Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna I 1.8 Ciężko odpala plus obroty

12 Wrz 2012 01:46 6462 10
  • Poziom 9  
    Witam
    Nie jestem pewien ale po kilku godzinach przeszukiwania forum postanowiłem napisać.
    Mam problem ze swoją renówką (jest zagazowana -sterownik Bingo S4) który objawia się następująco:
    Na desce pojawiły mi się dwie kontrolki : pomarańczowy kwadracik z poziomym zygzakiem w środku oraz napis SERV.
    Nie chce odpalić na zimnym silniku (dłuższe kręcenie dopiero odpala silnik) (Na ciepłym jest ok)
    Kolejną rzeczą jest to że nie utrzymuje obrotów silnika na 800 tylko spada do 500 przy pracy na Pb (czasem na rozgrzanym silniku obroty wskakują wyżej)
    Kiedy przełączę na LPG obroty rosną do 1200 i się mniej więcej na tym pułapie utrzymują.
    Kolejną anomalią jest to iż przy gwałtownym dodaniu gazu na benzynie (zimny silnik) auto dławi się i gaśnie.
    Następną objawom jest to iż podczas jazdy na gazie auto regularnie przerywa ale nie podczas przyśpieszania na biegach od 1 do 3. Najbardziej się to czuje jak się np przyśpiesza na 4 mając ok 2000 obr. Zbyt gwałtowne dodanie gazu powoduje wystrzał gazu w kolektorze.

    Dodam że wymieniłem silniczek krokowy, elektrozawór podciśnienia oraz sprawdziłem przewody i świece i wszystko jest ok.
    Dodatkowo wyczyściłem przepustnice, nasmarowałem linkę od gazu sprawdziłem reakcje auta na odłączenie poszczególnych wtrysków podczas pracy auta i na każdy reakcja była.
    Jeśli chodzi o powietrze to mam zastosowany stożkowy filtr powietrza ponieważ na zwykłym miałem problemy z częstymi wybuchami LPG w kolektorze, przy stożku autko rok jeździło bezproblemowo.
    W razie potrzebnych dodatkowych informacji dodam proszę tylko napisać jakie są potrzebne.
    Proszę o szybą pomoc :)
    Pozdrawiam
    slawex9
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Wystrzały w czasie spalania mieszanki świadczą albo o zbyt ubogiej mieszance albo o wypadaniu zapłonu. Skoro sterownik silnika sygnalizuje usterkę może prościej by było odczytać " o co mu chodzi" a potem podejmować dalsze kroki.
  • Poziom 9  
    Tylko mój problem polega na tym że nie mam jak obecnie sprawdzić ''co komputer chce''. Jeśli się tylko pojawi taka możliwość to go sprawdzę na komputerze.
  • Poziom 34  
    Nikt w okolicy niema sprzętu diagnostycznego. Mechanicy wymarli. Przecież my nie jesteśmy dinozaurami.
  • Poziom 9  
    Nie wymarli tylko w promieniu 20 km mam tylko jednego elektromechanika który ma warsztat w przebudowie i auta w kolejce stoją.
    Udało mi się sprawdzić go w końcu na komputerze i pokazało mi zwarcie plusa do masy w silniczku krokowym dlatego wymieniłem ten silniczek kolejny raz i kontrolki zgasły oraz zaczął utrzymywać odpowiednie obroty lecz nie zniknął problem odpalania na zimnym silniku.
    Komputer już nie widzi żadnego błędu.
    Dodatkowo wymieniłem świece.
    Teraz co może być przyczyną ciężkiego odpalania na zimnym?? (na ciepłym pali od pierwszego strzałą)

    No i jako P.S dopisze iż od zmiany silniczka krokowego nie występują wystrzały gazu w kolektorze :)
  • Moderator Samochody
    Do sprawdzenia ciśnienie paliwa, jaką temp cieczy widzi sterownik ?
  • Poziom 9  
    Jeśli chodzi o temperaturę to komputer mi pokazał 78 stopni (temp silnika) a temperaturę powietrza 26 stopni tylko że do elektromechanika musiałem zrobić 5 km. I nie mam za bardzo sprawdzić jak jest zimny temperatury. Ciśnienie postaram się sprawdzić na dniach.

    Ciśnienie na tłokach sprawdzone:
    pierwszy: 12 bar
    drugi: 11 bar
    trzeci: 11 bar
    czwarty: 13 bar

    Dodatkowo dowiedziałem się że nie może być to wina wtrysku gdyż podczas jazdy jeśli była by to wina wtrysku to na gazie by chodził prawidłowo gdyż wtedy wtryski są odłączone, a na gazie również przerywa. A więc wykluczam na razie wtryski.
    Cewki wysokiego napięcia są sprawne (sprawdzone było z cewkami z auta kumpla)
    Na benzynie i na gazie lekko przerywa podczas jazdy.
    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??
  • Poziom 11  
    wymień obydwie cewki zapłonowe na nowe i będzie po problemie. możesz sprawdzić również, czy nie ma luzu na klapce przepustnicy oraz zmienić czujnik położenia przepustnicy
  • Poziom 9  
    Przepustnice czyściłem i luzów nie było. Sprawdzę te cewki i jeśli problem faktycznie się rozwiąże to łapka w górę poleci :)

    Niestety cewki nie rozwiązały problemu :(
  • Poziom 9  
    witam miałem taki problem komputer mi pokazał za mało oleju to mu dolałem litra i sie okazało ze olej wychlupotał sie do puszki przy przepustnicy i przedostawał sie do kolektorów ssacych....spusciłem ten litr jakj znajomy mi poradził sprawdzic stan na bagnecie..... bylo za duzo o wiele za duzo rano mi nie palił a pozniej jak zapalil caly dzien cacy,,,przy tym wymienilem swiece i akumulator na darmo a fakltem był zbyt wysoki stan oluju ktory podlewał sie delikatnie pod swiece błachostka,,,,,,, a auto mialo blad i krzyczalo o olej przypominam...
  • Poziom 9  
    W moim przypadku olej nie ma nic wspólnego gdyż prawie co roku wymieniam olej
    (prawie gdyż to zależy jak często jeżdżę za granice) I po wymianie oleju jeszcze mi się nie zdarzyło żeby dolewać a po wymianie przez jakieś 2 miesiące jeździł bezproblemowo, dopiero problem się pojawił później wraz z kontrolkami z którymi już sobie poradziłem, lecz ten jeszcze jeden element został do zrobienia i to właśnie mnie już bardzo nurtuję gdyż stwierdziłem że się nie poddam :)
    Ale dzięki za próbę pomocy :)



    Sprawa zakończona w pełni, faktem jest to iż trochę to mi zajęło lecz w końcu uzyskałem pożądany efekt :)
    Jeśli chodzi o części które wymieniłem były to cewki (problem z przerywaniem silnika zamilkł), kontrolki znów się zaświecały lecz założenie osłony silnika i wymiana kilku kabelków odchodzących od komputera pomogła więc uważam temat za zamknięty.
    Dzięki wszystkim za szczere chęci :)