompę paliwa. Niestety okazuje się, że przekaźnik włącza elektrozawór w momencie uruchomienia silnika - krótko mówiąc elektrozawór otwarty jest cały czas - od chwili uruchomienia silnika - niezależnie od jazdy na LPG czy na benzynie. Skutek jest oczywisty.
    Poprawność podłączenia przekaźnika sprawdziłem zgodnie z tą poradą:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1887918&highlight=&sid=

    Pytania pojawiają się wobec tego takie:
    - czy ktoś spotkał się z takim podłączeniem i jak ew. podłączyć "po ludzku".
    - czy moment włączania przekaźnika/elektrozaworu można ustawić programowo?
    - jeśli nie do elektrozaworu czy i gdzie najprościej można się podpiąć?

    Dla formalności - Cordoba 1,6 AEE

    Pozdrawiam
    W.

    0 8
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 09 Wrz 2012 12:20
    gregor0819
    Poziom 18  

    Nie ma potrzeby montażu odciecia pompy i jest to klopotliwe przy braku gazu np podczas wyprzedzania(duza zwloka do zadzialania)

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 10 Wrz 2012 09:54
    waldi6691
    Poziom 7  

    gregor0819 napisał:
    Nie ma potrzeby montażu odciecia pompy


    Jeśli chodzi o to, to podobnie jak z samą instalacją gazową - tylu przeciwników ilu zwolenników.
    Natomiast jeśli chodzi zwłokę zadziałania. Może dla części osób wyda się to śmieszne ale w układ mam wpięty włącznik który obligatoryjnie mam zamiar włączać (ręczne włączenie pompy) kiedy będzie się świecić ostatnia dioda wskaźnika poziomu gazu. Dzięki temu pozbywam się wymienionej wyżej wady a po drugie pompa i tak będzie pracować ułamek tego ile by pracowała bez odcięcia.

    A wracając do pytania będę wdzięczny za jakikolwiek pomysł.

    0
  • #4 10 Wrz 2012 12:38
    MAX52
    Poziom 20  

    SQ24 jest sterowany masą nie napięciem dlatego +12 jest zawsze obecne na elektrozaworach nie ma tylko masy.

    0
  • #5 10 Wrz 2012 21:44
    waldi6691
    Poziom 7  

    MAX52 napisał:
    SQ24 jest sterowany masą nie napięciem dlatego +12 jest zawsze obecne na elektrozaworach nie ma tylko masy.


    I tu jest cały mój problem. W mojej instalacji masa jest na elektrozaworze jest na stałe. Czyli:
    1. silnik wyłączony - opór między "-" aku a "-" elektrozaworu jest dokładnie zero.
    2. silnik uruchomiony (dla jasności od momentu uruchomienia silnika) - na zaciskach elektrozaworu 12 V i tak do zgaszenia silnika niezależnie czy silnik leci z LPG czy z benzyny.
    Stąd moje pytanie czy +12 pojawia się w innym punkcie w momencie przejścia na gaz i z którego można wysterować przekaźnik albo jeśli jest to typowe obejście/uproszczenie (lub po prostu ktoś się z tym spotkał) gazowników jak to odkręcić.

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 11 Wrz 2012 08:32
    MAX52
    Poziom 20  

    To SQ24 czy SQ24MY07 naklejka na komputerze gazu.

    0
  • #7 11 Wrz 2012 18:20
    waldi6691
    Poziom 7  

    Na nalepce: Sequent 24.

    0
  • Pomocny post
    #8 12 Wrz 2012 09:36
    MAX52
    Poziom 20  

    Wiązka przewodów do odcięcia wtryskiwaczy PB 4pomarańczowe 4 fioletowe 1 biało-brązowy 1 biało-zielony biało-brązowy +12V jazda na PB,0 V jazda na gazie tym sygnałem można sterować przekażnikiem odcięcia pompy paliwa.Biało-brązowy oraz biało-zielony odcinają +wtryskiwaczy PB.Wiązkę znajdziesz przy listwie wtryskiwaczy PB.

    0
  • #9 13 Wrz 2012 07:32
    waldi6691
    Poziom 7  

    O to chodziło, dzięki. Reszta już na mojej głowie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów