Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa podstawki do laptopa.

k8vt800 11 Sep 2012 18:38 1833 8
Bosch
    k8vt800
    Level 9  
    Witam.
    Jestem nowy, i tak samo zielony jeśli chodzi o elektrykę/elektronikę, mam jednak pytania.

Chciałbym wykonać sobie chłodzenie pod laptopa, nie koniecznie ergonomiczne i ciche, ma chłodzić tylko przy obciążeniu tj gra, przekazywanie sygnału na TV HD itp. Oczywiście oglądałem w sklepach gotowe podstawki, ale ciężko spotkać jakąś pod 17" z sensownym chłodzeniem, zwłaszcza, że ten ma wloty tylko po jednej stronie obudowy pod czułymi pkt jak procesor, gpu, dysk i pamiec. CPU i GPU nie ma nawet radiatora, jest połączone miedzianym heatpipem z jednym malutkim blowerem, który dodatkowo jest obok wejscia zasilania i baterii. Mniejsza z tym.

Chciałem zrobić u sąsiada stolarza takiego boxa pod laptop, z 3 wentylatorami, z osobnym zasilaniem 12V i tu moje pytanie:
    -jak najłatwiej podłączyć takie wentylatory, które posiadają złącza 3-pinowe
    -jakiego zasilacza/adaptera do tego użyć? Czy może to być jakiś stary zasilacz od obudowy ATX?
    -każdy wentylator jest 12V i około 0,15A, czy jak zasilacz będzie miał duży amperaż to je "spali" czy to nie ma znaczenia?
    -a może warto pod to podłaczyc jeszcze jakiś regulator obrotów cyz cuś?

Pozdrawiam i proszę o oswiecenie.
  • Bosch
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
    k8vt800
    Level 9  
    Przegrzewa, najpierw wyłącza się matryca potem staje dźwięk a potem wszystko. Na bodajże forum czy stronie MSI kazali w takich przypadkach przedmuchać wentylator, ale to nie pomaga, nawet w tym momencie w stanie idle temp rdzeni waha się 43-48*C. Siedzę/leżę w domu po wypadku i mam troche czasu na stare hobby jakim są gry komp, a tu lipa.