Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.9dCi '03 - czujnik pedału gazu 2

10 Wrz 2012 16:02 11691 13
  • Poziom 42  
    Witam!
    Może mnie naprowadzicie...
    Klient: Czasami silnik się blokuje na ok 1200obr i brak reakcji na gaz (bardzo rzadko), był tu i tam błąd KTSem P1122 (aktualnie brak kodów), myślę że chodzi tu o DF198 nikomu nie udało się nic zrobić aczkolwiek auto od jakiegoś czasu jeździ prawidłowo, ale się boi np wyprzedzać bo kto wie....
    Ja: Czy tylko włączony zapłon czy silnik pracuje (bieg jałowy), wygląda to tak, że na czujniku 1 jest napięcie ok 75mV, a na czujniku 2 ok 36mV, ale tu występują takie nagłe spadki bardzo krótkie do zera zupełnie przypadkowo i nie regularnie, czasami kilka pod rząd czasami długo jest dobrze i znowu absolutnie chaotycznie
    Pozycja gazu nie ma znaczenia czy trochę, czy w połowie czy na max zawsze zdarzają się te spadki do zera
    Ponoć był podmieniony pedał gazu, i nie pomogło ja jeszcze do tego poprowadziłem dodatkową instalację i też nic...
    Ciekawostka, że tylko program diagnostyczny to widzi (Clip, CDP), a miernik cyfrowy lub analogowy już nie nawet jak spadek potrwa 2,3 sek.
    Na próbę zwarłem wyjście 1 i 2 potencjometru gazu i wtedy pokazuje na jednym i drugim ok 56mV ale nie spada do zera?!
    A teraz wy!!!!
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Już naprawiaj sterownik.
  • Poziom 42  
    Coś więcej?!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dwa powody, zielono, lub luty do poprawki. Zobacz jeszcze zasilanie na czujniki, pod delikatnym obciążeniem, nawet rezystorkiem, niemniej nie tu upatruję problemu. Zakładam, że wiązka zrobiona od A do Z.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze zwróć dokładnie uwagę na kostki do sterownika, czy aby nie ma zieleniny, nalotu, zwierającego piny.
  • Poziom 42  
    Niestety kostki czyste, ani trochę "zielonego".
    Zasilania stabilne i na plusie i minusie, bo to pierwsze sprawdzałem...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Mówiłem o zasilaniu samych potencjometrów, niemniej to chyba nie Twój problem, trochę inne objawy wtedy są.
  • Poziom 42  
    Mówiłem o zasilaniu samych potencjometrów
    Dokładnie o tym też piszę, bo zasilanie sterownika to wiadomo, że też sprawdzone, ale dzięki...
    Wszystkie złącza pod akumulatorem itp. itd.
    Też ciekawostka, że tak już jeździ ze dwa miesiące (był w innej firmie i ponoć naprawiali instalację ale z tą usterką się poddali...) i usterka nie wystąpiła na razie, ale po prostu właściciel boi się jeździć i szuka pomocy dalej...
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    P 1122 nie odnosi się do DF 198 (nie wiem jak odczytałeś ten kod) a raczej do DF 073 czyli OBWÓD CZUJNIKA POŁOŻENIA PEDAŁU, LINIA 2. A sama interpretacja tej usterki mówi żeby sprawdzić połączenia czujnika położenia pedału,
    przeprowadzić kontrolę połączeń modułu sterowania silnikiem i naprawić w razie potrzeby jednak ty to wykonałeś więc pozostaje sprawa zasilania, (Ale wtedy wywaliłby błąd DF 091 lub DF 092) i tu zasilanie nr 1 jest zastrzeżone dla następujących podzespołów:
    – czujnik położenia pedału (ścieżka 1),
    – czujnik ciśnienia paliwa,
    – przepływomierz powietrza,
    – zawór recyrkulacji gazów spalinowych,
    – czujnik ciśnienia doładowania (zależnie od wyposażenia)
    i być może któryś z tych elementów zakłóca ci napięcie zasilania czujnika pedału które powinno wynosić min. 4,9 V a nie wyższe niż 5,1 V
    Scieżka 2 potencjometra jest w Lagunie zasilana samotnie ze stera, tylko w Masterze wisi na niej czujnik ciśnienia płynu chłodzącego. Wymienić czujnik pedału przyspieszenia, jeżeli oporność nie jest rzędu: 1,7 kΩ ± 0,68 przy + 20 °C (ścieżka 2 między pinami 1 i 5.) i 1,2 kΩ ± 0,48 przy + 20 °C ścieżka główna 1 między pinami 2 i 4.
  • Poziom 42  
    O kodach teraz więcej domysłu niż...właściciel oddał mi stare wydruki z KTSa...
    Obydwa potencjometry zasilane masą i plusem osobno ze sterownika są i tylko potencjometry nic tam nie "wisi" więcej.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    autoas napisał:

    Obydwa potencjometry zasilane masą i plusem osobno ze sterownika są i tylko potencjometry nic tam nie "wisi" więcej.

    Jesteś pewien?
  • Poziom 42  
    Tak mi potwierdza ESI i autodata, ale sprawdzę to...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie mam tego na stole, nie odpowiem Ci na temat zasilania 5V czy i co tam może jeszcze wisieć, zaczynam mieć przeczucie, graniczące z pewnością, że sterownik do zrobienia.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Najczęstszą przyczyną bywa zasilanie 5V w sterowniku, ale ratować też może położenie nowych kabli z pinami włącznie, wewnątrz izolacji przerwana miedź pracuje na styk , kwestia
    g*****nych materiałów...
  • Poziom 42  
    Cały czas było dobrze i klient nie wrócił....???