Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ogranicznik napięcia baterii słonecznej dla regulatora

10 Wrz 2012 14:16 4440 10
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie.

Jestem początkującym na tym forum.
    Mam problem związany z baterią słoneczną
    okazuje sie że bateria słoneczna ma za duże napięcie końcowe tu przesyłam link do specyfikacji http://www.mrsolar.com/pdf/bp/BP3225T.pdf
    tj 29,1V a regulator ma maksymalne napięcie końca ładowania 28,8V http://www.soltec.sklep.pl/regulator-ladowania-steca-solsum-1010f-p-357.html
    gdy mam naładowany akumulator regulator ma tzw. ładowanie doładowujące i w pewnym momencie przekracza barierę 28,8V i stwierdza że jest nie halo
    odłącza baterie i w tym momencie idzie prąd z baterii aż osiagnię jakieś tam napięcie około (przypuśćmy)25V dopiero wtedy załącza spowrotem ale ja niepotrzebnie tracę ten czas...i prąd

i znalazłem rozwiązanie ale nie wiem jak je wykorzystać...
    poczytałem trochę na necie i znalazłem cos takiego
    http://elektro.w.interia.pl/faq/11.html
    chodzi o to czy jest możliwość zrobienia takiego zabezpieczenia przy pomocy diody zenera
    aby wykrywając napięcie przypuśćmy około 28,7V tuż przed granicą dla regulatora albo i nawet te 28,8V aby zbijał napięcie o te 0,2-0,5V?
    czy można cos takiego zrobić?
    bo z tego co tu widzę to raczej to jest stały "ogranicznik" napięcia że zawsze zjedzie z napięciem...a ja potrzebuje dopiero jak przekroczy granice.
    ale żeby nie odcinało tego napięcia jak to robi regulator tylko je obcinało (zmniejszało o jakąś tam określoną wartość) aby regulator dawał cały czas te napięcie do ładowania akumulatorów.
    Serdecznie dziękuję za podpowiedzi.
  • Fabryka prądu
  • Poziom 30