Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

iveco, daily, 35s - Obciążenie akumulatora przetwornicą

13 Wrz 2012 13:52 2130 8
  • Poziom 8  
    Witam,
    chciałbym podłączyć przetwornicę 12/230v 2000w do akumulatora samochodu o pojemności 115 Ah i mam pytanie czy alternator (przy włączanym silniku) da rade ładować akumulator w tym czasie?
    Pozdrawiam,
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jakie obciążenie tej przetwornicy? Bo jej prąd jest zależy od jej obciążenia.
    Jaki czas pracy tej przetwornicy? W jakim cyklu?
    Ładowanie w jakim czasie? Jakie obroty silnika, bo to też istotne dla pracy alternatora?
    W tej chwili, przy braku jakichkolwiek konkretów, pytanie jest z rzędu absurdalnych.
  • Poziom 8  
    Błażej napisał:
    A jakie obciążenie tej przetwornicy? Bo jej prąd jest zależy od jej obciążenia
    obciążenie 1500w

    Błażej napisał:
    Jaki czas pracy tej przetwornicy? W jakim cyklu?
    czas pracy ok 6 godzin w cyklu ciągłym

    Błażej napisał:
    Jakie obroty silnika, bo to też istotne dla pracy alternatora?
    na biegu jałowym, czyli ok 1000 obr/min
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zapomnij.
  • Poziom 36  
    Nie napisałeś podstawowego parametru, czyli wydajności alternatora. Załóżmy, że jest 120A, co daje moc ok. 1700W. Uwzględnij sprawność przetwornicy, następnie odejmij prąd pobierany przez osprzęt silnika. A na koniec weź pod uwagę, że alternator nie osiąga znamionowej wydajności na biegu jałowym. Jak byś nie liczył, to nie wydoli.
  • Poziom 8  
    no to słabo. hmm... a ile prądu może pobierać osprzęt silnika 2.3 diesel? Jaki procent mocy osiągnie alternator na biegu jałowym? Jak by ktoś mógł podać przybliżone wartości. Resztę policzę sobie już sam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz typ alternatora, jaki tam siedzi? To poszperaj sobie za jego notą katalogową. I poczytaj o zasadzie pracy alternatora. Trochę SAMODZIELNEJ pracy nie zaszkodzi!
  • Moderator Samochody
    Agregat prądotwórczy, to jedyne wyjście. Ciężko znaleźć alternator, który daje >100A (1,4KW) przy obrotach ok 6krpm, nie ma takich, które generują taką moc przy obrotach biegu jałowego silnika
  • Poziom 8  
    ale ja wcale nie oczekuje że ktoś za mnie poszuka noty, tylko myślałem że są może jakieś standardy. np. alternator podczas pracy silnika na biegu jałowym generuje 25% mocy nominalnej, albo np. osprzęt silnika pobiera 40A podczas pracy na biegu jałowym przy wyłączonych odbiornikach.