Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 168F - Regulacja zaworów

11 Wrz 2012 09:50 9435 8
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z wyregulowaniem zaworów w agregacie prądotwórczym z silnikiem 168F, zamiennik Hondy 160gx. Prosiłbym o pomoc i zamieszczenie fotek i opisu czynności obrazujących proces regulacji luzów zaworowych w tym silniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób:
    - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry,
    - rozpocznę regulację w sytuacji kiedy podczas poruszania magnetem na (gmp) popychacze zaworów nie będą się poruszać (tylko będą "stać" w miejscu - tłok będzie w fazie pracy, a zawory pozostaną zamknięte). Przy kolejnym obrocie na (gmp) również może być iskra na świecy, ale zawory będą się otwierać (w tej fazie nie wolno dokonywać ich regulacji - ponieważ muszą być regulowane w momencie kiedy są zamknięte). Moduły eletroniczne podobno podają 2 x iskrę. W maluchu było wiadomo wiadomo na którym cylindrze była praca (bo palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym dawał iskrę na ten właśnie cylinder).
    Proszę o komentarz, czy mój tok rozumowania jest właściwy?
    Jednocześnie proszę o pomoc w zrozumieniu działania regulatora obrotów w tym silniku. Wiem, że elementy zamontowany na osi regulatora (ten na wierzchu do którego przyłączony jest za pomocą cięgna i sprężyn gaźnik) jest poruszany przez wałek rozrządu. Mam pytanie, czy jest on w jakiś sposób skoordynowany z wałkiem rozrządu i wałem głównym i należy jego zębatkę zgrać z jakimiś oznaczeniami na wałku, czy też można go wymienić bez jakiegoś późniejszego specjalnego ustawiania?
    Proszę o pomoc, a za dotychczasową pomoc serdecznie dziękuję.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Panowie, zawory udało się wyregulować za pomoc serdecznie dziękuję. Mam jeszcze pytanie i prośbę. Silnik zapala od strzału i pracuje fajnie, ale jest jeden problem. Regulator nakręca silnik na maksymalne obroty. Próbowałem dokonać jakiejś regulacji, ale silnik nie reaguje. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Witam, jakie powinny być prawidłowe wartości luzów na zaworach w takim silniku?
  • Poziom 11  
    OrzesheK'u wg instrukcji Loncin'a:
    SSĄCY: 0.10±0.02 mm (zimny)
    WYDECH: 0.15±0.02 mm (zimny)