Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik 168F - Regulacja zaworów

11 Sep 2012 09:50 14130 8
  • Level 2  
    Witam.
    Mam problem z wyregulowaniem zaworów w agregacie prądotwórczym z silnikiem 168F, zamiennik Hondy 160gx. Prosiłbym o pomoc i zamieszczenie fotek i opisu czynności obrazujących proces regulacji luzów zaworowych w tym silniku.
  • User removed account  
  • Level 2  
    Dziękuję za fotki. Niestety na tym elemencie z prostokątami o które zaczepiają się łapy szarpaka nie ma tego trójkąta. Doszedłem do wniosku, że najprościej będzie jak wyreguluję zwory w następujący sposób:
    - pokręcę magnetem (ręką po uprzednim zdjęciu obudowy) i ustalę (górny martwy punkt - będę kręcił do czasu wystąpienia iskry,
    - rozpocznę regulację w sytuacji kiedy podczas poruszania magnetem na (gmp) popychacze zaworów nie będą się poruszać (tylko będą "stać" w miejscu - tłok będzie w fazie pracy, a zawory pozostaną zamknięte). Przy kolejnym obrocie na (gmp) również może być iskra na świecy, ale zawory będą się otwierać (w tej fazie nie wolno dokonywać ich regulacji - ponieważ muszą być regulowane w momencie kiedy są zamknięte). Moduły eletroniczne podobno podają 2 x iskrę. W maluchu było wiadomo wiadomo na którym cylindrze była praca (bo palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym dawał iskrę na ten właśnie cylinder).
    Proszę o komentarz, czy mój tok rozumowania jest właściwy?
    Jednocześnie proszę o pomoc w zrozumieniu działania regulatora obrotów w tym silniku. Wiem, że elementy zamontowany na osi regulatora (ten na wierzchu do którego przyłączony jest za pomocą cięgna i sprężyn gaźnik) jest poruszany przez wałek rozrządu. Mam pytanie, czy jest on w jakiś sposób skoordynowany z wałkiem rozrządu i wałem głównym i należy jego zębatkę zgrać z jakimiś oznaczeniami na wałku, czy też można go wymienić bez jakiegoś późniejszego specjalnego ustawiania?
    Proszę o pomoc, a za dotychczasową pomoc serdecznie dziękuję.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 2  
    Panowie, zawory udało się wyregulować za pomoc serdecznie dziękuję. Mam jeszcze pytanie i prośbę. Silnik zapala od strzału i pracuje fajnie, ale jest jeden problem. Regulator nakręca silnik na maksymalne obroty. Próbowałem dokonać jakiejś regulacji, ale silnik nie reaguje. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
  • User removed account  
  • Level 1  
    Witam, jakie powinny być prawidłowe wartości luzów na zaworach w takim silniku?
  • Level 11  
    OrzesheK'u wg instrukcji Loncin'a:
    SSĄCY: 0.10±0.02 mm (zimny)
    WYDECH: 0.15±0.02 mm (zimny)