Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GeFanuc 90 micro komunikacja przez RS232

10 Wrz 2012 11:55 2577 9
  • Poziom 14  
    Witam, jestem początkujący w PLC więc proszę o wyrozumiałość. Dostałem zadanie do zrobienia, mianowicie stworzyć układ za pomocą sterownika Ge Fanuc 90 Micro, który poprzez port rs232 odczytywał by dane z czytnika kodów kreskowych Banner iVu BCR. Czytnik ma zaimplementowany protokół RS232, natomiast nie wiem w ogóle jak podejść do sprawy komunikacji pomiędzy tymi dwoma urządzeniami. Czy może ktoś co nieco podpowiedzieć na ten temat??
    Ewentualnie może znane Wam są jakieś źródła na temat komunikacji szeregowej w w/w sterownikach?? Temat palący, bo szef wymyślił sobie maszynę a ja jeszcze na tak wysokim poziomie programowania nie jestem...
  • Specjalista Automatyk
    Protokół używany przez czytnik jest w jego dokumentacji.
    W sterowniku konfigurujesz port jako "Serial I/O", po czym implementujesz protokół używając bloczków COMMREQ dokumentacja. Zanim zaczniesz, sprawdź, czy Twój sterownik można skonfigurować dla Serial I/O: w podlinkowanej dokumentacji z 2010 r. jest napisane, że 90 Micro nie obsługują Serial I/O. Może coś się zmieniło w nowszym firmware.
  • Poziom 13  
    Napisz proszę jaki konkretnie to jest model 90 Micro.
    Zgodnie z dokumentacją GFK-1065F (Series 90 Micro PLC User's Manual) jeżeli jest to jednostka 23- lub 28- punktowa można uruchomić tryb "Custom" na drugim porcie szeregowym (strona 5-13, link: http://support.ge-ip.com/support/resources/si...aging/DOCUMENT/0/DO881/en_US/1.0/gfk1065f.pdf ). Wtedy korzystając z bloczków COMM_REQ można uruchomić komunikację w trybie Serial I/O.
    Jakim narzędziem programujesz sterownik?
  • Poziom 14