Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak samemu zrobić Batak Pro

09 Wrz 2012 15:09 2505 1
  • Poziom 10  
    Niedawno na internecie znalazłem urządzenie służące do ćwiczenia refleksu o nazwie Batak Pro . ( link do oficjalnej strony http://www.batak.com/ )
    W skrócie urządzenie to działa tak ,że jest na nim kilkanaście lampek. Gdy któraś się zapali trzeba na nią nacisnąć . Wtedy ta lampka gaśnie a zapala się następna.
    Nie znalazłem na Internecie żadnej możliwości kupienia tego wynalazku ,a gdyby była pewnie byłby drogi.
    Wpadłem na pomysł aby spróbować zrobić coś podobnego samemu. Problem w tym ,że w elektronice jestem zielony a na programowaniu w ogóle się nie znam.
    Zaprojektowałem prosty układ na nieprogramowalnych układach.

1. licznik 3 bitowy
    2. rejestr z równoległymi wejściami i wyjściami
    3. dekoder 3 bitowy
    4. wejście „zapisz”
    5. generator impulsów
    6. przycisk losujący pierwszą diodę

W moim rozumowaniu układ działa tak:
    Na początku tranzystor T2 przewodzi a T1 jest odcięty. Generator generuje impulsy które są zliczane przez licznik. Gdy wciśniemy przycisk oznaczony numerem 6 tranzystor T1 przewodzi a T2 jest odcięty. Do generatora nie dopływa prąd a licznik zatrzymuje się na ostatniej naliczonej wartości. W tym samym czasie na wejściu „zapisz” rejestru pojawia się napięcie i liczba z licznika zostaje zapisana. Następnie dekoder dostarcza napięcie jednej z 8 diod oraz jednemu z 8 tranzystorów który odblokowuje jeden przełącznik . Gdy puścimy przycisk licznik dalej zlicza impulsy . Teraz należy wciskać odblokowane guziki.
    Proszę o wytknięcie błędów w moim układzie , pomoc w dodaniu rezystorów kondensatorów i innych elementów oraz podać własne pomysły jak taki Batak zrobić.

Jak samemu zrobić Batak ProJak samemu zrobić Batak Pro
  • Poziom 32