Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo MK2 - Za wysoki pobór prądu na postoju

adam.lysy 10 Sep 2012 12:38 6621 10
Optex
  • #1
    adam.lysy
    Level 14  
    Witam
    Bardzo często rozładowywał się akumulator, zmierzyłem pobór prądu i wyszło 260mA. Korzystając z opisów zamieszczonych na forum odcinałem poszczególne obwody poprzez wyciąganie bezpieczników. Na jednym z bezpieczników nie było styku, po poprawieniu pobór prądu spadł do 150mA. z tego co wyczytałem w tym modelu 1,8 benzyna pobór prądu nie powinien przekraczać 50mA. Proszę o sugestie związane z dalszą diagnostyką i naprawą.
  • Optex
  • #2
    leonek4
    Level 29  
    Więc na którym bezpieczniku wykazało ci duży pobór prądy. Podaj nr. Może masz podłączone jakieś dodatkowe alarmy, centralki.
  • #3
    adam.lysy
    Level 14  
    To był bezpiecznik świateł.
  • Optex
  • #4
    leonek4
    Level 29  
    Po wyjęciu bezpiecznika od świateł ile wynosił pobór prądu?
  • #5
    adam.lysy
    Level 14  
    Wyciągnąłem wszystkie bezpieczniki i miernik nadal wskazuje pobór rzędu 140-160mA
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to teraz odłączasz to, co nie jest zabezpieczone bezpiecznikami. Alternator, rozrusznik, eliminujesz po kolei.
  • #7
    adam.lysy
    Level 14  
    Ponownie sprawdziłem skrzynki bezpiecznikowe pod maską i w kabinie.Każdy bezpiecznik z osobna, tam gdzie trzeba było poczyściłem styki (na bezpiecznikach). Pobór spadł do 120mA. Zabrałem się więc za wyciąganie przekaźników i tu niespodzianka! po wyciągnięciu przekaźnika R12 zaznaczonego w dokumencie pobór spadł do 25-30mA! No myślę super mam go, ale... Jest to przekaźnik (z tego co wyczytałem) od oświetlenia wnętrza. Przejrzałem wszystko co powinno świecić w kabinie, łącznie ze schowkiem i nic. Nasuwa się mi pytanie dlaczego prąd pobierany nie spadł w momencie w którym powyciągałem bezpieczniki? Czy sugeruje to uszkodzenie przekaźnika?
    I niespodzianka na koniec dnia, chyba rozleciał mi się alternator. światła zaczęły przygasać, ledwo do domu wróciłem to zmierzyłem napięcie na aku (przy pracującym jeszcze silniku) wyszło nie całe 11V. Nie chcę zakładać nowego postu w sprawie alternatora, więc pytanie jak jeszcze mogę go sprawdzić? ostatnio popiskiwał mi pasek i żarzyła się kontrolka ładowania. teraz pasek nie piszczy a kontrolka gaśnie po odpaleniu silnika. Ford Mondeo MK2 - Za wysoki pobór prądu na postoju
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzisz, sprawa zaczyna się wyjaśniać. Sprawdzaj alternator.
    adam.lysy wrote:
    ostatnio popiskiwał mi pasek i żarzyła się kontrolka ładowania.
    Powinieneś dostać burę, że nie opisałeś tego wcześniej.
  • #9
    adam.lysy
    Level 14  
    Sądziłem że to normalne tzn: Pasek popiskiwał bo wyładowany aku potrzebował więcej prądu z alternatora, a żarząca się kontrolka - myślałem że to deszcz i kałuże. Tak czy inaczej parę dni temu gdy zaczęła mi się żarzyć kontrolka sprawdziłem ładowanie i było 14,2 lub 14,35V dokładnie nie pamiętam. Problem ze wysokim poborem prądu mam od samego początku posiadania tego auta (4 lata). na początku myślałem że poprzedni właściciel wcisnął mi byle jaki aku, więc jeździłem i ładowałem tak co 3-4tygodnie. Później kupiłem nowy aku, ale sytuacja się powtórzyła. O problemie poinformował mnie mechanik przy okazji innej naprawy a że nie zajmuje się on elektryką więc zakasałem rękawy korzystając z chwili wolnego czasu zacząłem drążyć temat...
    Jak mogę sprawdzić alternator nie wyciągając go z auta (tragiczne dojście do śrubek)?
    I co dalej z tym przekaźnikiem? nadal ciągnie 120mA.
  • #10
    adam.lysy
    Level 14  
    Alternator naprawiony, ładowanie wróciło ale nadal jest problem z upływem prądu rzędu 140mA na tym przekaźniku. Co dalej z tym robić?
  • #11
    Czekan
    Level 12  
    Zobacz jaki jest pobór prądu na dużym środkowym bezpieczniku 60A w komorze silnika, też miałem taki problem wkońcu wywaliłem opornicę która jest przy chłodnicy na dole i teraz mam pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym aucie rzędu 6mA