Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes E220D - Pompa LUCAS i kontrolka EPC rozruch na dwa razy

10 Wrz 2012 15:10 8775 9
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich!

    MB E klasa 2.2D 97’ LUCAS KRÓTKI KABEL VIN: WDB2100041A321849

    opiszę po krótko mój problem:
    Po przekręceniu kluczyka, nagrzaniu świec odpalam silnik- pali sie kontrolka EPC i silnik nie wchodzi na wyższe obroty niż 1200, wystarczy jednak,że wyłączę zapłon kluczykiem i odpalę motor bez grzania świec , wszystko jest ok, kontrolka gaśnie i silnik wkręca sie normalnie na obroty , w czasie jazdy jest wszystko ok

    Na kompie wyszło P1227 wina więc leż po stronie czujnika Y23 w pompie

    Nadmienię, że pompa jest po regeneracji 3 lata temu zrobiła zaledwie 70 tyś km- jest sucha ,nie cieknie w układzie paliwowym nie ma powietrza
    Może ktoś wypowie się( wytłumaczy) co jest różnicą w rozruchu silnika z grzaniem świec a bez grzania ?
    wydaje mi się że jeżeli faktycznie padł czujnik w pompie to pompa powinna chodzić koślawo w każdym przypadku a nie tylko przy grzaniu świec.


    co wy na to?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A my na to, "czy tam czasem się nie zapowietrza"? ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Możliwe, też, że chodzi o czas na samodiagnozę a nie o zapowietrzanie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ogólnie te pompy to porażka, trzeba wymienić na rzędówkę.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    układ odpowietrzony w przewodach brak powietrza,

    co jest różnicą w rozruchu ze świecami a bez świec ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czas. Na samodiagnostykę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Są merce, które w ogóle nie zapalą, jeśli będą grzały świeczki. Uroki tej pompy.
  • Poziom 9  
    co z tym czsem
    jak to sprawdzić ? gdzie tego szukać ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Chłopie, masz wywaloną pompę, nic nie sprawdzisz, nic nie poprawisz.
  • Poziom 25  
    Nie samą pompę ale czujnik dawkowania (jak zwał tak zwał) w pompie. One padają albo ze starości (każdy przy 300tyś.) albo z braku paliwa albo z braku napięcia. W środku jest pamięć i te czujniki czasem wymagają kalibracji ale to już na stole i po wyjęciu pompy. Ale zmieniając temat czy ma ktoś blokadę pompy wtryskowej bo potrzebuje sobie taką dorobić, najlepiej potrzebny był by mi rysunek techniczny tej że blokady, podaruje pkt. :).
  • Poziom 16  
    Jaski rysunek prosta sprawa kawałek pręta fi 6 na końcu zaszlifowana , czy też frezowana symetrycznie do średnicy wałka na 3 mm na długości 5 mm.
    Tak aby weszła w wycięcie - taki prosty przyrząd bez sprężyny wtedy nie trzeba wykręcać dużego korka . Proste i przydatne .
  • Poziom 25  
    Możesz mi to z wymiarować Mercedes E220D - Pompa LUCAS i kontrolka EPC rozruch na dwa razy ?
  • Poziom 18  
    plemnik7 napisał:


    wydaje mi się że jeżeli faktycznie padł czujnik w pompie to pompa powinna chodzić koślawo w każdym przypadku a nie tylko przy grzaniu świec.


    Jakoś jednak tak nie jest w tych pompach. Poczytaj na internecie o tych pompach - one tak mają. Ludzie czasem jakieś podkładki korekcyjne próbują zakładać i czasem pomaga niby na jakiś czas. Jak poszukasz na internecie to znajdziesz wymiar podkładki która czasem niby pomaga.
    Walczyłem z tą pompą kiedyś. U mnie jeszcze P1228 był oprócz P1227